Toon posts:

Upgrade Chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een aantal vragen die betrekking hebben op de volgende configuratie

System : P III 500
Geheugen : 256 SDram
Videocard : GeForce 2 Ti AGP4x 64mb DDR TV-out
Bios Sign : 07/07/2000-i440BX-W83977-2A69KTGBC-00
Chipset :Intel 440BX/ZX rev 3 (volgens Unicore Bios Wizard)
Bios Type :Award Modular BIOS v4.51PG

Chipset volgens Intel Indentification Utility;
"Memory Controller Hub: 82443BX/DX/ZX"

De vragen zijn:
1 a. Hoe kom ik er achter hoe snel mijn AGP slot is (1x, 2x of 4x)
b. Is een upgrade mogelijk van een AGP slot en zo ja hoe doe ik dat.

2. Is er een upgrade beschikbaar voor deze chipset (of is dit gelijk aan

upgraden van een bios?) en zo ja waar en hoe doe ik dat?

Mijn dank is bij voorbaat al heel erg groot.
groet Gert

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:57
Je chipset upgraden zal niet gaan. Dan moet je het hele MB vervangen.

Misschien moet je even vertellen waarom je wilt upgraden.

Verwijderd

1: Intel 440BX is AGP 2x
2: Een AGP-slot kun je niet upgraden
3: De chipset is een stukje hardware op je mobo, is dus ook niet te upgraden

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
-AGP speed is 2x
-upgrade van je agp is alleen mogelijk met een nieuw mainboard
-geen upgrade van chipset beschikbaard, (zie vorig antwoord)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Eerst wil ik kwijt dat het fantastisch is dat er zo snel al een reactie is. Gewoonweg gaaf

Waarvoor deze vragen.
Wil graag weten of de videokaart nier te goed is voor het systeem, tevens krijg ik niet voorelkaar om zowel mijn tv als mijn monitor gelijktijdig beeld te geven. Twinview is nergens te vinden??? De andere reden is dat ik tot een maximale prformance wil komen met deze config.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 20 januari 2002 15:56 schreef PH-GERT het volgende:
Eerst wil ik kwijt dat het fantastisch is dat er zo snel al een reactie is. Gewoonweg gaaf

Waarvoor deze vragen.
Wil graag weten of de videokaart nier te goed is voor het systeem, tevens krijg ik niet voorelkaar om zowel mijn tv als mijn monitor gelijktijdig beeld te geven. Twinview is nergens te vinden??? De andere reden is dat ik tot een maximale prformance wil komen met deze config.
videokaart is inderdaad een beetje te goed voor je systeem (bx chipset is wat traagjes) en je cpu is niet supersnel,

overigens: geen twinview? heb je wel de meest recente drivers gedownload? (en uiteraard geinstalleerd)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad de nieuwste drivers geinstallerd, hierbij komt allen maar een nadeel mee en dat is dat het dan niet meer mogelijk is te switchen tssen de tv en monitor. Overgens is het wel mogelijk dit te creëren met TVTools, dit geeft echter het probleem dat niet het gehele beeld op de TV zichtbaar word. Heb dus inmiddels ook het idee gekregen dat ik de kaart maar retour breng, en aan een nieuwe config moet gaan denken. Maar dat Twinview bezorgt mij de kriebels.

Verwijderd

Een Geforce2 TI heeft geen Twinview, alleen de GF2 MX heeft die mogelijkheid

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Op zondag 20 januari 2002 15:59 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

videokaart is inderdaad een beetje te goed voor je systeem (bx chipset is wat traagjes) en je cpu is niet supersnel,

overigens: geen twinview? heb je wel de meest recente drivers gedownload? (en uiteraard geinstalleerd)
die bx chipset is snel zat.

btw, als je dit vroeg omdat je vermoed dat agp4x een machtige omschakeling gaat worden tov. agp2x dan pies je meters naast de pot.
misschien word de boel 1% sneller maar echt meer hoef je niet te verwachten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 20 januari 2002 15:59 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

Heiligschenner :( :+

BX traagjes :?

Noem mij een chipset met lagere mem latency :?

Sys ziet er best goed uit- ik ga ff niet de moeite doen om te kijken of je mobo een CuMine aankan (doe lekker zelf- met die BIOS ID lukt het), maar zo ja, gewoon een Celeron 1.1GHz (al dan niet met convertor So370->Slot1) en je hebt een stuk beter gebalanceerd systeem. Goedkoper dan nieuw mobo, en je gaat er zeker 33% performance op vooruit.

P.s. maak je geen zorgen over die AGP2x- zelfs met de zwaarste VGA kaarten scheelt het tussen 2x en 4x maar 1 à 2%. En voor een Intel 6e generatie CPU heb je toch de beste chipset. Gaan met die }:O

Oslik blyat! Oslik!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De CPU is een beetje traag voor zo'n video kaart http://www6.tomshardware.com/graphic/01q1/010302/geforce-05.html
Pagina: 1