Toon posts:

Celly overclocken ligt aan de HDD ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een maxtor 40gb 5400rpm maar die ging kapot, toen had ik tijdelijk een maxtor 3gig 5400rpm,

en nu dankzij de leuke garantie van maxtor heb ik nu een maxtor 40gb 7200rpm

ik maak even een overzichtje:

maxtor 40gb 5400rpm --- celly 800@1000 1,5v (125FSB)
maxtor 3gb 5400rpm --- NIET overklokbaar (hangt bij verifying pooldata...
maxtor 40gb 7200rpm --- celly 800@992 1,8v (124FSB) en dan zitter daar nog onverwachte vastlopers bij..

hoe kan dit??? of doe IK iets verkeerd ?

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
niet elke hd is het zelfde, dat is gewoon de reden, en slijtage aan de andere componenten lijkt me vaag

maargoed, ligt dus aan je hd, die oudere doet het niet omdat hij het gewoon niet aankan om nog eens zoveel sneller te draaien, die 1ste die je had was gewoon een goeie, de 3de die je nu hebt is gewoon wat minder...

niets is het zelfde, zo kan ik m'n AYHJA Y cpu haast nie overclocken.... (waarschijnlijk mobo, maar toch...)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als je gaat overclocken gaat ook je harde schijf sneller draaien ??

wist ik niet.. ok tnx

daardoor zal die ouwe 40er dus ook wel kapot zijn gegaan

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
waarschijnlijk wel, meestal komt het door de warmte, dus als je het beesje goed koelt kan er volgens mij vrijwel niets gebeuren, zo heb ik er een 80mm fan op blazen, maar ik kan geen goede fsb's meer krijgen omdat ik er ddr geheugen in gedaan heb...

wat je wel krijgt door overclocken is dat ondanks je hd koel is enz, je data door elkaar word gegooit, omdat hij mee moet met het systeem terwijl hij het gewoon eigenlijk niet aankan. dan krijg je dus fouten in je data...

Check mijn knowledge base!