Toon posts:

Acer/Atapi is ineens een cd-rom station i.p.v.RW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier nieuw en dit is mijn eerste post dus als ik onduidelijk ben of iets niet goed uitleg, meld het me maar.

Mijn vraag is de volgende: Ik heb een Acer 4x4x32 rewriter lopen onder win 98 se. als cd-rom doet ie het perfect maar schrijven ho maar.
Hij wordt weergegeven als standaard cd-rom station en als ik dit probeer te wijzigen dan zegt windows dat het meest geschikte stuurprogramma al gebruikt wordt.
Ook wordt er vermeld dat dit apparaat een probleem heeft maar het is onbekend welke.
wel is het zo dat ik 2 spelers heb(dvd en rw)

Hoe moet ik dit oplossen is er een driver voor de rewriter van Atapi ofzo????

Systeem: win 98 se op een cpu celeron 500.

Verwijderd

Je kunt proberen 'm in apparaatbeheer te verwijderen en de computer opnieuw opstarten, zodat ie 'm opnieuw detecteert.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
doe eens in je bios autodetect harddisks
kijk dan eens wat die aangeeft

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
nu geeft ie em inderdaad goed weer maar hij wil nog steeds niet branden?????

hier gebruik ik easy cd creator voor (is misschien niet het beste programma maar ja)

snapt iemand hier iets van.

wat tweakduke zei heeft al een stuk geholpen maar ik ben er nog niet.....suggesties?

Verwijderd

Uuh.. je kunt eens proberen om een atapi driver te installeren.. kweenie of het nut heeft.. tevens in de bios de brander op auto zetten... ook wil Nero wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
thnx guys, het is me nu gelukt, het hielp allemaal niets totdat ik erachter kwam dat mijn brandprogramma het type brander niet ondersteunt.

nu nero geinstalleerd en it works like a charm.
Pagina: 1