[php] Bestanden downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 13:52
Is het ook mogelijk dat php een bestand download en ergens opslaat?
dus als ik een url opgeef naar een zipfile of plaatje dat hij hem op eigen server zet.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

ja.

Een verbinding maken, alles binnenhalen en opslaan. Hoe dat moet, ff proberen te zoeken enzo :)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ja dat is mogelijk......

met fopen kan je ook een url/ftp verbinding opstarten, hiermee kan je dus het zipfile/plaatje downloaden.

En met fopen met fwrite kan je een bestand wegschrijven op de lokale web server.

Let op dat je de directory waar je bestanden wilt wegschrijven genoeg rechten geeft om de webserver te laten schrijven! (UNIX)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

ik denk dat je dit beter buiten PHP om kan oplossen

als je een fred/fwrite oplossing neemt, zal je en veel moeten proggen, zit je met de limitaties van PHP en krijg je problemen als je grotere bestanden wil downloaden (timeout, PHP/Apache sessies die veel te lang open blijven)

als je op *nix draait, zou je misschien kunnen kijken naar wget (er van uitgaande dat het een eigen servertje is, anders is er idd weinig alternatief)

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 13:52
tis niet mijn server nee :)
tis een free hosting server (nouja banner plaatsen)
met unlimited hosting :)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Op zondag 20 januari 2002 18:01 schreef Timpie2000 het volgende:
ik denk dat je dit beter buiten PHP om kan oplossen
* CyberSnooP agrees.
Denk bijvoorbeeld aan het op de achtergrond aanzetten van een wget process onder linux bijvoorbeeld. Bij goed downloaden komt vaak nogal wat kijken, waar andere mensen al zat tijd in geïnvesteerd hebben.

edit:
*kuch*

|_____vakje______|

Pagina: 1