I was playing poker the other night... with Tarot cards.
I got a full house and 4 people died.
-- Steven Wright
ze zijn er heus wel maar de 3d shooters krijgen nou eenmaal meer publiciteit.
There is no art to find the minds construction in the face
Tijd voor Diablo 3 !!!!
Maar ik wil ook wel graag dat ie uitkomt jah
Ik beschouw Diablo nog steeds niet als een RPG, gewoon hack&slash met een kein beetje RPG.
Verwijderd
Afgelopen jaar PlaneScape TormentOp zondag 20 januari 2002 15:54 schreef Soccubus het volgende:
RPG's sterfen niet af, dit jaar komen er mintstens 3 Die-Hard RPG's Neverwinter Nights, Might & Magic IX en The Elder Scrolls III: Morrowind, en afgelopen jaren hadden we M&M 6, PlaneScape: Torment en Arcenum.
Ik beschouw Diablo nog steeds niet als een RPG, gewoon hack&slash met een kein beetje RPG.
Volgens mij is dat spel al uit 1999
Maar ik zit meer te wachten op Baldur's Gate 3
BG3 komt niet uitOp zondag 20 januari 2002 16:23 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
Afgelopen jaar PlaneScape Tormentzei ik jaar
éhm, even kijken, o, nee jaren
Volgens mij is dat spel al uit 1999
Maar ik zit meer te wachten op Baldur's Gate 3
Het laatste hoofdstuk
En toch is van dat hele rijtje Diablo II de enige die ik ken (M&M laat ook een belletje rinkelen, maar dan van Heroes of Might & Magic 1,2,3).Op zondag 20 januari 2002 15:54 schreef Soccubus het volgende:
RPG's sterfen niet af, dit jaar komen er mintstens 3 Die-Hard RPG's Neverwinter Nights, Might & Magic IX en The Elder Scrolls III: Morrowind, en afgelopen jaren hadden we M&M 6, PlaneScape: Torment en Arcenum.
Anyway, RPG's zijn er wel, ze zijn alleen niet zo populair. Het is een genre dat slechts een klein deel van de gamers leuk vindt. De laatste jaren is de gamemarkt voornamelijk toegespitst op FPS, RTS, race- en flightsims, vooral vanwege de eyecandy op de alsmaar krachtiger wordende PC's. Daarbij zijn RPG's wat op de achergrond geraakt.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Tja, ik veronderstel dat men naar het genre kijkt wat hij/zij leuk vind, ik veronderstel dat er ook een hoop shooters zijn waar ik nooit van heb gehoord, en daar komt bij dat shooters meer publicitijt krijgen dan RPG, NwN is een RPG waar heel wat van wordt verwacht.Op zondag 20 januari 2002 16:27 schreef Captain Pervert het volgende:
[..]
En toch is van dat hele rijtje Diablo II de enige die ik ken (M&M laat ook een belletje rinkelen, maar dan van Heroes of Might & Magic 1,2,3).
Anyway, RPG's zijn er wel, ze zijn alleen niet zo populair. Het is een genre dat slechts een klein deel van de gamers leuk vindt. De laatste jaren is de gamemarkt voornamelijk toegespitst op FPS, RTS, race- en flightsims, vooral vanwege de eyecandy op de alsmaar krachtiger wordende PC's. Daarbij zijn RPG's wat op de achergrond geraakt.
Het ligt aan jou. Gelukkig.Hoi allemaal ik ben een die hard RPG fan en ik vroeg me af licht het aan mij of komen er steeds minder RPGS voor de pc of what?
Een jaar of drie geleden was het RPG-genre bijna dood. Af en toe kwam er nog eens een Might & Magic uit, maar dan had je het al wel weer bijna gehad.
Dat is allemaal veranderd met Baldur's Gate. Dit werd zo'n grote hit dat RPG's weer helemaal terug kwamen. Denk aan Planescape: Torment, Icewind Dale, Baldur's Gate 2, Vampire: The Masquerade - Redemption, Might & Magic 8 (die was overigens niet goed), Summoner, Silver, Revenant, Poo, of Radiance 2, etcetera.
