Toon posts:

utp naar ide?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een utp signaal om te zetten naar ide.
Het is namelijk mijn bedoeling om via een utp kabel mp3's direct naar de harde schijf van een stand allone mp3 speler te pompen (terratec m3po). is dit vrij eenvoudig mogelijk? :?

Verwijderd

het lijkt me moeilijk, ik heb er iig nog nooit van gehoord ;)

Verwijderd

+1 grappig :P

Lijkt me absoluut niet kunnen :) IDE controllers zijn nog best in gewikkelde dingen.

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:53
Ik denk dat je er een computer tussen moet hangen. :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
als dit lukt verdien jij de 'tweaker of the year'-award :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

D'r zijn een aardig aantal producten die netwerk -> SCSI doen, maar die vallen qua prijs in de categorie 'lamasitte' :)
De Microtest Discport producten ben ik het meest tegengekomen, bestaan uit een kastje met RJ45 aansluiting en een SCSI poort. IDE heb ik (nog) nergens gezien, terwijl Microtest gestopt is met de productie ....

Misschien eens surfen op tweedehands sites of een search op Google?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• TD-er
  • Laatst online: 17-04 14:34
Heeft die terratec speler geen andere interfaces?
bijv een USB?

Verder kun je niet de IDE-interface gebruiken voor communicatie met andere apparaten, omdat de IDE-controller altijd een soort van master is en de drives een soort van slave zijn (2 ide-controllers op een kabel kan dus niet)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 15:50 schreef DeBolle het volgende:
D'r zijn een aardig aantal producten die netwerk -> SCSI doen, maar die vallen qua prijs in de categorie 'lamasitte' :)
De Microtest Discport producten ben ik het meest tegengekomen, bestaan uit een kastje met RJ45 aansluiting en een SCSI poort. IDE heb ik (nog) nergens gezien, terwijl Microtest gestopt is met de productie ....

Misschien eens surfen op tweedehands sites of een search op Google?
Probleem is dat de mp3 speler geen scsi heeft |:)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft die terratec speler geen andere interfaces?
bijv een USB?
Was dat maar waar, dan was het probleem opgelost! :'(

huhu, misschien usb naar ide :?

iemand misschien een idee om usb of utp bij terratec te bouwen. ff zoeken naar foto's van binnenkant, heb ze ergens.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 22:39

Predator

Suffers from split brain

Je kan dat zomaar niet rechtstreeks gaan omzetten.
Niet utp naar ide of usb naar ide...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
hier de foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011541302
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011541139

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
Op zondag 20 januari 2002 16:47 schreef suikerklontje het volgende:
hier de foto's
[pics]
Het moet volgens mij wel haalbaar zijn met een usb-bay waar je ide-harddisks en cd-spelers in doet, kosten 90 euro bij alternate.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken op www.alternate.nl maar kan geen usb-bay vinden. :'( Op google voldoende maar das allemaal usb naar serieel,parralel,ps2 en daar heb ik niets aan. |:(

• ScuL
  • Laatst online: 11:13
hmm hoe krijg je met dit apparaat normaalgesproken je MP3's dan op die HD? :? vanaf die CD-ROM kopiëren?

anyway.. kun je die HD ook niet gewoon aansluiten in je PC? of is dat een speciaal bestandssysteem..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
kan inderdaad via de cd rom. Is wat omslachtig om iedere keer 4 nummers om te zetten en om steeds dat ding uit elkaar te trekken om de harde schijf om te zetten is nog meer werk.

Ik ben jong en lui. ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Kan je die cdrom speler niet vervangen voor een DVD speler????

en dan gewoon iemand met zo'n fikker een paar CDtjes laten branden, heb je zo een hoop MP3tjes :)

Of gewoon de MP3 Collection serie kopen (dvd) maar ja, daar moet je wel adressen voor hebben :)

Je kan ook gewoon die hd ff in een bracket in je pc pluggen, is alleen niet ideaal voor regelmatig gebruik, al moet je toch die kast losslopen, anders kun je ook geen utp->ide ding eraan zetten.

Maar ontopic: utp -> ide heb ik niet gezien. Wel firewire en USB.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:01

Super_ik

haklust!

ja het kan wel, maar dan zul je veel zelf moeten doen
je kunt namelijk het tcp/ip protocol in een microprossesor implementeren. en het IDE protocol ook. sla er maar s een paar elektuurs op na. als je beide protocolen nou in 1 microship verwerkt zou je er zo'n interface mee kunnen maken

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1