Toon posts:

Alternatief mengtafel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen: ik ben een complete audion00b ;)
Ik heb een aparte mp3 linux bak en mijn computer waar ik normaal op werk. Verder heb ik slechts 1 speakerset met een kleine subwoofer staan. Mijn vraag is nu of ik de audiokabel uit de mp3 bak ook op de subwoofer kan aansluiten via een of ander y-kabeltje ofzo zodat het geluid van de twee computers gemengd wordt. Dit kan natuurlijk via een mengtafeltje neem ik aan, maar ik vind een mengtafel nogal een overkill in mijn situatie (2 geluidsbronnen op 1 speakerset). Is er een goeiekoop alternatief voor een mengtafel :?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sloop die audiokabel uit elkaar en mod er twee stekkertjes aan. Is niet zo moeilijk, wel zo makkelijk en het kost je vrijwel niks. Gewoon een oude koptelefoon erbij betrekken >:)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34

Sick Nick

Drop the top!

Ehm, netwerk gebruiken om vanaf eigen pc de mp3s af te spelen misschien een optie?
En anders inderdaad gewoon een soort van stekkertje maken met 2 ingangen en 1 uitgang ofzo voor in je speakerset.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 14:24 schreef Sick_Nick het volgende:
Ehm, netwerk gebruiken om vanaf eigen pc de mp3s af te spelen misschien een optie?
En anders inderdaad gewoon een soort van stekkertje maken met 2 ingangen en 1 uitgang ofzo voor in je speakerset.
Van dat netwerk, had ik idd ook al aan gedacht, maar
die mp3 bak is er juist om de mp3's niet op de andere machine of te hoeven spelen. En zijn die stekkertjes trouwens niet gewoon ergens te koop (ben niet zo'n doe-het-zelver) ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Nee natuurlijk kan dat niet met zo'n stekkertje. Je kan nooit twee outputs met elkaar verbinden en dat doe je wel als je twee outputs op dezelfde input aansluit. Wat je wel kan doen is een switchbox kopen. Daar zitten meerdere input op, en één output. En je kan selecteren welke input je wilt gebruiken. Kost een tientje of twee (euro's that is).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit, bedankt!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:56
Wat je ook kan doen is het volgende:

IN1 |----|Weerstand 68ohm|------|
...............................................|-------- OUT
IN2 |----|Weerstand 68ohm|------|

op deze manier moet het wel lukken, maar het kan zijn dat je een iets andere weerstandswaarde moet gebruiken.

Je doet dit dan met links en rechts, niet met de ground.

Suc6

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 22:22

Boss

+1 Overgewaardeerd

kan je niet de audio out van je mp3-bak naar de audio-in van je werk-bak doen? Dan speelt die andere wel af, maar gebruik je gewoon je geluidskaart als 'mengpaneel'

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 15:53 schreef Boss het volgende:
kan je niet de audio out van je mp3-bak naar de audio-in van je werk-bak doen? Dan speelt die andere wel af, maar gebruik je gewoon je geluidskaart als 'mengpaneel'
Werkt als een speer! Briljant ;) Dat ik hier niet eerder aan gedacht heb, tssss |:(

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Op zondag 20 januari 2002 15:53 schreef Boss het volgende:
Hmm, slimme oplossing :). Moet wel altijd de werkbak aanstaan trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Da's idd een nadeel ja, maar aangezien die eigenlijk toch altijd aan staat, neem ik dat maar op de koop toe ;)
Pagina: 1