Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
thankzz
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
haha, echt niet, een C++ proggie gemaakt in VC++ met alleen een winmain is ongeveer 4k groot, als je MS_EXTRA_SMALL_BUILD definieerdEn heel simpel C++ proggie is al groter dan dat.
De reden dat het allemaal in 64k past is omdat alles gegenereerd is, dus de data wordt tijdens het opstarten berekend (textures, 3d models, samples, enz.). De muziek is in principe net zoiets als een simpel modfiletje, waarvan de samples dus gegenereerd worden (of ge'mp3'd, das ook wel te doen), dus das echt niet groot. Bovendien wordt de executable ook nog eens gecomprimeerd.
Conclusie: het past allemaal makkelijk in 64k
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
De muziek wordt dmv een softsynth afgespeeld, wat zoiets is als een synthesizer in software, waarbij ze parameters invoeren en er waves uitkomen, ong zoals een echte synthesizer werkt, alleen gebruikt die hardware logica en geen software (althans vroeger niet
De 3D is gegenereerd met functies. Dus setje parameters er in, functies genereren geometrie en dat wordt gerendered. Idem met de cameramovements etc.
De textures worden ook zo gegenereerd: je hebt een set functies en dmv het invoeren van parameters genereren die functies texturedata. Zie ze als photoshop plugins.
Het geheel is inelkaar gezet met hun tool die een beetje lijkt op adobe premiere (zie http://www.theproduct.de) waarbij ze grafisch bepalen welke input parameters wanneer de functies ingaan en je dus wanneer wat ziet.
Dieter Oherlich, aka Chaos (vroeger coder van Sanity op de Amiga) heeft deze tool 2 jaar geleden alweer gemaakt en omdat het bedrijf waar hij werkt eigenlijk (c) houder is (gebakken in de baas zijn tijd, tja..
In de tool zelf zit maanden werk, in de demos die ze ermee maken niet echt veel tijd. The product (winnaar TP00 64k compo) was wel het beste wat ze ermee hebben laten zien.
Yep, let maar eens heel goed op de symmetrie in dergelijke demo's. Dus in de:Op zondag 20 januari 2002 15:45 schreef OiSyN het volgende:
[..]
De reden dat het allemaal in 64k past is omdat alles gegenereerd is
-textures
-opzet van de scene zelf
-bewegen van objecten
"The fastest code, is the code that is never called."
Verwijderd
Vroeger in het C64 tijdperk werden heel der games met hopen levels en leuke gfx & sound ook nog eens gehacked en getrained (met weer een leuk introotje voor enzo) en dit ook allemaal in 64K.Op zondag 20 januari 2002 15:18 schreef ShereKahn het volgende:
Ik was wat aan het surfen en kwam een iste tegen met daarop wat werk een een gozertje.
DIt is een van zijn programmeerwerkies
http://www.farb-rausch.de/fr013_unoff.zip
dit bestandje is dus 64k groot, en als je het start is er 3D beeld, EN muziek, in een redelijk lang filmpie. Ik wil graag weten hoe je het ingodsnaam voor elkaar kan krijgen om relatief zoveel mooie dingen in een 64k filetje kan stoppen. Ikzelf ben totaal niet ervaren op het gebied van 3D programmeren. Maar dit vond ik toch wel de moiete waard om ff te posten. Aangezien ik niet zou weten hoe je zoveel zooi in 1 zoon filetje propt. En heel simpel C++ proggie is al groter dan dat.
Het valt me trouwens op dat mensen die ook in die tijd code gemaakt hebben, dit vandaag de dag ook nog steeds veel efficienter en compacter doen dan iemand die nooit heeft liggen 'bitneuken' op een C64 of Amiga of Spectrum ofzo...
Misschien iets leuk om een andere thread over op te starten ?
