Funny mails, wat doe je eraan?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 12:47
Je kent waarschijnlijk ook het fenomeen van de "funny mails", van die 26x geforwarde mails met een of andere fletse mop erin. Liefst verzonden aan het hele adresboek, en alle emailadressen van vorige forwards staan er uiteraard ook nog.

Ik probeer dit soort internetvervuiling zoveel mogelijk te beperken... Met name omdat ik wil vermijden dat m'n emailadres op die manier de wereld rondgaat. Het is al gebeurd dat ik funny mails kreeg van mensen die ik helemaal niet ken...

Als ik een funny mail krijg, stuur ik altijd een standaardantwoord terug, maar wat doe je als de persoon in kwestie hardnekkig funny mails blijft sturen? Een filtertje aanmaken zorgt ervoor dat jij er niets meer van merkt, maar je emailadres blijft de wereld rondgaan.

Mijn vraag is nu: wat doe jij aan funny mails? Gewoon deleten, of zijn er hier nog hardnekkige funmail-bestrijders zoals ik?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 17:06
dat zou ik ook wel eens willen weten..

Misschien door elk FWD mailtje wat je krijgt auto een reply te laten sturen naar de verzender met in bold:

NIET MEER DIE KLOTE FORWARDS NAAR MIJ STUREN!!!

zoiets??? >:)

Dit is btw wel serieus bedoeld

Verwijderd

Volgens mij valt er weinig aan te doen. Je zou eventueel een filter kunnen instellen, maar dan heb je altijd kans dat er dingen gefilterd worden die niet gefilterd moeten worden >:) Ik verwijder die troep altijd en denk er niet meer over na. Dat is het makkelijkst :)

Verwijderd

Wat doe je met reclame die door de bus komt?

Precies lezen wat je nuttig vindt en de rest dumpen.

Hoe behandel ik mijn mail?

Del Spam + "Funny" FWD's en lees de rest.

Je kunt ook overal een te groot probleem van maken..

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 15:55
aha .. aanschouw mijn anti spam methode.
1de x spam = 1 vriendelijke terug met de vraag te stoppen
2de x spam = 2 terug met de vraag te stoppen
3de x spam = 10 terug met STOP !!
4de x spam = 100
5de x spam = 1000
.. etc

je begrijpt het idee. >:)

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Op zondag 20 januari 2002 15:01 schreef Grijns het volgende:
4de x spam = 100
5de x spam = 1000
.. etc

maar wat zijn de resultaten dan?

nog steeds funny mails? of niet?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Mijn studiegenoten kwamen op het goede idee om een lijst met email adressen te maken. Bij de eerste de beste fwd: mail verdwijnen er mensen uit mijn adressenboek, en gaan mailtjes recht naar de thrashcan.

Ook hangt er een auto-reply aan, met een tekst in de zin van: Daar is mijn mail-adres niet voor bedoeld, mazzel!!

Werkt prima trouwens.

• subsonik
Kheb hier al enkele leuke tips gezien :)

Probleem is dat ik ook "serieuze" forwards krijg, en niemand uit mijn adresboek wil gooien.

Waar het mij eigenlijk om gaat, is dat we onze mede-internetgebruikers wat moeten sensibiliseren van het probleem... vandaar :)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:45 schreef subsonik het volgende:
Kheb hier al enkele leuke tips gezien :)

Probleem is dat ik ook "serieuze" forwards krijg, en niemand uit mijn adresboek wil gooien.

Waar het mij eigenlijk om gaat, is dat we onze mede-internetgebruikers wat moeten sensibiliseren van het probleem... vandaar :)
Ik heb ondervonden dat het aantal "fwd: spammers" rechtevenredig is aan het aantal mensen dat MSN actief gebruikt. Oplossing: geen MSN meer, dat veroorzaakt alleen maar de illusie dat ik een sociaal persoon ben.

Ik ben wel sociaal, maar niet op afstand via telefoon, MSN of mail, want daar houd ik niet van.

