[Debian] SSH inloggen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hey iedereen, ik heb vandaag een dist-upgrade gedaan, dus ook ssh-socks.

Ik kan alleen niet meer inloggen via ssh! Niet onder root, onder geen enkele user!

De sshd_config bevat niets vreemds, ik heb ssh-socks zelfs al opnieuw geïnstalleerd, maar het baat niet.

Ik probeer in te loggen via Putty.. wanneer ik het wachtwoord heb ingevoerd sluit hij de verbinding. Ik weet zeker dat ik het goede wachtwoord invoer..

Help :?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:12

Kettrick

Rantmeister!

Wat staat er in je logs ?

Of heb je nu helemaal geen access meer :?

• saviour
  • Niet online
Ik heb nog wel access, heb er een monitor op aangesloten.

Ik weet alleen niet welke log ik moet hebben!

Onder FreeBSD inloggen lukte trouwens ook niet (hij had wel de key veranderd geloof ik).

Verwijderd

Ik heb ook het zelfde probleem, het zit ergens bij de keys en de access toegang van de client hosts

• saviour
  • Niet online
Ik ga nu kijken wat er gebeurt als ik openssh3.0.2 installeer..

• saviour
  • Niet online
:{

Openssh installeren lukt niet echt!
Checking gor OpenSSL directory... configure: error: could not find working OpenSSL library, please install or check config.log
Ik heb nog niets kunnen vinden in die log, en OpenSSL heb ik net geïnstalleerd met apt-get install openssl!

• saviour
  • Niet online
Aargh, openssh installeren gaat niet goed!

Heeft iemand geen oplossing zodat ik gewoon ssh-socks van Woody kan gebruiken :?

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 18:55 schreef saviour het volgende:
Ik heb nog niets kunnen vinden in die log, en OpenSSL heb ik net geïnstalleerd met apt-get install openssl!
Niet iets als openssl-lib1 ofzo?
Natuurlijk kan je altijd even op www.debian.org kijken voor de pakketjes.

• saviour
  • Niet online
Hmmz, ik had nog wat lib pakketjes geïnstalleerd en OpenSSH draait nu.

Echter daarmee kom ik nog minder ver! Ik verbind naar de pc, en al voordat ik een l/p kan invoeren word ik gekicked..

Heeeeeelp :P

• saviour
  • Niet online
Voor de mensen die het nog willen weten:

Ik heb OpenSSH weer verwijderd. Daarna een apt-get install ssh gedaan, toen kreeg ik een install menuutje waarin ik heb gekozen om zowel Key 1 en 2 te accepteren (ik zeg het ongetwijfeld verkeerd).

Hij heeft zich verder geïnstalleerd, en nu werkt het :D

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je had dus een probleem met de toegestane protocollen (ssh1 en ssh2)....

Ik gebruik zelf alleen SSH2. Die schijnt nog een stuk veiliger te zijn. Het hoe en waarom SSH2 veiliger is weet ik niet precies...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Ok, wat laat misschien, maar je weet zeker dat je de nieuwste versie hebt van Putty?

Ik kan namelijk met een verouderde versie ook niet meer inloggen, echter nieuwste versie van putty works like a charm...

• saviour
  • Niet online
Ik heb niet de nieuwste versie van putty denk ik, het kan best zijn dat het daaraan lag.
Hoewel, met ssh van FreeBSD 4.4 kon ik ook niet verbinden.

Nouja, het werkt nu iig :)
Pagina: 1