Toon posts:

Geheugen missing.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celeron 800@900 Mhz, PC Chips Socket 370 M758lmr+ MOBO en 256 MB SDram.

Bij het opstarten van de PC zie ik idd dat ik 256 MB Ram zitten heb, maar in Windows (XP) zie ik dat er slechts 192 MB ram "gezien wordt".

Wat kan de oorzaak hiervan zijn? Is dit een bug, of is mijn geheugen niet echt meer zuiver op de graad?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Als een ander OS hetzelfde doet, weet je zeker dat er iets mis is met je geheugen herkenning in 3rd party progs. Even een andere windows proberen. Zover ik weet heeft XP geen moeite met meer dan 192 mb :P

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

ik heb 512mb in mijn amd kurontje >:) trekt die prima kan um voledig benutten dus :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
staat er mischien in de boot.ini de parameter /maxmem=192 ?

A wise man's life is based around fuck you

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien ff windows opnieuw erop zetten? Want 256 is idd geen enkel probleem voor XP.

Verwijderd

kijk eens bij: [start, run, msconfig, advanced] of er een vinkje staat bij geheugen beperken tot 192 mb ..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 15:10 schreef ByMeS_Dy het volgende:
kijk eens bij: [start, run, msconfig, advanced] of er een vinkje staat bij geheugen beperken tot 192 mb ..
Neen, der wordt niks beperkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 14:07 schreef Scyth het volgende:
Als een ander OS hetzelfde doet, weet je zeker dat er iets mis is met je geheugen herkenning in 3rd party progs. Even een andere windows proberen. Zover ik weet heeft XP geen moeite met meer dan 192 mb :P
Wat valt daar dan aan te doen? Als mijn geheugen erkend wordt bij het opstarten, dan is mijn geheugen toch niet kapot? Is dit dan een softwarematig probleem ?

Verwijderd

Je hebt een PCChips mobo, ik denk dat er 64MB in gebruikt wordt genomen door de onboard-vga

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 16:16 schreef TweakGuy het volgende:
Je hebt een PCChips mobo, ik denk dat er 64MB in gebruikt wordt genomen door de onboard-vga
idd, dat is het. Stom van mij om daar niet aan te denken.
|:(

Bedankt hé :)
Pagina: 1