Zonder MSN krijg je ook veel minder van die zooi denk ik.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:04
Je kan natuurlijk onderscheid maken in 'funny' mails en 'spam'.
SPAM=Onzin mail, de afzender ken je niet
FUNNY=Lollige mail

Voor SPAM geld er bij mij een filter en komt er in de toekomst op geen enkele manier meer iets van de persoon bij mij terecht.
Met FUNNY mails doe ik niets. Bij mij zijn dat lollige plaatjes, funzige videootjes en leuke verhaaltjes. Wel eerst ff scannen op virussen uiteraard

Verwijderd

het aantal maal dat de term "Fwd" voorkomt tellen en een limiet instellen. dit zal overigens alleen werken als je een mail-client hebt waar je dit soort dingen (regular expressions en plugins) kunt gebruiken

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-12 19:41
Wijs die lui op de zogenaamde "netiquetten". Dit is een soort wetboek waarin staat wat netjes is en vooral wat niet netjes is. Een van de "stoute" dingen zijn bijvoorbeeld dit soort forwards. Het zijn dus richtlijnen hoe iemand zich dient te gedragen op het internet.

http://www.nlip.nl/nl/netiquette/bfs.html is een mooi voorbeeld. Hier staan een aantal richtlijnen beschreven.

Jammerlijke blijft nog steeds dat je afhankelijk blijft van de goodwill van de tegenpartij. |:(
Wel kun je dus duidelijk maken, met deze richtlijnen als ondersteuning, dat deze mensen zich dus incorrect en zelfs a-sociaal gedragen op het internet.

[moraal van dit verhaal]
Een beter internet begint bij jezelf
[/moraal van dit verhaal]

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 17:01
dat soort funny(irri) mailtjes kun deleten , en meestal zijn het altijd dezelfde gasten die die zooi rondsturen en dan gaan ze bij mij op blokken.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 13:35 schreef subsonik het volgende:
Als ik een funny mail krijg, stuur ik altijd een standaardantwoord terug
Hier geef je zelf al antwoord op je eigen vraag, op deze manier beland je dus in al die gasten hun adresboek.

Een oplossing is spamkiller van www.downloads.com

Hoef je dat standaard antwoord geeneens meer te tikken. Al raad ik gewoon alleen een autokill aan.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op zondag 20 januari 2002 13:36 schreef speedener het volgende:

NIET MEER DIE KLOTE FORWARDS NAAR MIJ STUREN!!!
Wat ??!! Moet je NOG meer van die funzige cartoon plaatjes hebben ?! >:) Oke das geen probleem heir komen ze !! :P

dikzak

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

Je kunt je er tegen verzetten, maar zeer efficient te werk gaan dat je echt puur en alleen krijgt wat je wilt, maar ook niet te weinig zal ontzettend veel ergenissen en tijd gaan kosten ...

Mijn methode: Inboxprotector van Hotmail op high, alles wat er dan nog doorkomt ongelezen richting trash...

Dividend for Starters

Verwijderd

Tja wat ik altijd heb is dat sommige van die fwd mails erg grappig zijn en die wil ik dan ook wel lezen.
het enige waar ze van mij mee moeten ophouden, zijn die emails van "stuur dit zoveel mogelijk door voor geluk" of "stuur dit door of msn delete je"

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
terugmailen en zeggen dat ze jouw moeten deleten.
blijven ze doorgaan? Waarschuw nog 1 keer en ga drijgen met bijvoorbeeld een mailbom.
doen ze het nog? Stuur een mailbom van zo'n 2000 mails.

zijn ze echt hardnettig bezig.. zend zo'n bom dan elke dag.

bij mij is het niet verder gegaan dan stap 2.. nu krijg ik niks meer! :)

🌞🍃

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:01 schreef Grijns het volgende:
4de x spam = 100
5de x spam = 1000
.. etc

Heel goed, dit is ook mijn aanpak, als mensen niet willen luisteren dan kan het soms ver gaan. maar Bij 1000 hebben de meeste het wel door :) Effectief is het dus zeker.

