Toon posts:

Switch: poort 1 en uplink doen vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Net aangesloten op ADSL van de UT, erg snel, maar het volgende probleem met ons netwerkje:

De ADSL modem zit in de uplink van de switch.

Iedereen moet zelf inbellen. Als er een pc (die eventueel uitstaat!) aangesloten is op poort 1 van de switch, kan iedereen inbellen BEHALVE die pc op poort 1. Zonder die pc op poort 1 kan niemand inbellen.

Wat is hier aan de hand?

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 11:45
De uplink en poort 1 zijn vaak eigenlijk dezelfde poort.
Deze zijn dan niet beide te gebruiken.

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

meestal delen de uplink en een gewone poort een plaats. Dus als je bijv. poort 1 gebruikt, kan je niet uplinken en andersom. Misschien is dat bij jou het geval, zie de handleiding

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Hang anders beide eens in een andere poort. Ik had in het begin de router aan de uplink van de hub hangen. Toen kon alleen compu 1 internetten. Router en PC op poort 2 en 3 -> probleem weg :)

Uplink is geloof ik meer bedoeld voor tussen hubs/switches onderling en niet voor andere apparaten.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de modem in een andere poort dan de uplink steek, doet helemaal niets het meer.

Volgens mij zijn poort 1 en de uplink dezelfde poort, met het verschil dat poort 1 gecrossed is.

Maar: het probleem is daarmee niets verholpen.

Feit blijft dat ik een pc op poort 1 moet zetten (al staat hij uit( en een rj45 plug alleen werkt niet)) voordat er via de andere poorten geconnect kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
schopje *-)
Pagina: 1