[WC] Set-Up van mn eerste Water-Koeling

Pagina: 1
Acties:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25
Kheb dus een plan :

Jacket :

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/Swiftech-Liquid-Cooler.jpg

Pompje :

Standaard Pompje 1100l/u (Tuinvijver pomp :P)

Radiator :

Hier zit dus het probleem ik wil zo veel mogelijk alles Aluminium houden omdat de Water Jacket voor het grootste deel ook uit Alu bestaat. Is het beter om een complete Alu setup te maken of gemixed (Alu of Koper alleen lijkt me het best)

Vraag ? :

Resevoir maken of niet ?!
Wat is de winst bij een peltier ?!

Thnx

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

EntonoX

Team leider

Als je volgens mij gedestileerd water gebruikt hoeft de combinatie koper/ alluminium geen probleem te zijn....

reservoir maken zou ik wel doen... hoe meer water hoe beter..

en die peltier... tja wat voor processor wil je ermee koelen???

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Mathizsias
Op zondag 20 januari 2002 16:56 schreef EntonoX het volgende:
Als je volgens mij gedestileerd water gebruikt hoeft de combinatie koper/ alluminium geen probleem te zijn....

AMD Duron 800 opjagen naar de 1200~1300 wat ie met lucht koeling ook wel deed maar werd veeeeel te warm (74C)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

beetje meer zoeken denk ik zo
een peltier is voor een rookie wat zwaar denk ik

maar een pelt KAN heel veel helpen

• EntonoX

EntonoX

Team leider

k zou eerst es wat gaan bouwen (zonder peltier) en dan testen... is et niet naar wens dan kun je altijd nog een peltier aanschaffen

• Mathizsias
Op zondag 20 januari 2002 16:58 schreef epsilon het volgende:
beetje meer zoeken denk ik zo
een peltier is voor een rookie wat zwaar denk ik

maar een pelt KAN heel veel helpen
Zoeken heeft geen zin ieder ander persoon heeft een andere set up, andere omstandigheden enz...

(Ben btw geen rookie hoor want kweet wel hoe het inelkaar zit help ook vaak topics met wc als maincourse, maar ben nu zelf van plan iets te gaan brouwen dan wil ik wel advies van de echte experts ;))

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29

Tubby

or not to be

Op zondag 20 januari 2002 16:56 schreef EntonoX het volgende:

Ook met gedestileerd water is alu/cu een probleem. Alleen bepaalde (bv water wetter) toevoegingen kunnen corrosie tegengaan.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

Op zondag 20 januari 2002 17:10 schreef Tubby het volgende:

[..]

Ook met gedestileerd water is alu/cu een probleem. Alleen bepaalde (bv water wetter) toevoegingen kunnen corrosie tegengaan.
klopt helemaal

maar door gedestileerd water de gebruiken maak je de kans dat het gebeurt/snelheid waarin het gebeurt, aanzienlijk kleiner. Maar idd, water wetter zorgt dat het helemaal stopt

• Mathizsias
Nu een nieuwe vraag wat voor Auto of ik zat te denken aan scooter Radiotor zal ik gebruiken ? (Het liefst zo klein mogelijk en van Alu) Kunnen jullie een merk ofzo noemen van een auto of scooter ?!

Verwijderd

in een fiat uno zit een kachelradiateur die je er heel makkelijk uit kunt halen. Hij is alleen wel van alu en niet van koper.

• Mathizsias
Weet je wat de afmetingen ongeveer zijn ?

• EntonoX

EntonoX

Team leider

een hele mooie compacte is die van een suzuki alto uit 1987. is wel van koper.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:43

Wimo.

Shake and Bake!

Radiateur van een runner/zip is ook geschikt.. lekker plat met tch vrij veel inhoud (mooi te plaatsen voorin je kast)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 16:19

Chakotay

Lick here to continue

Kheb laatst met iemand de kachelradiator van een VW Golf II gehaald, die is geloof ik van Alu, en past precies voor onderin of achter bovenin een bigtower :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Swiftech blokken zijn volgens redelijk wat mensen eigenlijk gewoon slecht . Je kan beter een Z4 blok of een Danger Den nemen ...

Radiator heb ik een kachelrad uit een Opel Kadett . Is de nieuwe rad die ook bij de vernieuwde Z4 kit zit :)

• Mathizsias
Op zondag 20 januari 2002 21:07 schreef real_raichu70 het volgende:
Swiftech blokken zijn volgens redelijk wat mensen eigenlijk gewoon slecht . Je kan beter een Z4 blok of een Danger Den nemen ...

Radiator heb ik een kachelrad uit een Opel Kadett . Is de nieuwe rad die ook bij de vernieuwde Z4 kit zit :)
Dat KAN ja, maar aangezien ik maar een klein budget heb wil ik het zo goedkoop mogelijk houden

Verwijderd

Aan de andere kant zou ik niet bezuinigen op een koel blok?!?
ik denk dat dat toch wel een van de belangrijkste onder delen is!

Ik wil ook beginnen met waterkoeling en zat ook te tweifelen, maar ik spaar toch liever iets langer door dan dan ik er strax spijt van heb dat ik een net iets slechter koel blok heb.

toch?

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:57 schreef Mathizsias het volgende:
Weet je wat de afmetingen ongeveer zijn ?
hij pastte bij mij precies bovenin me aopen hq08 kast..

breedte is dus zelfde als een voeding, hoogte ong 5 cm, lengte... tegen de 20 cm aan schat ik.

• Mathizsias
Op zondag 20 januari 2002 22:27 schreef twakker het volgende:
Aan de andere kant zou ik niet bezuinigen op een koel blok?!?
ik denk dat dat toch wel een van de belangrijkste onder delen is!

Ik wil ook beginnen met waterkoeling en zat ook te tweifelen, maar ik spaar toch liever iets langer door dan dan ik er strax spijt van heb dat ik een net iets slechter koel blok heb.

toch?
Ja owk,maar ik weet niet of jullie a.pversteeg kennen die heeft hetzelfde koelblok dus het leek me wel wat en de prijsverschillen zijn niet al te hoog, en goedkoop is niet altijd duurkoop

Verwijderd

Euhm , ik denk dat je voor zo'n Swiftech bakje (en dat mag je letterlijk nemen , is gewoon een bakje met bodemplaat , nul de botten kanalen) meer betaalt als voor een ander blok

Verwijderd

offtopic:
Mathizsias, er staat een fout in je specs: 1240x1024, moet imo zijn 1280x1024...

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 21:59 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

Dat KAN ja, maar aangezien ik maar een klein budget heb wil ik het zo goedkoop mogelijk houden
Danger Den Maze 2 is goedkoper, en beter, heeft ook een veel beter bevestigingsmechanisme. Mijn spulletjes komen morgen of overmorgen binnen, zal eens wat pics posten dan.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
Die swiftech was toch van koperrr met een aluminium dekseltje? Die bewerkt was tegen corrosie???

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Geanodiseerd, ja, maar dat help nou ook weer niet zoveel tegen corrosie.

Het koelingsvermogen van een Dangerden is beter. Deze is van koper, en dan kom je in het gunstige geval op koperen radiatoren uit.

Nissan, Suziki en Opel hebben koperen kachelradiatoren.

Ga naar de sloop, en vraag of je in de stapel radiatoren mag kijken, en zoek een leuke uit. Wel eerst even meten wat past, of neem desnoods je kast mee. (en negeer de vreemde gezichten). Met een goed verhaal krijg je er wellicht 1 zo mee. Zeker als je een computeraar treft.
Pagina: 1