Toon posts:

ADSL +netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn ADSL-modem getweakt en via een 5-poorts switch (SafeWay) aan drie computers (Win XP, Win ME, Win 98) gekoppeld.
Bij twee computers (Win XP en Win ME) haal ik goede snelheden op internet met downloaden maar ook met onderlinge filetransfer, maar de Win 98 computer is met zowel downloaden (5 tot 10 kb/sec.) als met onderlinge filetransfer erg langzaam.
We hebben alle instellingen al gelijkgesteld en hij heeft het gisteren goed gedaan !!
Kan iemand helpen, want ik weet het niet meer.

Verwijderd

Heel nauwkeurig weet ik het niet, maar je kunt dit tweaken in de registry van win98

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

zorg dat je op al je compies en op je router enzo de mtu waardes gelijk zijn. voor adsl moet ie 1500 zijn.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op maandag 21 januari 2002 00:04 schreef Hubert het volgende:
zorg dat je op al je compies en op je router enzo de mtu waardes gelijk zijn. voor adsl moet ie 1500 zijn.
Nope; voor ADSL moet ie lager dan 1472 zijn; neem 1400 dan zit je altijd goed.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Even een (waarschijnlijk) domme vraag:

Wat is mtu en waar kan ik dit instellen ?

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Voor ADSL via XS4All moet voor mij de MTU 1372 zijn. Dus er is geen algemeen geldende waarde te geven. Je zal het zelf moeten meten. Over MTU en ADSL zijn al meer topics geweest dus zoek!!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Pagina: 1