Ook voor de komende tijd staat heel wat op het programma:
Might & Magic 9, Wizardry 8 (is net uit), Dungeon Siege, Neverwinter Nights, Elder Scrolls III: Morrowind en Warcraft 3. Ook zou er een BG 3 komen, maar dan met een nieuw verhaal en nieuwe characters, als ik het me goed herinner. En dit is dan alleen nog wat ik zo kan opnoemen.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
Of iig iets in een postmoderne setting, niet zo'n rpg uit de tijd van magie etc.
Tsja - de makers van Fallout hebben technologie en magie gecombineerd in hun Arcanum.Op zondag 20 januari 2002 18:13 schreef resp het volgende:
Ik zit eigenlijk meer te hopen op een 'echte' Fallout 3, als die nog ooit komt, nu dat team is weggekocht..
Of iig iets in een postmoderne setting, niet zo'n rpg uit de tijd van magie etc.
superB
Verwijderd
Ja maar ze gaan zoals Lord Daemon al zei waarschijnlijk met een heel nieuw verhaal beginnen en het zou ook helemaal in 3D worden, denk je nou echt dat ze geen vervolg maken op zo'n ongelooglijk goed spelOp zondag 20 januari 2002 16:26 schreef Soccubus het volgende:
[..]
BG3 komt niet uitwel eens op de doos van ToB gelezen
[..]
Volgens de makers hebben ze het BG scenario nu afgesloten. Maar zeg nooit nooit in de gameswereld, want waar pegels te verdienen zijn....Op zondag 20 januari 2002 18:27 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
Ja maar ze gaan zoals Lord Daemon al zei waarschijnlijk met een heel nieuw verhaal beginnen en het zou ook helemaal in 3D worden, denk je nou echt dat ze geen vervolg maken op zo'n ongelooglijk goed spel
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
nwn word denk ik de rpg van 2002
en diablo3 die van 2003 2004 of 2005 ?
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:12 ]
warcraft 3 is toch een RTS?Op zondag 20 januari 2002 17:58 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Ook voor de komende tijd staat heel wat op het programma:
Might & Magic 9, Wizardry 8 (is net uit), Dungeon Siege, Neverwinter Nights, Elder Scrolls III: Morrowind en Warcraft 3. Ook zou er een BG 3 komen, maar dan met een nieuw verhaal en nieuwe characters, als ik het me goed herinner. En dit is dan alleen nog wat ik zo kan opnoemen.
Human Bobby
Waarschijnlijk bedoelt hij World of WarcraftOp zondag 20 januari 2002 19:20 schreef Sander17 het volgende:
[..]
warcraft 3 is toch een RTS?
There is no magic.
Waarchijnlijk wel ja, als je het over MMORPG hebt komen er ongeloofelijk veel, of dat wel zo goed is weet ik nietOp zondag 20 januari 2002 20:03 schreef The_Will het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoelt hij World of Warcraft
There is no magic.
Das dus precies waat gothic voor staat, zeeeeer goed verhaal. Heeft alleen geen multiplayerOp zondag 20 januari 2002 20:14 schreef The_Will het volgende:
Ik houd persoonlijk meer van veel praten+verhaal en ik denk niet dat dat er veel zal zijn in MMORPG's omdat je dan gekloot krijgt met verhaallijn enzo.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
En ik ben zeker niet de enige die dat vindt
There is no magic.
éh, domme vraag, [topic=378582/1/25] , een kort termijn geheugenOp zondag 20 januari 2002 21:14 schreef The_Will het volgende:
Sorry maar het ultieme voorbeeld van veel praten+goed verhaal is toch echt Planescape: Torment.
En ik ben zeker niet de enige die dat vindt
En mijn korte termijn geheugen is idd niet zo super maar dat heeft hier nix mee te maken
There is no magic.
