Toon posts:

Zenuwen gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of jullie bekend zijn met het kaartspel 'zenuwen'. Voor de mensen die het niet de naam bij het spel kunnen plaatsen zal ik het even uitleggen:

Het is een variant op patience, je speelt het meestal met 2 of 3 personen. Je krijg ieder een stapeltje (pot) voor je, en 3 stapeltjes van 5 kaarten. Bij het openen pak je de bovenste kaart van de pot. En begint het leggen. Je moet de kaarten op volgorde op 1 van de potten leggen. En zo snel mogelijk je kaarten kwijt raken en op de pot slaan die de minste kaarten heeft. Wie het eerst al zijn kaarten kwijt is, heeft gewonnen.

Nu komt mijn vraag... Weet iemand of dit spel op de computer te krijgen is. Ik heb me namelijk al rot gezocht, en kan het niet vinden. Graag een linkje ofzo.

BVD ;)

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
Bij ons heet een pijnlijke variant hierop damaken ofzo. Als je dan verkeerd neerlegt, door de snelheid van het spel, krijg je een klap van iedere speler aan de binnenkant van je elleboog. Diegene die op het laatst verliest, moet 2 kaarten trekken, de som daarvan krijg ie in klappen op de binnenkant van je elleboog weer, van IEDERE speler. Geloof me, het doet vreselijk pijn, en het gaat tot bloedens toe soms.. echt niet cool meer. :P

dunno

Verwijderd

Topicstarter
ai, zo'n soort spel speelde ik vroeger ook altijd. Kicken op pijn, net zoals stuiveren. :'(

Maar ik zoek nog steeds dat spel op de PC... Liefst dat je het ook over internet kan spelen. Misschien kan iemand die het leuk vind, het even bouwen. NEt zo makkelijk toch? :9~

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Op zondag 20 januari 2002 15:59 schreef marcnolte het volgende:
ai, zo'n soort spel speelde ik vroeger ook altijd. Kicken op pijn, net zoals stuiveren. :'(

Maar ik zoek nog steeds dat spel op de PC... Liefst dat je het ook over internet kan spelen. Misschien kan iemand die het leuk vind, het even bouwen. NEt zo makkelijk toch? :9~
Makkelijk? Ik zou zeggen ga je gang! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 17:41 schreef qweenix het volgende:

[..]

Makkelijk? Ik zou zeggen ga je gang! :)
Ehm... met makkelijk bedoel ik dat, het handig is om het te hebben. Heeft degene die het leuk vind, ook zijn lolletje. En ik heb het spel, en geen zweet en tranen met het zoeken naar het onmogelijke ;)

Maar heeft iemand al wat gevonden, of voelt iemand zich geroepen om het in elkaar te knutslenen :9~

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Op zondag 20 januari 2002 15:59 schreef marcnolte het volgende:
Stuiveren, jaaaaah meesterlijk, good that u remind me of it. Lang niet gespeeld >:)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 20 januari 2002 15:35 schreef RoVe het volgende:
Bij ons heet een pijnlijke variant hierop damaken ofzo. Als je dan verkeerd neerlegt, door de snelheid van het spel, krijg je een klap van iedere speler aan de binnenkant van je elleboog. Diegene die op het laatst verliest, moet 2 kaarten trekken, de som daarvan krijg ie in klappen op de binnenkant van je elleboog weer, van IEDERE speler. Geloof me, het doet vreselijk pijn, en het gaat tot bloedens toe soms.. echt niet cool meer. :P
Leuke spelletjes spelen jullie? :?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Virgil
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Op maandag 21 januari 2002 15:37 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Leuke spelletjes spelen jullie? :?
NOg nooit iets dergelijks gespeeld ????
Vroeger (nog geen 3 jaar geleden) speelden wij dit iedere dag. We kamen gewoon met kapotte knokkels thuis.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Sjees ik moet me toch ineens sterk denken aan het 'stiften'wat jos met edgar doet in een of andere serie :)

sjésush! :D

lol

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Topicstarter
Liefst even on topic, ik zoek namelijk nog steeds dat zenuwen. Zijn een hoop mensen die het kennen. Helaas meestal meisjes, en die zijn hier dacht ik wat in de minderheid :(

In ieder geval, kan iemand het al vinden??? Moet het echt hebben ;(

Verwijderd

Hmm, dat heet bij ons 'stressen'.. 8-)

Leuk spel, tijd niet meer gedaan!!

(ohja, dat deden we met echte kaarten... je weet wel, die van papier..)>:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja wij ook op school, maar speel het vaak met 2 bepaalde personen. En die hebben niet altijd tegelijk een tussenuur. Dus is het altijd leuk als het thuis ook even over internet gespeeld kan worden.
Vandaar ;)

• 418O2
  • Laatst online: 22:27
Debiteuren Crediteuren was dat dat roelt. Maar voor zenuwen... Undying ofzo? SS2 voor actie ..

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op vrijdag 25 januari 2002 10:58 schreef MaxKeyner het volgende:
Debiteuren Crediteuren was dat dat roelt. Maar voor zenuwen... Undying ofzo? SS2 voor actie ..
STIFT!

Verwijderd

STIFT!, jack in de pot!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 20:08 schreef Robin1982 het volgende:
STIFT!, jack in de pot!
Uiterst nuttige reactie... Het zou nuttiger zijn geweest als je het goed had gezegt...

Jack in de pot... STIFT

Verwijderd

undying of resident evil voor de zenuwen...

als je een ps2 hebt kan ik je silent hill 2 aanraden
Pagina: 1