Toon posts:

Zoeken en ordenen op grootte onder unix

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb eigenlijk twee vragen en het is onder unix(HPux):

1 Ik wil in een directory met een heleboel files alleen die files hebben die groter zijn dan een door mij opgegeven grootte. B.v. ik wil alle files zien die groter zijn dan 5 mb. Welk commando moet ik dan geven? Het zal iets met ls zijn, maar dan verder.

2 Ik wil onder een bepaalde directory(met daaronder een heleboel subdirectories) bestanden groter dan een bepaalde grootte vinden. B.v. vindt alle bestanden groter dan 25 mb en lijst ze uit. Hoe doe ik dat?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

hmnm.. waarschijnlijk lost een "man ls" en een "man sort" wat problemen op :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

'ls -Rlah | awk '{print $5}' | grep M | sort -r' brengt je al een heel eind, maar is nog niet helemaal goed, je moet dan nog even zorgen dat hij er alle waarden die kleiner zijn dan een bepaalde grootte uitvist en nog zorgen dat hij beter sorteert (hij kijkt nu niet direct naar het hele getal, maar alleen naar het eerste teken daarvan bij het sorteren). Voor dat laatste heeft sort vast iets in de manpage staan...

[edit: ls -Rlah --sort=size helpt al een beetje, maar ik bedacht net dat greppen op 'M' niet slim is als je toevallig een bestand hebt dat >1GB is. Je kunt met wat awk-werk en de optie -k bij ls dat wel verhelpen.]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 17:21 schreef odysseus het volgende:
'ls -Rlah | awk '{print $5}' | grep M | sort -r' brengt je al een heel eind, maar is nog niet helemaal goed, je moet dan nog even zorgen dat hij er alle waarden die kleiner zijn dan een bepaalde grootte uitvist en nog zorgen dat hij beter sorteert (hij kijkt nu niet direct naar het hele getal, maar alleen naar het eerste teken daarvan bij het sorteren). Voor dat laatste heeft sort vast iets in de manpage staan...

[edit: ls -Rlah --sort=size helpt al een beetje, maar ik bedacht net dat greppen op 'M' niet slim is als je toevallig een bestand hebt dat >1GB is. Je kunt met wat awk-werk en de optie -k bij ls dat wel verhelpen.]
Bedankt, ik zal het morgen eens proberen!