Damn, dat van jouw ook al niet, zeg kun je zo'n ding ergens kopeOp zondag 20 januari 2002 21:19 schreef The_Will het volgende:
En mijn korte termijn geheugen is idd niet zo super maar dat heeft hier nix mee te maken
Weet je laat maar zitten, ik snap er namelijk steeds minder van
There is no magic.
solly, beetje bier op, moet ik echt ophoude met typeOp zondag 20 januari 2002 21:42 schreef The_Will het volgende:
Jeezus ik snap er nu echt nix meer van. Waar hebben we het over![]()
Weet je laat maar zitten, ik snap er namelijk steeds minder van
Ze gingen toch een RTS/RPG bouwen? Althans, dat stond in de preview die ik twee jaar geleden las.warcraft 3 is toch een RTS?
There is no magic.
silver was er toch al voor baldurs gate?Op zondag 20 januari 2002 17:58 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Het ligt aan jou. Gelukkig.
Een jaar of drie geleden was het RPG-genre bijna dood. Af en toe kwam er nog eens een Might & Magic uit, maar dan had je het al wel weer bijna gehad.
Dat is allemaal veranderd met Baldur's Gate. Dit werd zo'n grote hit dat RPG's weer helemaal terug kwamen. Denk aan Planescape: Torment, Icewind Dale, Baldur's Gate 2, Vampire: The Masquerade - Redemption, Might & Magic 8 (die was overigens niet goed), Summoner, Silver, Revenant, Poo, of Radiance 2, etcetera.
...
wel super toffe game trouwens, alleen ik ben niet zon rpg fan, kwil het best wel weer worden, maar wie weet een goede game om mee te beginnen (duidelijke interface, en snel wegspelen, wel wat verhaal, liever niet diablo (2) beviel me niet zow)
Verwijderd
Yep, en dan weer lekker Battle NettenOp zondag 20 januari 2002 15:39 schreef Jaded het volgende:
Er komen zowiezo minder goeie.
Tijd voor Diablo 3 !!!!
Och, ik vond het een nogal lineaire, combat-oriented lite-RPG. Maar ik heb alleen de demo gespeeld. Wel meer RPG-achtig dan Diablo natuurlijk, anders had ik 't niet eens genoemd.wel super toffe game trouwens, alleen ik ben niet zon rpg fan
Planescape: Torment. Je speelt het alleen niet zo snel uit. Maar als je die speelt dan ben je meteen verslaafd aan RPG'sOp zondag 20 januari 2002 23:03 schreef DarkShadow het volgende:
[..]
silver was er toch al voor baldurs gate?
wel super toffe game trouwens, alleen ik ben niet zon rpg fan, kwil het best wel weer worden, maar wie weet een goede game om mee te beginnen (duidelijke interface, en snel wegspelen, wel wat verhaal, liever niet diablo (2) beviel me niet zow)
There is no magic.
Nieuw genre
Overigens bestond de combinatie Turn-based Strategy met RPG-elementen al langer met de Heroes of Might and Magic serie.
En om terug te komen op de topic: zelfs al sterven CRPG's af, het pen-and-paper gebeuren zal nooit verdrngen worden!
Verwijderd
Voor zover ik had begrepen zou Warcraft III toch voornamelijk RTS worden, ook al hebben ze vroeger aangegeven er veel RPG elementen in te gooien, maar dat wordt volgens mij World of Warcraft.Op zondag 20 januari 2002 23:40 schreef DenMan het volgende:
Warcraft 3 wordt ook wel een RPS genoemd: Role Playing Strategy. Lijkt me voor zichzelf spreken...
Nieuw genre
En inderdaad: op de consoles nooit zo'n gebrek aan RPG's gehad gelukkig
Idd, Pen and Paper RPG's will rule the world!Op zondag 20 januari 2002 23:43 schreef Lord Daemon het volgende:
En om terug te komen op de topic: zelfs al sterven CRPG's af, het pen-and-paper gebeuren zal nooit verdrngen worden!
There is no magic.
mooi want ik vind er echt geen ruk aan zulk soort spellen.
ps. niet beledigend bedoeld voor degenen die ze tof vinden
aahh durka durka durka
Je hoeft opzich niet te zeggen dat het geen belediging is voor de rest. Iedereen heeft gewoon zijn eigen mening, de één vindt RPG's wel leuk en de ander niet. Simpel.
