Toon posts:

Intel Northwood P4 2.2Ghz en....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
welk mobo kan ik het best nemen voor een northwood P4 2.2Ghz?
Asus P4T-E of een Intel Marayville?
iig geen msi of aopen.

Verwijderd

degene die die jappen ook gebruikt hadden

dat is de Asus P4B266
dus zou ik voor de asus p4t-e gaan

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
en die finnen hadden asus en kwamen hoger
neem die maar =)

Tweakers Discord

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 20 januari 2002 15:36 schreef nantasquad het volgende:
degene die die jappen ook gebruikt hadden

dat is de Asus P4B266
dus zou ik voor de asus p4t-e gaan
De Abit TH7II wordt in reviews/tests ook veel voor overklokken gebruikt, maar te zien aan de reviews/tests van de laatste tijd heeft de ASUS P4T-E inderdaad de voorkeur.

Voor DDR-geheugen schijnt de GIGABYTE GA-8IRXP TITAN erg goed te zijn (zie Anandtech, Tomshardware, e.d.).

Verwijderd

Topicstarter
Asus mobo moet je eerst met een niet nortwood P4 flashen naar nieuwe bios. is het dan wel zeker dat het goed werkt?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 20 januari 2002 17:03 schreef Transparent_Ink het volgende:
Asus mobo moet je eerst met een niet nortwood P4 flashen naar nieuwe bios. is het dan wel zeker dat het goed werkt?
Geen idee of je eerst het bios moet flashen. Als dat zo is is het toch geen probleem? Stelt nix voor...

Dat het werkt kun je hier http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020117/index.html lezen. Het bord wordt namelijk gebruikt om een Northwood 2,2 naar +3,0 over te klokken (zie test setup).

edit:

Wacht even... er staat een stukje verderop de volgende tekst v.w.b. het overklokken:

"The platform that we used was the Gigabyte GA-8IRXP motherboard with the Intel 845D chipset. A motherboard with the Intel 850 chipset and Rambus memory was out of the question because RDRAM reacts very sensitively to increases in clock speed".

Verwijderd

Een niet Northwood heb ik ja... De P4t-e ook... Maaruh, hier valt niets te flashen. M'n compu is zo dood als een pier. Morgen eerst maar effe langs informatique. :(

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
De P4T-E is een goed bord, stabiel en snel. Voor de Abit TH7-II geldt hetzelfde, maar daar kun je ook een Raid-versie van krijgen (als je dat interessant vindt), en hij heeft een redelijk goede onboard geluidskaart itt de Asus. De Asus is wat goedkoper dan de Abit uit m'n hoofd te weten, maar als je een 2.2 GHz Northwood gaat kopen denk ik niet dat de prijs je veel uitmaakt ;)

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:05

DDX

zie [topic=382943/1]
heb inmiddels ook al oplossing gevonden in asus newsgroup
(bekijk topic voor details)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1