MSI K7T266 Pro-R raar probleem, echt raar.

Pagina: 1
Acties:

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Goeiemiddag, ik had van de week de multiplier op mijn mobo (specs zie hieronder) verhoogd, wat resulteerde in een nooit meer opstartende pc (piept 4 ,5 keer stil, piept 4,5 keer, doet niks meer), dus ik de CMOS clearen door het jumpertje (JBAT1) op het andere pootje te zetten, en toen ik hem weer terug zette ging mijn pc weer aan (stom stom stom , stekker zat er nog in), en nu is hij echt heel raar aan het doen.
Hij werkt alleen als ik: a. IDE2 er niet in doe, er zit een brander en een cdrom op, als ik ze apart doe, alleen cdrom of alleen brander werkt het ook niet, dan gaat hij piepen zoals hierboven beschreven
b. Als ik mijn fsb op 133 zet loopt hij binnen 3 minuten vast, en op fsb 100mhz na een uur. Dit is niet omdat mijn proc te heet wordt, die blijft onder de 40 graden.
c. Als ik hem op 100mhz fsb laat draaien kan ik alles doen, mp3's afspelen, games, internet, alles.
Dus mijn conclusie is, ik heb volgens mij gewoon een paar circuitjes doorgebrand waardoor ide2 niet werkt en dat hij vastloopt na een tijdje. Ik had al gehoord dat misschien mijn BIOS chip doorgebrand was, maar dat lijkt me stug want dan kan je toch helemaal niks meer doen?

Alvast bedankt

PS, aan de moderators, ik weet dat ik dit al 2 keer eerder gevraagd heb op overclockers en hardware algemeen, die zitten nu alletwee op slot, ik zal deze niet bumpen en gewoon afwachten tot iemand mij helpt, zo niet dan vraag ik het helemaal niet meer ok? Ik ben echt een beetje desperate
dus laat deze alsjeblieft staan

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

OK!

Heb je de bios al in default geladen? (dus geen High Performans)
En welke ledjes branden er op de D-Bracket als hij begint te piepen. (post dit effe)

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
ok, ik ga nu ff kijken, edit zo m'n post met de details

[edit]
Ja, heb al in default gedraaid, high performance ook geprobeerd, zelf wat dingetjes veranderd, blijft allemaal hetzelfde.
Heb mijn IDE2 erin gedaan en hij begint met
rood groen rood rood als ik hem aanzet, dan
rood groen groen groen dan gaat hij piepen, dan wordt hij
rood rood rood groen dan
rood groen groen rood piept de 2e keer en dan blijft hij staan op
groen groen groen rood.

Heb al gekeken in boekje wat die betekenen, maar wordt er niet veel wijzer van, en nogmaals zonder ide2 erin doet hij het een uurtje op fsb100mhz, dan crasht hij, kan ik mijn muis wel bewegen nog 5 minuten dan loopt die ook vast. Resetten doet ie ook, maar dan loopt hij na 5 minuten ook weer vast.

(@DiscWout) omg

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Heb je misschien de mogelijkheid om de batterij van je moederbord te vervangen. Heb zelf laatst ook zoiets dergelijks gehad en bij mij was het testen van de RTC (REAL TIME CLOCK) waar ie op bleef hangen oftewel effe batterijtje vervangen en weg probleem.

Afgaande op de kleurcode van je led's.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
ja, ik heb het batterijtje in de eerste instantie eruit gehaald, nachtje aten liggen en volgende dag er weer in gedaan (dezelfde)en hij deed het zoals in mijn eerste post beschreven staat, maar volgens mij ligt het daar niet aan, want dat verklaart niet waarom hij op IDE2 vastloopt, denk ik.

(@DiscWout) omg

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Nee niet eruit laten en een nacht later terugzetten, echt een nieuw batterijtje of van een ander moederbord. Bij mij is deze namelijk ook naar de knoppe gegaan om de één of andere vage reden(wat veel met me jumpertje gekloot |:( )

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
ok, ik ga nu ff het batterijtje uit deze pc halen waar ik nu op zit, en je hhort het resultaat zsm.

(@DiscWout) omg

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Ik heb net zoiets gehad met mijn 6380 ( zonder raid dan ) en die was ook helemaal verneukt, gewoon terug gestuurd naar de winkel en ik kreeg binnen 2 dagen een nieuwe, omdat het een meer voorkomend probleem was .... :? ... maar goed, daar heb je ook niet zoveel aan , ik neem aan dat je ook niet aan de D-Leds kan zien wat er nu eigenlijk misgaat ... ? en verder heb ik ook wel eens soortgelijke problemen en vreemde zaken meegemaakt door een kapot reepje geheugen, dus sluit dat ook even uit , die dingen willen wel eens voor rare problemen zorgen ... succes !

Ad Astra Per Aspera

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Nee, ander batterijtje had geen effect, gebeurt precies hetzelfde.

En over het terugsturen, volgens mij ben ik al over de garantie heen...

'k Ga nu ff naar het geheugen kijken of een van de 2 misschien kaduuk is...

[edit]

Nee, ligt ook niet aan geheugen, elk dimmetje apart erin gedaan, geen effect, gebeurt precies hetzelfde.

(@DiscWout) omg

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Dan zou ik het bord terugsturen naar MSI zelf, volgens mij geeft MSI 6 jaar garantie op hun moederborden.

Valt er niks te regelen met de shop waar je hem gekocht heben dat ie bv via hun terug gaat.

Ben bang dat je bord toch niet meer goed gaat werken. ;(

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
ja, inderdaad, ik heb hem gekocht bij gistron (net gekeken zit een jaar garantie op, ik dacht 3 maanden), ik zal ze eens mailen of ik hem kan inruilen met een asus a7v266-e met raid, goede keus?

(@DiscWout) omg

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Denk niet dat ze hem zullen ruilen, maar op zich goede keus of de Epox 8KHA+ natuurlijk.

Mocht het nu niet lukken met Gistron dan kun je het via MSI Nederland proberen:
http://www.msi-computer.nl/support/garantie/garantie.html

Garantie op MSI borden is overigens 3 jaar.

Succes

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
nee, ik zat al te denken aan epox, maar de asus heeft een aantal onboard dingen (geluid, ethernet, video) en ik ga na dit incident voorlopig niet meer met fsb's en multipliers klooien :)
Ik hou het wel bij videokaarten overklokken, had ik die maar gesloopt, kon ik nu tenminste een gf3 ti500 zonder gezeik van ouders....
En bij gistron heb ik een jaar garantie dus ik stuur hem terug dat hij het gewoon begaf op een dag en ik hem wil inruilen voor een asus a7v266.

Bedankt voor jullie hulp!

(@DiscWout) omg

Pagina: 1