Toon posts:

Laptop Toshiba 666Mhz draait maar op 133Mhz :o(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba laptop, het is een 666Mhz laptop maar hij draaide niet echt snel voor mijn gevoel. In het begin wel maar nu niet meer.
Ik heb meerdere programma's gedownload (WCPUID onderandere) om te kijken wat de snelheid was en die gaf dus 133Mhz aan!!! :( Terwijl het dus een 666Mhz is..

In het programma zie je dat de multiplieer wel goed staat, op 5x maar de bussnelheid is maar 27Mhz.. (Normaal dus 5x 133).

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?! Ik heb niet geklooit in de bios ofzo. Het is gewoon geleidelijk aan gegaan volgens mij :?

Dan ben je blij dat je een snelle laptop hebt.. :'( Ik had beter een 133Mhz lappie kunnen kopen. DAt had me klauwen met geld gescheeld zeg..

Verwijderd

Misschien kun je beter wat testen draaien met sisoft sandra, dan heb je gelijk een hele rist CPU's waarmee je kunt vergelijken. Het kan namelijk heel goed zijn dat WCPUID gewoon de info niet goed kan lezen van het moederbord wat gebruikt is in de laptop.

Dus er is misschien nog hoop dat ie wel degelijk op 667MHz draaid :) misschien zit er gewoon veel te weinig geheugen in de laptop en wordt daarom de HDD als intern geheugen aanvulling gebruikt waardoor de laptop erg langzaam wordt. Bovendien kost achtergrond spreiden (zo'n leuk plaatje op de achtergrond) CPU kracht en alle programma's die je in de taakbalk hebt lopen kost weer intern geheugen...

Suc6

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 22:13

wdv

Ik ken iemand met ook zo'n Tosh, een PIII-800. En ik verbaasde mij ook over de lage scores van SANDRA.

Wat bleek nou? Bij dat ding staat iets in de BIOS van een dynamische instelling van de processorsnelheid. ALs ie meer vraagt schroeft ie de snelheid op en als er minder van de processor wordt gevraagd, dan gaat ie langzamer lopen wat de temperatuur drukt en de levensduur ten goede komt. Misschien doet deze dat ook wel.

Suc6 ermee. :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks!
ik ga ff in de bios kijken of ik iets zie staan :)