Toon posts:

Nashau(tec) is hier iemand tevreden over

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de 800mb versie, en bijna iedereen zegt dat het
goedkoope rommel is, maar IK heb er geen problemen mee.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slechte ervaringen met Nashua-CD's... we hebben 2x een spindel van 50 CD's gekocht... van de ene mislukten er 47 van de 50 (!), van de andere ook nog een dikke 20 van de 50...

Terwijl Imation/SKC/Philips in die brander (een TEAC CDR55) hooguit één of 2 uitval per 50 hebben...

Diskettes van Nashua ben ik weer wél tevreden over.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

nashua cd's bij mij geven soms probs. Ik gebruik tegenwoordig alleen nog maar platinum's nooit problemen mee :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mmm gebruik zelf ook altijd nashua (zowel zakelijk als prive) heb er nog nooit geen problemen mee gehad

wildhagen: 47 van de 50 stuk?? dan heb je zekers een slechte lichting gehad of je heb een brakke brander (of software)

kheb wel probs gehad met nero 5.5.4 en cdroms (ook nashua trouwens) in combo met plextor 12x scsi fikker,die deden het vaker niet als wel, maar met een oudere versie waren die probs ook verdwenen)

lag dus toen aan de brandersoftware, kweet het heel vaag maar toch is/was het zo

A wise man's life is based around fuck you

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb een spindel Nashua's gekocht bij de kruidvat toen ze zo belachelijk goedkoop waren. De eerste 10 heb ik gewoon als rotzooi CD-R gebruikt omdat ik nogal veel commentaar hiero hoorde over de CD's. Omdat ik het zelf toch nogal lekker vond gaan heb ik de andere 15 als "gewone" CD-R's gebruikt, met een positieve indruk :Y) Wat ik ook fijn vind aan Nashua's is de "matte" opdruk, dat zorgt iig niet voor van die vieze vlekken aan de bovenkant.

20*350ZO45°

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Er zijn 't laatste half jaar(of langer al) 2 verschillende soorten CDs van Nashua in de omloop...

Een soort is zo erg doorzichtig dat je er een krant door kan lezen...deze soort levert VEEL problemen op in een heleboel CD-rom drives of DVD-ROM drives..(maar ze branden vaak prima, en zijn dus ok voor de "rommel"-CDs)

De andere soort, die al veel langer in de omloop is, is daarentegen behoorlijk ondoorzichtig :) en heeft deze problemen niet, maar deze worden wel vaak 20 tot 50 eurocent duurder verkocht..

Er is een manier om ze van elkaar te onderscheiden maar dat werkt alleen als je ze in jewelcase koopt....dan is nl. bij de goedkopere soort de opdruk gedaan in lichtere kleuren ten opzichte van de duurdere soort..
Als voorbeeldje neem ik altijd de balk die onder 't "nashuatek" logo loopt, deze is oranje bij de duurdere soort, en geel bij de goedkopere soort...tot nu toe werkte dit feilloos voor mij en kon ze zo goed herkennen...
Helaas heb ik nog niet uitgevonden hoe dit te doen met de spindels...

Zal eens kijken of ik nog 2 versch. hoesjes kan vinden om ff scans te maken...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:23 schreef wildhagen het volgende:
Slechte ervaringen met Nashua-CD's... we hebben 2x een spindel van 50 CD's gekocht... van de ene mislukten er 47 van de 50 (!), van de andere ook nog een dikke 20 van de 50...

Terwijl Imation/SKC/Philips in die brander (een TEAC CDR55) hooguit één of 2 uitval per 50 hebben...

Diskettes van Nashua ben ik weer wél tevreden over.
Waarom koop je nog een keer een 2e spindel als er van de eerste spindel 47 mislukken :?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik gebruik met name nashua CD-RW's en daar ben ik heel tevreden over; het is de enige CD-RW die mijn mp3-speler zonder problemen slikt...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 20 januari 2002 21:50 schreef zwelgje2 het volgende:wildhagen: 47 van de 50 stuk?? dan heb je zekers een slechte lichting gehad of je heb een brakke brander (of software)
Nope, die waren OK, want de andere merken (met zelfde brander en software) gingen wel goed...
Een soort is zo erg doorzichtig dat je er een krant door kan lezen...deze soort levert VEEL problemen op in een heleboel CD-rom drives of DVD-ROM drives..(maar ze branden vaak prima, en zijn dus ok voor de "rommel"-CDs)
Doorzichtig waren ze wel ja, nadat ze uit de brander kwamen waren ze bijna transparant :P

Virussen? Scan ze hier!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 13:58
gebruik zelf ook bijna dagelijks Nashua's en heb er nooit problemen mee.
ik koop ze zelf by de Mycom (in Hoofddorp) en nog nooit egt een CD mislukt.
Behalve dan als ik te veel aan het kloten was met de PC en een spontane reboot veroorzaak >:)

Verwijderd

Nashua-CD's zijn prima zolang je ze NIET gebruikt voor audio cd's. Ze werken namelijk prima als data cd's.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 13:58
Op maandag 21 januari 2002 17:28 schreef djanton het volgende:
Nashua-CD's zijn prima zolang je ze NIET gebruikt voor audio cd's. Ze werken namelijk prima als data cd's.
dat vind ik (IMHO) pure onzin ik gebruik ze zelf ook vaak voor Audio en heb er echter nog nooit probs mee gehad.
ik fik ze dan op 24x met me Plextor
Pagina: 1