Maar geef dan wel ff een reden waarom, dat maakt het topic wat interessanter. En dan is er weer wat nieuwe gesprek stof om op in te gaan.
Volgens mij moet ik naar bed, want ik begin weer te serieus te worden
Edit: En dan nog even wat commentaar. Waarom wil je dan graag dat ze afsterven? Wat maakt het uit als er af en toe een RPG'tje uitkomt? Ze blijven toch wel door gaan met FPS'sen en RTS'sen maken omdat die gewoon verreweg het meeste worden gekocht. Gun ons dan ook een pleziertje
There is no magic.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Tja, zonder argumenten waarom er geen "ruk" aan is kom je ook niet verder mee. RPGs voor de PC zullen nooit uitsterfen (inprinciepe was RPG het eerste echte genre op PC, kijk maar naar de Ultima spellen, ergens begin jaren 70Op zondag 20 januari 2002 23:57 schreef DJ Chicken het volgende:
--===RPG's sterven af===---
mooi want ik vind er echt geen ruk aan zulk soort spellen.
ps. niet beledigend bedoeld voor degenen die ze tof vinden
Een FPS of RTS lijkt al gauw op zijn voorgangers terwijl je dat met RPG en Adventure minder hebt
Praat me niet na joh!Op maandag 21 januari 2002 17:43 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Tja zonder argumenten waarom er geen "ruk" aan is kom je ook niet verder mee
En idd RPG's zijn gewoon de oudste spellen, simpel omdat je gewoon een verhaal in elkaar kon gooien en er voornamelijk dmv text commands gewerkt kon worden. Kijk een FPS gaat errug moeilijk met text commands maar met een RPG was het gewoon mogelijk
There is no magic.
LOp maandag 21 januari 2002 17:50 schreef The_Will het volgende:
[..]
Praat me niet na joh!
niet ver genoeg gelezen
The devil is in the details.

kon het niet laten
Edit: Dit is tot nu toe het enige plaatje wat ik heb gevonde:

De stad is verder zo'n fijne chemische paarse kleur, en je wordt er na een tijdje gek van (vandaar dat ik die nooit heb uitgespeeld)
There is no magic.
M&M I stamt uit 1987, Ultima I uit 1980, ik denk dat dat screenie van mij één of andere EGA/VGA upgrade is (kweet dat er zo'n één was voor Ultima IV), ik heb hier een screenie van Ultima IIIOp maandag 21 januari 2002 19:36 schreef The_Will het volgende:
Als ik dat zo zie, denk ik dat Might and Magic I eerder uit kwam dan Ultima 1. M&M heeft namelijk echt van die XT graphicsZal wel ff een screenie zoeken.
Edit: Dit is tot nu toe het enige plaatje wat ik heb gevonde:
[afbeelding]
De stad is verder zo'n fijne chemische paarse kleur, en je wordt er na een tijdje gek van (vandaar dat ik die nooit heb uitgespeeld)

Pure CGA graphics
Maar, tja, M&M was 3D
Allemaal van die loze oude spellen, sommige waren wel aardig maar om die klote graphics er dan nog bij te nemen...nee toch liever niet.
There is no magic.
LOLOp maandag 21 januari 2002 20:20 schreef The_Will het volgende:
Ag interesseerd mij het ook eigenlijk wat
Allemaal van die loze oude spellen, sommige waren wel aardig maar om die klote graphics er dan nog bij te nemen...nee toch liever niet.
Maar toen was ik er weg van (goed ik heb Ultima 1 of Might and Magic 1 nooit gespeeld, Ally Cat en één of ander ASCII code adventure met de naam Castle
There is no magic.
tis een erg leuk spel, uigebreide character generation, in een victorianse fantasy tijdperkOp maandag 21 januari 2002 20:36 schreef The_Will het volgende:
Ik krijg binnenkort ook Arcanum denk ik. Dus laat ff weten of het een cool spel is. Of stond dat hier boven al ergens? (jaja geheugen niet zo super)