Toon posts:

satelliet of electrciteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik beter nu 1way sat. internet nemen of wachten op internet via het electriciteits-net?
want ik ben mischien van plan om bysky te nemen

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Gewoon ADSL of kabel kan ook, waarschijnlijk :z. Internet via electriciteitsnet komt voorlopig niet, als het al komt duurt het nog jaren. Satelliet is enorm duur (vooral opzetkosten). Je kunt ook 2-way satelliet nemen, maar dat is nog duurder.

Hee, 30000 iconviews, ongeveer 400 posts, dit is een gedenkwaardige dag :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 13:54 schreef KevinLevie het volgende:
Gewoon ADSL of kabel kan ook, waarschijnlijk :z. Internet via electriciteitsnet komt voorlopig niet, als het al komt duurt het nog jaren. Satelliet is enorm duur (vooral opzetkosten). Je kunt ook 2-way satelliet nemen, maar dat is nog duurder.

Hee, 30000 iconviews, ongeveer 400 posts, dit is een gedenkwaardige dag :P
|:( als er hier kabel of adsl beschikbaar zou zijn had ik dat allang ja, maar kan ik dus beter 1way via bysky doen dan?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Als je het er voor over hebt, moet je het doen. Ik moet zeggen dat ik niet zo heel erg veel van satellietinternet af weet. Je kunt ongetwijfeld iets uit de hoge hoed googelen.

En heb je héél veel geld, dan kun je een T3-lijn o.i.d. nemen als je breedband wilt :P.

Ik weet niet in wat voor gehucht je woont, maar als je het niet heel dringend nodig hebt, kun je misschien beter wachten tot kabel of ADSL komt.

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Zou geen satteliet nemen, heb het zelf ook alleen de warez die je bingen krijgt is wel leuk, maar je hebt er geen internet mee hoor. Kijk anders maar eens op weethet

Verwijderd

Topicstarter
hoe snel is bysky in de praktijk? want ik wil het voornamelijk voor de grotere bestanden gebruiken.
en op adsl\kabel hoef ik nie te w88 want er ligt nog niet eens tv\radio kabel :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
internet via het electriciteitsnet gaat niet komen in NL.

Het probleem is dat de energiemaatschappyen de aansluitingen in "blokken" hebben opgedeeld. En laat deze blokken nou bestaan uit groepen van +/- 100 woningen....

Per "blok" is er dus een aansluitpunt nodig.

Als je bijv. Almelo als voorbeeld neemt, 65.000 inwonders.
Dat zijn 650 "blokken"...

Je hebt dan wel een ERG groot netwerk door de stad nodig om elk blok van een connectie te voorzien......

+ dat er per blok maar een max van +/- 8mbit aan data op't stroomnet gepompt kan worden, wat dus resulteerd in +/- 80KBIT per aansluiting....

't is dus een erg dure techniek, en dan ooknog erg traag........
Pagina: 1