Toon posts:

Welke ping met ISDN???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nog geen mogelijk heb om breedband internet te krijgen vroeg ik me af of het de moeite waard is om van analoog naar ISDN over te stappen.
Ik speel voornamelijk Counterstrike. Kan iemand mij vertellen welke ping ik zou hebben met ISDN???

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:12
dat zal er een beetje vanaf hangen. Ik ken (speel) het spel niet dus ik weet niet op basis waarop zo'n server een ping baseert. Als het een "standaard" ping zal zijn van 32 bytes zul je wel een goede ping hebben (zeker met dubbel isdn) hiermee zou je een theoretische snelheid van 128kbit/s (16kbyte/s) mee moeten kunnen halen. Maar nogmaals ik weet niet voor ping die server geeft en hoe de connectie naar de server zelf is.

• Genghis Khan
  • Niet online
Ik had altijd +-175 MS met CS en ISDN, maar ja dat was met superweb >:).

Verwijderd

Wij hadden (vroeger, 2-3 jaar terug) altijd wel een ping van rond de 70-80 met ISDN (Quake 2, XS4all Lithium servers, en zo'n beetje alle 'snelle' NL servers). We hadden World Online en Cistron inbell accounts, maar die waren allebei ongeveer even snel hier.

Dus ik neem aan dat het alleen maar verbeterd is de afgelopen jaren, denk alleen wel dat je een goede (betaalde) provider moet nemen.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

ISDN heeft vrij goede pingtijden. Hangt natuurlijk ook van je provider af, ik had met XS4ALL indertijd zo'n 20-40 ms naar nederlandse servers, dus das wel een stuk beter dan bij analoge modems. Das eigenlijk het grootste verschil tussen 56k en ISDN, tsja en natuurlijk iets meer bandbreedte (downloaden en uploaden beide zo rond de 7,8 kb/s.. en dubbelkanaals 15-16 kb/s). Verbinding was wel altijd erg stabiel.
Nu met kabel haal ik ongeveer hetzelfde wat betreft pingtijden, alleen meer bandbreedte natuurlijk.. :)

#

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-02 08:40

Muggie

8 pm

Met de In-game serverlist van Quake 3 haal ik snelheden tussen de 50 en de 150 met mijn mooie ISDN lijntje. Ken zat kabelaars die er jaloers op zijn :D

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Ik heb meestal rond ping 50 met isdn met xs4all. Ligt natuurlijk naar welke server. Alleen ik moet zeggen dan ik in duitsland en engeland meestal rond de ping 60 zit. Denk dat het grote voordeel is van isdn dat je ook buiten nederland goede ping hebt.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Het is het waard!!!
Ik heb het ook gedaan.
Echt ideaal ook ivm het weer bereikbaar zijn :)

Mijn ping is tussen de 50 en ... in
Meestal geeft RCTW rond de 120 aan maar vreemdgenoeg merk ik geen ping van 120, alles blijft soepel lopen.

Helaas is Gamepoint OF down OF gewoon heel erg druk want ik kan daar niet meer inbellen, maar via gamepoint heb ik eigenlijk altijd wel een goeie ping.

Conclusie: Doen!!

Verwijderd

ping met ISDN is zeker gegarandeerd rond de 50

Verwijderd

op redelijke server is je ping nooit hoger dan 70. ALs je naar de meest laggie servers gaat is hij er boven maar danzit iedereen er boven.
Ik heb zelf chello altijd ping 40 :D :D
maar ja upc zou upc niet zijn nou je kent het nu zit ik ping 200 :( :( :(

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Met 64K ISDN (single channel) kan je al prima gamen. Ik heb nooit gelet op mijn eigen ping maar als ik b.v. Falcon 4.0 online vlieg met 4 anderen, dan werkt het echt prima. Heel stabiel en weinig lag .. Falcon 4.0 zal denk ik toch behoorlijk meer data verzenden dan CS, dus dat moet met CS ook prima lukken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32
Op maandag 21 januari 2002 17:52 schreef Dark_Neve het volgende:
ping met ISDN is zeker gegarandeerd rond de 50
ja ISDN en gamen ROELT zwaar

vooral 128K >:) --> ping 15 / 20

hehe

nee, isdn is echt vetjes, gebruik het thuis ook voor CS / q3a etc.

gewoon lekker stabiel, en rond de 40 / 60

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

tussen de 25 en 60 :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Ping 50/150
Download 8kb sec
ISDN 64k®
WE ZULLE HET MAAR NIET OVER DE KOSTEN HEBBEN :(

