Inbellen via andere computer

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 20:04

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Dag mensen.

Ik heb hier een netwerkje van 7 pc's, nu heb ik sinds enkele maanden internet gedeeld via Sygate. Dit werkt perfect, alleen is er 1 probleempje: Aangezien ik geen ADSL of kabel kan krijg zit ik nog steeds opgescheept met ISDN. Er is 1 computer met een isdn adapter en als ik met een andere computer wil internetten moet ik steeds naar die computer lopen en verbinding maken, en dan kan ik overal internetten.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de verbinding tot stand te brengen via de andere pc's. Dus dat ik gewoon de dial-up verbinding van de internet pc kan aanzetten op de andere pc's.
Het liefst blijf ik sygate gebruiken omdat je daar geen aparte clients voor moet installeren. Er zitten namelijk enkele bedrijfs-pc's tussen en die moeten zo leeg mogelijk blijven.

Alvast bedankt !!

Inderdaad...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

met win2k (heb zelf advanced server) kan dit gewoon, aan netwerk hangen en laten inbellen als een andere pc op internet wil. klaar :)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Op de win9x PC's met ISDN/Dial adapter die dus waarschijnlijk ook je Sygate draait, heb je een optie om automatisch verbinding te maken met Internet.
Kijk wel uit want je hebt dan de toegang (lees kosten) niet goed meer onder controle.

Ik gebruik Wingate (als backup voor m'n kabelrouter) waarmee je perfect kan bepalen wie, hoe en wanneer verbinding naar buiten maakt of mag maken.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik was vergeten te zeggen dat de sygate server op een win98 bak draait.

Maar je kunt dus niet een bestandje (dial-up verbinding) starten op een andere computer?

Inderdaad...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zorgen dat Sygate en de ISDN kaart in dezelfde PC zitten :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Haha, duh :Z

Maar ik heb het al, ik heb VNC geïnstalleerd, en dat werkt perfect.

Maar toch bedankt :)

--Case closed--

Inderdaad...

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:42
Voor mensen die ditzelfde probleem hebben.
Gebruik SMOOTHWALL
Hiermee kun je webbased inbellen bij je provider op elke computer.
Ook kun je zorgen dat de computer inbelt wanneer er een webpagina geopend wordt etc.
Geen client sofware nodig
Kan op een 486 draaien
www.smoothwall.org
Binnen een kwartier draaid alles (de moeite waard)
Pagina: 1