inbellen via palm

Pagina: 1
Acties:

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
Ik heb een sony clie 770 en een siemens s40

nu wil ik daar ook mee op internet, maar dit lukt absoluut niet

heb intussen vele aanbieders geprobeerd (vizzavi, myweb, wanadoo & zonnet) maar ze geven allen de foutmelding "no carrier" op m'n palm

De instellingen op de palm staan prima, hij verbind ook via de telefoon, maar geeft dan no carrier

ik denk dat het aan m'n s40 ligt, want met een t39 van een vriend deed ie t wel normaal

iemand tips?

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Je netwerkprovider moet wel data-access toestaan. Als data-access niet mogelijk is dan krijg je inderdaad die vervelende "no carrier" errormessage. Het ligt dus niet aan je toestel ofzo, je zult alleen een abbonement moeten hebben waar data-verkeer mee mogelijk is. Bij de meeste providers moet je data-access apart aanvragen, en vaak ook extra voor betalen. Sommige providers staan het standaard wel toe, maar dat is een minderheid. Heb je een pre-pay dan is het standaard alleen mogelijk met telfort en Ben-vrij.

• Dericteur
ik heb telfort

en volgens de helpdesk daarzo moet ik gewoon kunnen internetten qua verbinding, het ligt volgend mij aan een init string ofzo

Verwijderd

Met mijn S35 en M105 gaat het prima . .
(met Libertel)
Ik heb het als volgt gedaan:
<scheur en pleur ;) >

In de prefs van je palm kun je
twee dingen configureren. Daar moet je eerst een nieuwe connectie aanmaken bij de tab connection van prefs:

Prefs > Connection > New

Daar krijg je dan een nieuw menu, waarin je kunt selecteren wat je wil en een naam kunt geven aan de verbinding.

De connection method is afhankelijk van wat je gebruikt, gebruik je globalpulse, dan verschijnt het ook daar,
maar in mijn situatie gebruik ik een IR verbinding met een . Dus gebruik ik IRcomm to modem
(ingebouwde modem in telefoon)Bij details kun je nog de init string en de bps rate instellen.

Nu heb je dus de verbinding met je modem ingesteld.

Daarna moet je nog de inbelgegevens van je account instellen en dat doe je in de tab

Prefs > Network

De normale gegevens moet je daar invoeren, login, password enz. Bij connection gebruik
je de zojuist aangemaakte connection van de eerste stap.

Bij de details kun je dan nog de DNS servers toevoegen, wat mij in ieder geval wel beter lijkt dan het
automatisch laten opzoeken van de DNS servers (is sneller)

Ik hoop dat dit een beetje helpt.

• Dericteur
ik heb in mijn palm een connectie gemaakt met deze gegevens:

Service: Vizzavi
Username: mijn username
Password: mijn password
Connection: zal ik zo beschrijven
Phone: +312088055300

Bij details:

Connection type: PPP
Idle timeout: 1 minute
Query DNS: de dns servers
Ip: adress: Automatic

Als connection:

Name: Siemens S40
Connect to: Modem
Via: Infrared
Dialing: Touchtone
Volume: low

Details:

Speed: 9600 bps
Flw Ctl: Automatic
Init String: AT&FX4

Op mijn telefoon kies ik voor sync en data
dan kiest ie t nummer wat ie van me clie doorkrijgt, hiermee verbind ie, maar dan krijg je een drietonig oplopend geluid (nummer bestaat niet) en op m'n clie de foutmelding "no carrier"

De telefoon is dus een siemens s40
Afbeeldingslocatie: http://ptech.belointeractive.com/s40.jpg

met een telfort abo

Via een vriend met ook telfort en een t39 (ericsson) lukt het wel met mijn palm

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Met mijn C45 en ME45 moet de connectiesnelheid op 19200 staan. Maar ik begrijp dat ie wel verbinding maakt met je telefoon dus dat lijkt het niet te zijn. Toch is de foutmelding "No carrier" typisch voor geen data-access van je provider. Wissel anders eens de sim-kaart met die vriend, dan weet je het zeker....

• Dericteur
ik ben r achter, ik had toch een andere init code nodig

verbindingsshelheid is nou 57600 bps en alles doet t prima

anyway bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1