Verwijderd

Hoi, mijn naam is Basmati Kasaar. Ik lijd aan zeldzame en dodelijke ziektes , zwakke scores op eindexamens, extreme maagdelijkheid, angst om gekidnapt te worden en geëxecuteerd door een anale elektroshok en schuldig aan het niet forwarden van een 50 biljoental stomme kettingbrieven, mij toegezonden door mensen die er in geloven dat als je ze doorstuurt, er genoeg geld kan verzameld worden voor een arm klein 6-jarig meisje met een tepel op haar voorhoofd, om deze te laten amputeren voordat haar ouders haar verkopen aan de reizende freakshow.

Geloof je nu echt dat Bill Gates jou en iedereen naar wie je deze mail doorstuurt 1000 dollar zal geven? Wat is je IQ? Nee, ook geen MP3-speler...

OOOOHH KIJK EENS HIER! Als ik deze pagina naar beneden scroll en een wens maak, word ik gepakt door alle PlayGirlmodellen op aarde!

Zever in pakskes. Dus in feite is deze boodschap een BIG FUCK YOU aan alle mensen die niet beters te doen hebben dan mij dergelijke stomme kettingmailforwards door te sturen of mij de zoveelste keer te waarschuwen dat Hotmail, Yahoo! of wat voor service dan ook deze keer ECHT WEL gaat stoppen!

Waarschijnlijk zullen de kwade Kettingbriefgeesten onder mijn bed komen kruipen en me in mijn slaap betoveren omdat ik een kettingbrief, opgestart door Jesus himself in het jaar 20, naar Zijn land gebracht door enkele gefrustreerde pelgrims, en als hij het jaar 2000 haalt, zal het verschijnen in het 'Guinnes Book Of World Records' voor de langst durende onbeschaamde dwaasheid. Fuck them.

Als je me iets wil forwarden, dan liefst iets op zijn minst een 'beetje' amusant. Ik heb zodanig veel 'send this to 50 of your closest friends, and this poor, wretched excuse for a human being will somehow receive a nickel from some omniscient being' gehad dat het mij ferm tot hier zit. Ik geef gene fok!! Komaan, toon een klein teken van intelligentie, en denk er eens over na wat je eigenlijke bijdrage is in het leven voor het zenden van al die forwards. En dan nog eens de kans dat het je populariteit een enorrrme deuk geeft.

En dan nu: DE DRIE BASISTYPES KETTINGMAIL

Kettingmail type 1 (scroll telkens verder naar beneden)

MAAK EEN WENS!

Nee, serieus efkes he, maak een wens

Komaan, da geloof je zelf nu toch niet, wens iets anders!

NEE VIEZERIK

Krijg je al tintels in je vingers?

STOP !!!!

Grappig, nietwaar? :) Ik hoop dat je een mooie wens maakte...

Oké om je je nu schuldig te laten voelen, moeten we dit doen: Eerst en vooral, indien je dit niet doorstuurt naar 5096 mensen in de volgende 5 seconden, zul je verkracht worden door een geflipte geit en uit een hoog flatgebouw in een grote mesthoop gesmeten worden. Echt!

Omdat DEZE mail niet is zoals al die fakemails, deze is waarheid!! Echt!!!!

Dit is wat er gebeurt:

*Stuur dit naar één persoon: Dan zal 1 persoon pissed op u zijn voor het sturen van een stomme kettingmail.

*Stuur dit naar 2-5 personen: 2-5 personen zullen pissed op u zijn voor het sturen van een stomme kettingmail.

*Stuur dit naar 5-10personen: 5-10 personen zullen pissed op u zijn voor het sturen van een stomme kettingmail, en zullen hoogstwaarschijnlijk een complot tegen u organiseren.

*Stuur dit naar 10-20personen:10-20personen zullen pissed op u zijn voor het sturen van een stomme kettingmail en hoogstwaarschijnlijk uw huis komen platbombarderen.

Thanks!! GOOD LUCK!!! Ja hoor!!!!

