Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP33
Waar kan ik meer info vinden over afsluit problemen van XP?
Kijk hier: http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
die site had al ik gevonden (naast nog een hele berg andere sites) en alle oplossingen die daar gegeven staan halen niks uit.
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Probeer eens opnieuw te installen zonder ACPI (f5 drukken tijdens install), je kan ook ff proberen om bij services in computer management even Nvidia driver helper uitzetten, dan sluit de pc nl. veel sneller af en zijn je problemen misschien ook wel opgelost
de nvidia helper service uitschakelen had ik ook al gedaan, dit zorgt er echter alleen voor dat het systeem sneller crashed als je m afsluit 
en zonder acpi... tja, das misschien wel een optie, maar afaik moet een ms logo certified mobo acpi hebben en daarbij geen mogelijkheid om dit uit te schakelen in de bios. Imo moet winxp dan ook gewoon werken met acpi ingeschakeld. Het systeem is ook niet voor mezelf, maar voor een klant. Daarom wil ik dat dat ding gewoon 100% werkt, ook met acpi enabled. (anders loopt het alsnog in de soep als de klant bv de pc opnieuw zou willen installeren oid)
K ga morgen de ms supportlijn ns bellen, want ik wil eik gewoon een fix zonder acpi uit te schakelen.
en zonder acpi... tja, das misschien wel een optie, maar afaik moet een ms logo certified mobo acpi hebben en daarbij geen mogelijkheid om dit uit te schakelen in de bios. Imo moet winxp dan ook gewoon werken met acpi ingeschakeld. Het systeem is ook niet voor mezelf, maar voor een klant. Daarom wil ik dat dat ding gewoon 100% werkt, ook met acpi enabled. (anders loopt het alsnog in de soep als de klant bv de pc opnieuw zou willen installeren oid)
K ga morgen de ms supportlijn ns bellen, want ik wil eik gewoon een fix zonder acpi uit te schakelen.
Windows XP hangt bij het afsluiten als ik mijn modem
(creatix v90 h.a.m.) heb geinstalleerd.
Ik gebruik de laatste nieuwe (gecertificeerde) drivers.
Als ik het modem uitschakel in apparaatbeheer is het probleem opgelost.
Bij eigenschappen van het modem zit een tapblad energiebeheer. Het aan of uit vinken van de optie
"dit apparaat mag de computer uit standby halen " heeft geen effect.
Kan ik misschien iets in de bios instellen?
Bij energiebeheer in configuratiescherm kan ik de optie APM niet terug vinden.
Heeft iemand een tip??
(creatix v90 h.a.m.) heb geinstalleerd.
Ik gebruik de laatste nieuwe (gecertificeerde) drivers.
Als ik het modem uitschakel in apparaatbeheer is het probleem opgelost.
Bij eigenschappen van het modem zit een tapblad energiebeheer. Het aan of uit vinken van de optie
"dit apparaat mag de computer uit standby halen " heeft geen effect.
Kan ik misschien iets in de bios instellen?
Bij energiebeheer in configuratiescherm kan ik de optie APM niet terug vinden.
Heeft iemand een tip??
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
Ram gewoon op die knop, als tie zegt dat de instelling zijn opgeslagen en Win wordt nu afgesloten.
Doe ik ook, gaat prima ( software confilctje ) Not bad !!
Verwijderd
Maar da's nix leuk, heb hier ook zo'n probje. Als m'n Elsa Microlink ADSL USB modem ingeplugd zit sluit het ding ook niet af, geeft een blue screen en moet ik ook op de knop rammen, maar het went welOp dinsdag 12 februari 2002 13:59 schreef WSFN_FunBoy_NL het volgende:
Ram gewoon op die knop, als tie zegt dat de instelling zijn opgeslagen en Win wordt nu afgesloten.
BTW: weet niet wat Elsa's beeldkaarten waard zijn maar hun ADSL USB-modem is m'n slechtste aankoop ooit
Verwijderd
Heb je misschien ook de asus probe geinstalleerd?
Ik heb zelf alleen een v7700 gts op een msi mobo.
Maar als ik de smartdoctor van mijn asus vid kaart installeer dan hangt winXP bij mij ook.
Opl: Instaleer alles opnieuw.
En bij elke driver die je buiten de autoinstal van WInXP installeert ff de pc rebooten.
Op deze wijze kom je erachter welke driver of software voor problemen zorgt.
Ik heb zelf alleen een v7700 gts op een msi mobo.
Maar als ik de smartdoctor van mijn asus vid kaart installeer dan hangt winXP bij mij ook.
Opl: Instaleer alles opnieuw.
En bij elke driver die je buiten de autoinstal van WInXP installeert ff de pc rebooten.
Op deze wijze kom je erachter welke driver of software voor problemen zorgt.
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijne wil niet afsluiten enblijft hangen bij "Windows is shutting down".
Mijn systeem (laptop):
Intel Pentium 4 2000 Mhz
32 MB ATI Mobility Radeon
20 Gig HD
512 MD DDR geheugen
...
Iemand een ideetje wat dit zou kunnen zijn?
Heb de usb power vinkjes al uitgezet. Geen resultaat...
Mijn systeem (laptop):
Intel Pentium 4 2000 Mhz
32 MB ATI Mobility Radeon
20 Gig HD
512 MD DDR geheugen
...
Iemand een ideetje wat dit zou kunnen zijn?
Heb de usb power vinkjes al uitgezet. Geen resultaat...
Pagina: 1