Verwijderd

"falcon 4 zal wel meer data versturen dan CS"
nou, niet als je met 4 man falcont vs 18 man CSt, ech' niet :)

ik ben van een 33k6 (ping 270) naar ISDN singleline gegaan (ping 40 - 120 afhankelijk van de drukte en de tijd)

de kosten hoef je t niet voor te laten: uren online zijn even duur en je downloads worden (ietsje) sneller.

je ping gaat drastisch verbeteren met ISDN. je skill ook.
neem isdn. als je veel internet kun je een 64K lijntje huren voor iets van 4 a 500 gulden per maand (ongeveer 150 tot 200 euro)

• Noener
  • Laatst online: 22-02-2024

Noener

dusss...

Zo'n huurlijntje is wel overdreven. Ik heb me aangemeld bij FRIACO. 30 euro in de maand en dan heb je in de daluren geen kosten. Heb haast altijd ping van onder 100

Gamer card

Verwijderd

Ik heb meestal op goede servers een ping van 60-90 met isdn 64k en HCCnet. Met Wish Click & Dial heb ik meestal iets hoger..

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op maandag 21 januari 2002 22:00 schreef KnetterGek het volgende:
"falcon 4 zal wel meer data versturen dan CS"
nou, niet als je met 4 man falcont vs 18 man CSt, ech' niet :)
Even off topic maar daar ben ik het niet mee eens. Kennelijk weet je niet hoe Falcon 4.0 werkt. Als je een multiplayer campaign missie vliegt, dan is de host de Campaign Master. De Master moet dan de unit updates (movements, acties, status) naar ALLE hosts zenden - immers een battalion T-55s kan niet op 1 PC ineens een compleet andere richting op gaan als op alle andere PCs :) En er zijn BIJZONDER veel objecten in een Falcon 4.0 campaign. Daarnaast worden van alle objecten binnen de player bubble ook nog eens aangesproken als individuele objecten. De bubble is een soort van zeep-bel welke rond de Master player zit en alle objecten die binnen deze bel vallen worden dan gezien als zelfstandige objecten. Dus bestaat een eenheid normaal uit 16 tanks (om maar wat te noemen) dan worden alle zestien tanks behandeld als aparte AI objecten met een eigen "brein".

Wat voor data wordt er met CS meegestuurd? Player position, status? En dat is het dan wel. Nee, ik blijf er bij dat Falcon 4.0 met 4 man veel meer dataverkeerd zal opleveren dan CSŽn met 18 man.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Denk zo rond de 70ms

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 14:37 schreef cannonball het volgende:
Omdat ik nog geen mogelijk heb om breedband internet te krijgen vroeg ik me af of het de moeite waard is om van analoog naar ISDN over te stappen.
Ik speel voornamelijk Counterstrike. Kan iemand mij vertellen welke ping ik zou hebben met ISDN???
Counterstrike moet je met ADSL spelen.... dan heb je pas resultaten

Verwijderd

hersendood of gewoon blind, maar ik zie in dit topic en het andere topic hierover (je dubbelpost, hint hint) allemaal mensen roepen "neem ADSL"

willen jullie allemaal PER DIRECT naar de oogarts gaan en je af laten keuren voor dienst en rijbewijs, dank u.

falcon-sub-topic
Falcon 4.0 levert vooral data voor de host op. per client valt t wel mee. de CS server moet ook dikke pijp hebben. (64K x clients minimaal) de host kan bepalen welke units voor de clients spannende data opleveren en dan pas de data senden. client3 die pas net z'n gear up heeft gehaald hoeft echt nog niet te weten dat er 500 km verderop een Shilka rondskeltert. als de host t m vertel op 70 km is het vroeg zat. buzzword: "field of awareness" (nou ja, één woord...)

dus de enige manier om definiteve conslusies te trekken is...

een lanparty met netmonitor.
:)
damn, ik verzin steeds betere smoezen om met ene groep gekken een zaaltje te huren :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 15:43
Op maandag 21 januari 2002 10:42 schreef blijstar het volgende:
Ik heb meestal rond ping 50 met isdn met xs4all. Ligt natuurlijk naar welke server. Alleen ik moet zeggen dan ik in duitsland en engeland meestal rond de ping 60 zit. Denk dat het grote voordeel is van isdn dat je ook buiten nederland goede ping hebt.
Daar klopt nix van, je ping is grotendeels de afstand van de server, en als je in het buitenland speelt zou je ping us hoger moeten zijn. En sowieso, ik zie jou echt niet op het grootste deel van de server ping 50 halen, ik denk dat jet met 60-70 heel erg blij mag zijn op een server.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 18:15 schreef unrealer het volgende:

[..]

