Cd-rom output voltage

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb weer eens een vaag project:

Ik wil de interne cd-in en aux-in op mijn geluidskaart ombouwen tot een line-in voor normaal apperaratuur.

Nu wil ik graag weten hoeveel volt er uit een cd rom speler komt en hoeveel volt een normaal line-signaal is zodat ik weet wat voor een schakeling ertussen moet.

probleem: ik heb geen multimeter.
weet iemand dit of zou iemand dit kunnen opmeten.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik schat zo dat je direct een tulp-stekkertje eraan kunt solderen.

Uitgang van een line-uitgang op een cd-speler is meestal 2 volt @ 0dB. En dat kan een line-ingang natuurlijk zonder problemen verwerken.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Normaal lijnniveau is tot ca 2V, maar heeft je geluidskaart geen line-in?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

De 'standaard' zegt 0dB ofwel 0,775V voor maximale uitsturing, maar de meeste apparatuur doet 100mV.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zondag 20 januari 2002 16:40 schreef exter het volgende:
Normaal lijnniveau is tot ca 2V, maar heeft je geluidskaart geen line-in?
Eentje meestal, maar de topicstarter wil denk ik de interne aansluitingen doorlussen naar buiten. Volgens mij kan je daar dus gewoon jack-plugjes/tulp plugjes op aansluiten/solderen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Wat er uit je cd-rom speler komt is gewoon line-level signaal dus gewoon cinch connectors er aan en klaar.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 16:54 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Eentje meestal, maar de topicstarter wil denk ik de interne aansluitingen doorlussen naar buiten. Volgens mij kan je daar dus gewoon jack-plugjes/tulp plugjes op aansluiten/solderen.
idd. ik wil de connetors op een appart slotplaatje aan de buitenkant bevestigen, zodat ik 6uit en 6 in heb op de kaart (dmx 6fire)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
" De 'standaard' zegt 0dB ofwel 0,775V voor maximale uitsturing, maar de meeste apparatuur doet 100mV. " D'a sniet waar hoor. Standaard is idd 0,775 maar cd-spelers doen meestal 2,0 volt @ 0 dB.

Verwijderd

dat kan gewoon is ook al vaker gedaan

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

D'a sniet waar hoor. Standaard is idd 0,775 maar cd-spelers doen meestal 2,0 volt @ 0 dB.
Tsja, sorry - dat krijg je als je kort & bondig blijft. Er had dus moeten staan: '... de meeste apparatuur heeft een ingangsgevoeligheid van 100mV voor maximale uitsturing.'

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Pagina: 1