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
hahahahahhahaOp zondag 20 januari 2002 15:18 schreef ShereKahn het volgende:
[..] met daarop wat werk een een gozertje. [..]
ennuh
http://www.ojuice.net/
http://www.scene.org/
http://demoo.calodox.org/
http://www.pouet.net/
http://www.cfxweb.net/
Goh, stiekum kom je daar een gedeelte van dezelfde personen tegen als takeover
Back In Black!
demos met leuke 3d effectjes in slechts 256 BYTES of minder.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
een 'gedeelte' jahOp maandag 21 januari 2002 16:11 schreef dusty het volgende:
[..]
Goh, stiekum kom je daar een gedeelte van dezelfde personen tegen als takeover
* G1itch kan "Sonnet" van harte aanbevelen, voor de download hoef je het niet te latenVoor Nederland deed het team van Threestate mee aan de democompetitie voor demos tot 64KByte in grootte. Het team won deze competitie overtuigend met hun productie 'Sonnet'. Het is bijna niet voor te stellen hoe al die 3D werelden, de textures, de muziek en camera-animaties in 64KByte kon worden gevat.
Mjah, klopt op zich wel, maar je mag het niet echt vergelijken... Muziek was gewoon een kwestie van een muziek-routine, met wat track-data en een heel klein beetje geluids-data.. De hele routine inclusief data was ongeveer 4K..Op maandag 21 januari 2002 13:55 schreef xenoke het volgende:
Vroeger in het C64 tijdperk werden heel der games met hopen levels en leuke gfx & sound ook nog eens gehacked en getrained (met weer een leuk introotje voor enzo) en dit ook allemaal in 64K.
Voor graphics geld eigenlijk weer hetzelfde.. Een complete bitmap was 10K.. Dat is ook niet vergelijkbaar met een plaatje van tegenwoordig..
Programmeren (oftewel coden in die tijd), werd gewoon puur in assembly gedaan.. Da's toch heel wat effectiever dan een hogere programmeertaal!
Tja, als je zoiets eenmaal gewend bent geweest, dan hou je dat gewoon aan..Het valt me trouwens op dat mensen die ook in die tijd code gemaakt hebben, dit vandaag de dag ook nog steeds veel efficienter en compacter doen dan iemand die nooit heeft liggen 'bitneuken' op een C64 of Amiga of Spectrum ofzo...
Jammer dat alle links uit die nieuwsposting 404 zijnOp maandag 21 januari 2002 16:52 schreef G1itch het volgende:
Zie ook: Nieuwsposting Assembly 2001
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Da's jammer, dat had ik ff niet gechecked..Op maandag 21 januari 2002 19:50 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Jammer dat alle links uit die nieuwsposting 404 zijn
Bij deze dan een mirror van sonnet:
sonnet.exe
Verwijderd
Zelf werk ik (nog) niet met c++, maa rik heb gehoord van een compiler optie LEAN_MEAN_FIGHT_MACHINE die een hele boel onnodige microsoft dingen uit je progje laat..Op zondag 20 januari 2002 15:45 schreef OiSyN het volgende:
MS_EXTRA_SMALL_BUILD
[edit: kheb trouwens net dat progje bekeken.. sweeeet!!]
haha, bedoel je niet WIN32_LEAN_AND_MEAN ?Op zaterdag 26 januari 2002 22:23 schreef GDOG het volgende:
[..]
Zelf werk ik (nog) niet met c++, maa rik heb gehoord van een compiler optie LEAN_MEAN_FIGHT_MACHINE die een hele boel onnodige microsoft dingen uit je progje laat..
[edit: kheb trouwens net dat progje bekeken.. sweeeet!!]
Verwijderd
Heb er nog veel code van maar weinig executables... was een mooie tijd waarin vele groepen elkaar probeerden te overtreffen
Those good old days!
Back In Black!
jammer dat deze demo party's schaars worden... gamers verneuken de hele zooi... het wordt steeds minder een demoparty, en gaat steeds meer richting een lanparty, waar men warez exchanged en games speelt.Op zondag 27 januari 2002 12:12 schreef dusty het volgende:
Mensen die toch wel geinterreseerd zijn in demo's doen er goed aan om een keer naar een demo-party te gaan, je leert er mensen kennen, soms zelfs de juiste.