DAT VRAAGT HIJ TOCH NIET |:( |:(

Niet iedereen heeft het genot dat ze kabel of dsl hebben |:( (of soms de optie voor beide) Dus wat hebben wij nou aan je reply???

Ik zou ook graag dsl willen hebben maar HET KOMT HIER GEWOON NIET!!!!!!

Dat geld hetzelfde als voor de kabel, wij hebben hier niet eens kabel.. (tv via satteliet)..

• Solomon
  • Laatst online: 02-02 08:18
Ping zou ik niet weten, maar ik kan je wel vertellen dat ik met single ISDN, spellen als UT en DiabloII goed kan spelen, het is zeker de moeite waard!!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 22 januari 2002 19:22 schreef KnetterGek het volgende:
falcon-sub-topic
Falcon 4.0 levert vooral data voor de host op. per client valt t wel mee. de CS server moet ook dikke pijp hebben. (64K x clients minimaal) de host kan bepalen welke units voor de clients spannende data opleveren en dan pas de data senden. client3 die pas net z'n gear up heeft gehaald hoeft echt nog niet te weten dat er 500 km verderop een Shilka rondskeltert. als de host t m vertel op 70 km is het vroeg zat. buzzword: "field of awareness" (nou ja, één woord...)
In theorie heb je helemaal gelijk. Zo had Falcon 4.0 ook moeten werken. Iedere client heeft zijn eigen 'bubble' of wat jij 'field of awareness' noemt. Dat probeerde ik ook uit te leggen. :)

Het probleem is tweeledig. Allereerst moet de campaign engine van alle clients "bestuurd" worden door de host. Immers, als de ZSU-23 'Shilka' op de formatie schiet op de host, dan is het wel zo handig als de rest dat ook in de gaten heeft :)

Daarnaast was men nogal erg haastig met de release van Falcon 4.0.. ze hebben de multiplayer engine zo slordig in elkaar gehobbied, nou dat zou Davilex nog niet eens voor elkaar krijgen |:( Wat is het probleem.... het probleem is dat wanneer ikke naar Zuid korea vlieg en jij naar Noord korea, op een gegeven moment onze "Bubbles" zouden scheiden en wij ieder in onze eigen bubble zouden vliegen. Da's niet helemaal wat er gebeurd - de bubbles blijven gelinked. Wat dus als gevolg heeft dat we een bubble krijgen van Zuid naar Noord Korea! En dan is het woord "Lag" ook niet meer afdoende als beschrijving.. de host/server wordt ook vaak overflowed op dat moment. Gelukkig hebben we sinds 1.08i2 een Package Frequency filter maar ook dat is niet echt zalig makend.
dus de enige manier om definiteve conslusies te trekken is...

een lanparty met netmonitor.
:)
damn, ik verzin steeds betere smoezen om met ene groep gekken een zaaltje te huren :)
Om Falcon te vliegen? Gaarne :) Het 87th VFW heeft op 16 - 17 feb weer een LAN weekend waarbij alle Stray Dogs leden over de gehele wereld weer samen komen. Nou ja, in ieder geval leden uit Europa - maar de rest doet ook zijn best om te komen :)

On Topic: Als Kabel of ADSL geen optie is, dan is ISDN de allerbeste game optie. Zo lang je maar client bent en geen 16 player CS games wilt hosten gaat het prima (toch?, bij mij wel). ISDN is idd stabieler als Wanaddoo Basic :)

• inXs
  • Laatst online: 22:23

inXs

known as inXs

Ik ken heel veel mensen met ISDN en het online gamen gaat perfect.. En het klinkt dus inderdaad vreemd, maar als ze op buitenlandse servers spelen dan is hun ping niet veel hoger.. Dus als je echt geen andere keuze hebt dan moet je isdn nemen.. Ik heb nu casema en als hier over 3 weken geen adsl was gekomen had ik het ook mooi genomen!

superB

Verwijderd

Ik heb mijn single-ISDN meestal een ping rond de 60-70
Zeer relaxed, maar wel duur :o

(is hier nog geen kabel oid :( :( )

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ISDN is de manier voor online gamen. Het is iig beter als kabel! Dit komt omdat kabel nog wel eens schommelt met ping tijden en isdn niet.

Nog beter is natuurlijk adsl ;)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 18:15 schreef unrealer het volgende:

[..]

dat vroeg ie niet
Pagina: 1