Kettingmail type 2

Hallo, en bedankt voor het lezen van deze e-mail. Kijk, er vertoeft een klein arm stervend jongentje in Baklaliviatatlaglooshen zonder armen, benen, of ouders. Dit klein jongetje zijn leven kan gered worden!! Voor elke mail die je doorstuurt zal 1 frank naar de BDKAJIBP(Bond Voor Kleine Arme Jongentjes In Baklaliviatatlaglooshen Problematiek) gaan. En niet vergeten, we hebben helemaaaal geen techniek waarop we de verzonden forwards kunnen tellen, en dit is dus een volwassen portie bullshit. Maar laat u niet hinderen!

Go on, reach out.

Zend dit naar 5 mensen in de volgende 47 seconden... PAS OP !! Als je dit per ongeluk naar 4 of naar 6 mensen doorstuurt, zal je ter plekke dood neervallen.

M'n geluk kan weer niet op. Dankjewel om dit naar mij te sturen... MERCI!!

Kettingmail type 3

Hallo daar! Deze kettingmail vindt zijn oorsprong in 1897. Dit is absoluut ongelooflijk spectaculair, omdat er toen nog geen email bestond, en naar alle waarschijnlijkheid ook nog geen triestige mensen die niets beters te doen hadden. Zo werkt het: Zend dit naar minimum 15067 van je dierbaarste vrienden in de volgende 7 minuten, of iets griezelig zal u overkomen. Echt.

*Merkwaardige Horrorstory1

Mariëtte DeVreese kwam onlangs naar huis gewandeld op zaterdag. Ze had onlangs deze brief ontvangen en genegeerd. PLOTS trapte ze in een spleet in het voetpad, viel in het riool, werd door een afvoerpijp uitgespuwd en vloog ze met een sierlijke boog in een grooote hoop kaka, Ze rook vrij bedenkelijk, en alsof dit nog niet genoeg was, stierf ze ...

DIT KAN OOK U OVERKOMEN !!!

*Merkwaardige Horrorstory2

Gregory LeGrande, een 13jarig jongetje kreeg deze kettingmail in zijn boxke en negeerde hem. Ietwat later die dag, werden hij en zijn maat pijnlijk door een auto benaderd. Beide stierven, gingen naar de hel, en werden verplicht tot in de eeuwigheid om vieze stinkende katten te verorberen.

DIT KAN OOK U OVERKOMEN !!!

Dus ... pas op, ook u kan eindigen zoals één van deze 2 sukkelaars, stuur deze mail gewoon door naar al je vriendjes, en het komt wel in orde. Ben ik een beetje duidelijk? Dus, als je in de toekomst een of andere kettingbrief krijgt die zogezegd je leven drastisch zal wijzigen, DELETEN die handel!!! Als het grappig is, zend het dan door! Maar scheep de mensen geen schuldgevoelens op voor dingen waar ze toch niets kunnen aan doen. Het is triestig, die hongerlijdende zieligkijkende hologige negerkes, maar gebruik toch eens je gezond verstand!

Beloofd?

O ja, Als je ook niet meer van die klote Forwardjes wil krijgen.... stuur deze mail dan WEL door!! :) Nu hopen dat iedereen nokt!!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Wat ik meestal doe na een paar keeer waarschuwen is een reply to all en dan zorg ik dat er nog een ander e-mail adres van mij bij zit.

Op die 2 adressen begin ik met mijzelf een 'reply to all' conversatie, in de hoop dat andere vrienden het ook in de gaten hebben dat ik dat allebei doe en die mogen dan vriendelijk 'reply to all' mee converseren...

Die geeft een berg onoverzichttelijke meeltjes die nergens over gaan en en veel mensen lastig vallen. De e-mail starter weet dan pas wat ie gedaan hefft... en krijgt commentaar van iedereen... en zo hoort het...

En ik LOL...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:21 schreef MREn het volgende:

*verhaal*
LOL :o :o :o

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-12 14:47
4 types, en je noemt er maar 3 >:)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 18:45 schreef Sephiroth het volgende:

[..]

4 types, en je noemt er maar 3 >:)
U zegt? :+

• subsonik
Hoi, mijn naam is Basmati Kasaar. (enz...)
me ligt straajk!

Deze is als template opgeslaan in m'n mailclient :)
Pagina: 1