Toon posts:

Nieuwe grafische kaart!! l33t?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe grafische kaart gekocht.. en hij is zo groot dat hij wel vet moet zijn!!!! Volgens mij is het deze of een nieuwere!:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dlabs.com/product/wildcatII_5000_headline.jpg

enige verschil is de onderkant.. die van mij is langer.. maar dat betekend vast dat deze vet veel sneller is!

Dit is em:

Afbeeldingslocatie: http://www.spray.f2s.com/David/Wildcat.jpg

Ik durf te wedden dat jullie vet jaloers nu zijn! :+

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

STOEERRRR :+

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Aahhh nee!! En ik aar denken dat IK l33t was met mijn videokaart :P :+

Verwijderd

Doe eens 3dmark 2k1...is volgens mij wel grappig

Verwijderd

Dat ding zou heus niet in mijn kast passen >:)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
Wat is dat nou weer voor een videokaart? van welk merk? prestaties? beter dan bijv. een g-force 3 ti500 of ati radeon 8500?

dat ding doet me trouwens denken aan het mobo van m'n 8088 die ik op zolder heb staan, zitten ook zoveel chips bij elkaar geperst.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Lekkere fotosoep.
En ik dacht dat ik een leuke grafische kaartje had...
NIET DUS!

Verwijderd

Tis een kaart voor autocad enzo dacht ik >:)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32
Volgens mij was dees al ns langsgeweest :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Volgens mij is dit geen fotosoep hoor, gewoon een oude ISA kaart :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
tis van creative in ieder geval,

A wise man's life is based around fuck you

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 23:44
OMG.... grooooooooooot

lijkt wel zo'n ouwe ISA kaart van vroeger.. waren ook vaak zo übergroot :9

Verwijderd

Tis gewoon een professionale videokaart van $1400

http://www.tweakers.net/nieuws/17643?highlight=wildcat

Use the search >:) ( ook Sinterklaas ;) )

• Alpine
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

:9~ :9~
Die zou ik ook wel willen. Zo'n kaart kan heel handig zijn als je veel werkt met 3ds max, Maya enzo. Daarvoor is 'ie gemaakt.

Alleen zal je bij 3dmark2001 niet erg hoog scoren.

edit: Ik heb 't over de wildcat. dus niet over die isa kaart.

Verwijderd

is da geen pci?

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

* frapex denkt dat sommige mensen SERIEUS nog denken dat het een moderne kaart is :+

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Idd, hoe langer hoe sneller :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

een of andere mega oude professionele 3D kaart in ISA uitvoering? >:)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

WOW!! vet!!! heb je die nieuw gekocht? zie www.3dlabs.com voor specs. vet man!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:17
mooi toch, alleen voor games heb je er niet veel aan denk ik

• Abbadon
Vond laatst nog een paar van die dingen op m'n werk: je kan er bijna een auto op parkeren en dan toch maar 2 of 4MB (ik dacht 2) :D

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:56 schreef abbadon het volgende:
Vond laatst nog een paar van die dingen op m'n werk: je kan er bijna een auto op parkeren en dan toch maar 2 of 4MB (ik dacht 2) :D
2Mb??? oude kaart?? een koe kan zien dat dat gewoon Agp is :(

The Wildcat II 5000 professional accelerator is engineered using the same technologies that power the top-of-the-line Wildcat II 5110, including:

Programmable geometry accelerator: Extensible geometry processor offloads calculations from the host CPU to dramatically improve performance and enable application-specific effects tuning.

Second-generation rasterization engine: Delivers a sustained 8.5 million 3D triangles/sec. with a peak 166 Mpixels/sec. trilinear fill rate.

80 MB total memory: 32 MB frame buffer, 32 MB texture memory, and 16 MB Direct Burst supports high-resolution and true color display of richly textured images at blazing speeds.

3Dlabs SuperScene antialiasing: True, multisampled scene-mode antialiasing eliminates "stair-step" edges and distracting aliasing artifacts.

Hardware accelerated 3D volumetric textures: Applies 3D textures throughout the volume of a model for applications such as medical imaging and GIS.

Digital display support via DVI connector: Drives the latest digital flat panel and digital display products while avoiding analog-to-digital conversion errors.

Standard AGP support: While the Wildcat II 5110 requires an AGP Pro-compatible motherboard, the Wildcat II 5000 supports workstations with AGP 4X motherboards.

Unmatched productivity: Provides peak overall performance in its class, with an estimated ProCDRS benchmark of over 37 and Awadvs score topping 132

[...] Current certifications include Alias|Wavefront Maya and Studio Tools, Autodesk® Inventor, Discreet 3ds max, NewTek LightWave, PTC CDRS®, SDRC I-DEAS®,SOFTIMAGE®|XSI, and UGS® Solid Edge. In-house compatibility testing has been completed for AutoCAD®, Pro/ENGINEER®, Unigraphics and SolidWorks.

