Hoi,
Ik heb een probleempje met SQL waar ik niet uitkom.
Ik ben bezig met een online game, waarin je gebouwen kan bouwen enz. enz. Maar nu moet het pas mogelijk zijn om gebouw 2 te bouwen als gebouw 1 gebouwd is. Gebouw 2 moet dus afhankelijk zijn van gebouw 1.
Nu heb ik de tabellen builds, building_types en building_deps.
In builds staan building id's, buildingtype id's en user id's.
In builds_types staan buildingtype id's en buildingnames.
In builds_deps staan 2 buildingtype id's: nr. 1 is het gebouw zelf en nr. 2 is waar hij afhankelijk van is.
Voorbeeld, stel dit is de inhoud:
Is het dan mogelijk om via 1 query te laten zien welke gebouwen user 1 kan bouwen?
Dus in dit geval alleen building 1 en 2?
Of moet ik hiervoor meerdere queries gebruiken en daarvoor een PHP functie bakken?
Ik heb een probleempje met SQL waar ik niet uitkom.
Ik ben bezig met een online game, waarin je gebouwen kan bouwen enz. enz. Maar nu moet het pas mogelijk zijn om gebouw 2 te bouwen als gebouw 1 gebouwd is. Gebouw 2 moet dus afhankelijk zijn van gebouw 1.
Nu heb ik de tabellen builds, building_types en building_deps.
In builds staan building id's, buildingtype id's en user id's.
In builds_types staan buildingtype id's en buildingnames.
In builds_deps staan 2 buildingtype id's: nr. 1 is het gebouw zelf en nr. 2 is waar hij afhankelijk van is.
Voorbeeld, stel dit is de inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| builds: +-----+------+------+ | bid | btid | uid | +-----+------+------+ | 1 | 1 | 1 | +-----+------+------+ build_types: +------+---------+ | btid | btname | +------+---------+ | 1 | Gebouw1 | | 2 | Gebouw2 | | 3 | Gebouw3 | +------+---------+ build_deps: +------+---------+ | btid | on_btid | +------+---------+ | 2 | 1 | | 3 | 2 | +------+---------+ |
Is het dan mogelijk om via 1 query te laten zien welke gebouwen user 1 kan bouwen?
Dus in dit geval alleen building 1 en 2?
Of moet ik hiervoor meerdere queries gebruiken en daarvoor een PHP functie bakken?