• NitroX infinity
ik denk dat ie "grote" videokaarten bedoelde en niet Wildcat's. |:(

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:58 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Hij heeft er wel een Wildcat II 5000 advertentie boven hangen , dus denk wel dat ie die bedoeld |:(

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32
Op zondag 20 januari 2002 15:57 schreef Shaggy16 een hele hoop:
[..]
Maar dat kaartje op het onderste plaatje is een andere :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Alpine
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

Dit is de echte Wildcat II 5000:
Afbeeldingslocatie: http://www.cgchannel.com/features/2001_11/wildcat/wcII_5110_card_print.jpg

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

waar gekocht, tegen welke prijs ?

eagle

• NitroX infinity
Shaggy, je begrijp me nie:
[b]Abbadon schreef:
Op zondag 20 januari 2002 15:56 schreef abbadon het volgende:
[b]Daarna schreef jij:
Op zondag 20 januari 2002 15:57 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

2Mb??? oude kaart?? een koe kan zien dat dat gewoon Agp is :(
[b]en toen kwam ik met de reply:
Op zondag 20 januari 2002 15:58 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
dat wat ik zei sloeg dus op wat abbadon zei. |:(

• lucasvanlierop
  • Laatst online: 18-08 13:39
Op zondag 20 januari 2002 15:41 schreef FunnYguyz het volgende:
Ik heb net een nieuwe grafische kaart gekocht.. en hij is zo groot dat hij wel vet moet zijn!!!! Volgens mij is het deze of een nieuwere!:
zo van dit is gewoon super oude kaart je ziet het aan de componenten en aan de ISA aansluiting, en nieuwer dan die wildcat is het zeker niet, ik ben iig niet jaloers op je ofzo, maareh veel plezier ermee :-)

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Verwijderd

Dis gewoon een oude kaart man.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:50 schreef The_ROCK het volgende:
is da geen pci?
Nee, dit is duidelijk ISA

• Abbadon
Het leek me wel duidelijk dat ik het over die onderste ISA kaart had (dat had een koe wel kunnen bedenken ;) ) Vond ik maar een paar van die vet dure Wildcats op m'n werk :P

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

gebruik hier ook nog zo'n oude FireGL PCI van Diamond, 32MB en is uit de tijd dat "normale" kaarten nog maar 4 en 8MB hadden... echt een gigantische kaart en zelfs met een fannetje ;)

Grappig detail: je kunt de 3D chipset nergens voor gebruiken behalve 3D Studio, AutoCAD etc. dus ik gebruik het brakke Cirrus Logic 2D gedeelte (met 4MB RAM) nu als tweede monitor-kaart...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

is da ding wel directx compatible, ik draai ook wel liever opengl maar soms heppie da toch nodig in windhoos

• Skaah
  • Niet online
ik heb hier nog een Diamond Edge 3d, die is echt groot als je m vergelijkt met een 2mx je

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
Heh.. de stoneys van het koningsplein hebben een hoop "tweakers" ontmaskerd... LOL.. sommige mensen geilden hier echt op..

damn we're good :7

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Op zondag 20 januari 2002 19:52 schreef Skaah het volgende:
ik heb hier nog een Diamond Edge 3d, die is echt groot als je m vergelijkt met een 2mx je
Zit er op je Geforce2MX een geluidskaart, wavetable, midipoort en twee sega gamepad aansluitingen?
Nee toch? Dan kan je een Geforce2MX ook niet vergelijken met een STG2000/NV1 kaart.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 20 januari 2002 19:18 schreef limoentje het volgende:
gebruik hier ook nog zo'n oude FireGL PCI van Diamond, 32MB en is uit de tijd dat "normale" kaarten nog maar 4 en 8MB hadden... echt een gigantische kaart en zelfs met een fannetje ;)

Grappig detail: je kunt de 3D chipset nergens voor gebruiken behalve 3D Studio, AutoCAD etc. dus ik gebruik het brakke Cirrus Logic 2D gedeelte (met 4MB RAM) nu als tweede monitor-kaart...
Huh :?

Hadden die FireGL kaarten niet gewoon 2 Permedia 2 chippies erop?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Die chipjes lijken me ddr bankjes :?

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 20:03 schreef B1tchwax het volgende:
Heh.. de stoneys van het koningsplein hebben een hoop "tweakers" ontmaskerd... LOL.. sommige mensen geilden hier echt op.. --->>>>> 10 piek bij de fun :P

damn we're good :7
Oh yeah baby we are :7

• T-Blizzard
  • Laatst online: 18-08 13:30
Op zondag 20 januari 2002 20:51 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Zit er op je Geforce2MX een geluidskaart, wavetable, midipoort en twee sega gamepad aansluitingen?
Nee toch? Dan kan je een Geforce2MX ook niet vergelijken met een STG2000/NV1 kaart.
Tja toen ik nog n00b was op pc gebied vertelde ze me dat dat de toekomst was... :P wel geteld 3 spellen vooor gemaakt...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 20 januari 2002 23:04 schreef dion_b het volgende:
Hadden die FireGL kaarten niet gewoon 2 Permedia 2 chippies erop?
Nee, deze (FireGL 4000 PCI 32MB naar ik meen) heeft een Mitsubishi/Evans & Sutherland 3D chipset en geen Permedia2, die overigens wel op andere typen FireGL kaarten zit ...

Maar goed, voor games heb je er nix aan hoewel dit topic mij wel aanspoort om toch een te vinden of er nog DirectX compatible drivers voor zijn ... Op dit moment krijg ik alleen het 2D CirrusLogic chipje aan de praat :)

• _JGC_
  • Laatst online: 01:24
Op maandag 21 januari 2002 00:50 schreef T-Blizzard het volgende:

[..]

Tja toen ik nog n00b was op pc gebied vertelde ze me dat dat de toekomst was... :P wel geteld 3 spellen vooor gemaakt...
n00bs onderelkaar: Bij Escom geloofden ze dat ook nog :P
Geen wonder dat ze failliet zijn gegaan >:)

Ik heb die Edge 3D van een ingeluisde vriend gekregen, zelfs de onboard video van mn Tulip DT5/75 is sneller (Cirrus 5436). Heb een tijdje die geluidskaart/wavetable van dat ding gebruikt, kwam wel een redelijk geluidje uit in Windows 9x.

• bassio
  • Laatst online: 23:53
Ik denk niet dat je hier normaal spelletjes op kan spellen maar het is wel een stoer kaartje. Ik heb op mijn werk ook nog zoiets kaart liggen maar kon er geen drivers voor vinden voor XP.

Doe eens een benchmark met dat ding. Ik ben wel benieuwd.

• Redje
  • Laatst online: 21:30
Op zondag 20 januari 2002 15:59 schreef Breepee het volgende:

[..]

idd, dat is een Creative Video Blaster, dit staat er gewoon op :)

Verwijderd

Ik heb deze kaartjes een keer gezien in de opruimings rubriek van een of ander internet site.. Ze wilden er daar iets van 100 euro voor hebben.. Zijn er eigenlijk wel drivers voor dit ding?

Verwijderd

die kaarten doen me denken aan een voodoo 5 6000 :9~ wel super sappig zon logge kaart in je pc :D

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 14:41
Die onderste is een Creative Videoblaster CT6000.

Review :

Creative Labs VideoBlaster (CT6000) (1992?) First of the PC video digitizers, way overpriced, and slightly overdesigned. It was as good as to be expected for the time. Uses a Chips&Tech overlay chip along with the standard Philips video interfacing. There's documentation available for everything, as well as userspace utilities for linux floating around somewhere. These boards make nice webcam capture boards.

maw, als je daar nog €1 voor gegeven hebt ben je serieus
gen***d :)

ff linkje :

http://asia.creative.com/support/specs/video/ct6000.html

This space intentionally left blank.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:13

ChUcKiE

Dus........

Dat sommige mensen hier ook nog intrappen ook he |:( ondanks dat de topicstrater er een :+ bijzet.

De eerste kaart is een kaart van paar duizend euro, ok....leuke kaart, zwaar modern etc.

Hiermee suggereert de starter dat zijn kaart (een ver voor de eerste wereldoorlog...gevonden tussen de hunnebedden) precies dezelfde is, alleen de lengte verschilt! Dus is ie sneller *D....tis alleen jammer dat ie een ISA interface heeft :D

Maja blijft leuk zoiets, vooral gezien de reacties :Z

Dit is trouwens dus ook geen fotosoep. Dat was toen met de BP6 met 4 CPU's en de VOOdoo 5500 wel zo, maar deze is echt!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dat is geen wildcat, en geen agp. Er staat op video blaster. lijkt me een erg oude isa videokaart.

ik heb hier een oude professionele pre-wildcat intergraph liggen. Ook zo lang ding. Leuk ding met goeie performance voor z'n tijd. Nu trekt mijn geforce mx400 hem eruit.

specs

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:59 schreef Breepee het volgende:

[..]

Joh.......... :{ :+

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!! |:(

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

V&B ---> HK

iStockphoto

Verwijderd

gladiool schreef op 22 January 2002 @ 13:41:
dat is geen wildcat, en geen agp. Er staat op video blaster. lijkt me een erg oude isa videokaart.

ik heb hier een oude professionele pre-wildcat intergraph liggen. Ook zo lang ding. Leuk ding met goeie performance voor z'n tijd. Nu trekt mijn geforce mx400 hem eruit.
ten eerste sorry voor het kicken van een oud topic......
ik heb hier ook zo'n kaartje liggen, maar hoe kan ik die aan de praat krijgen @alpha -> freebsd?
wat voor chippie zit erop?
ik kan et niet vinden op de intergraph/freebsd/driverguide/google/teoma/enz site.
als dit gesloten word: quadromodder@hotmail.com aub ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met die vraag kan je beter even een duidelijk nieuw topic openen, dit is vrij onoverzichtelijk :)

Trouwens wel goed dat je eerst bent gaan zoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.