[WC] is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08
http://www.pc-tronix.nl/p233.html

dit is em Afbeeldingslocatie: http://pc-tronix.nl/images/products/water%2520cooling.jpg

op zich lijkt me dit wel makkelijk, alles past bij elkaar, minder problemen enzo, alleen de prijs, 189.- euro, ( +/- 420,- gulden) is dat veel voor een clompete set? of is het goedkoper dan wanneer je alles los koopt?

ik zit namelijk sinds kort waterkoeling serieus te overwegen, en ben ff aan het rondkijken overal, want 400,- is toch echt wel meer als dat ik eigenlijk in gedachten had!

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 16:19

Chakotay

Lick here to continue

Voor een beetje set kan je best 200€ kwijt zijn, zeker als je ook een 'speciale' radiator gebruikt...

Maar het kan inderdaad goedkoper, maar neit heel erg veel, vooral een goed blok is duur.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Zow, wat is dat voor en major koelblok :o

Zal wel goed werken al zie ik t zo :)

Maareh, zelfbouw is toch veel leuker (en goedkoper)

• Maverick
kwaliteit is het dus wel?? (het merk had ik al eens eerder van gehoord)

btw, ik heb een MIDI tower, past dat dan wel??

• Maverick
guys?

Verwijderd

geen id maar als ik het geld had kocht ik hem ook zo

Verwijderd

Senfu is niet zo radikaal goed , kan je beter een Z4 intercooler kit nemen

Verwijderd

Senfu

HAHAHA !!

Rare gasten daar bij Senfu, Wel origineel !!

Afbeeldingslocatie: http://www.senfu.com.tw/SUPER%20BOX/11240002.jpg

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 20 januari 2002 17:39 schreef -Dissection- het volgende:
Senfu

HAHAHA !!

[afbeelding]
Handig voor een lanparty heb je die dingen iig bij de hand

Verwijderd

Hier nog meer afbeeldingen

Installation for Senfu CPU Cooler II

• Maverick
heb even gekeken naar die Z4 , ik moet toegeven dat dat er iets professioneler uitziet, http://www.overclockershideout.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=o&Product_Code=CK&Category_Code=WC

de prijs is 179 dollar, dus veel scheelt het niet, zijn de prestaties daarmee veel beter als met die van zenfu?

Verwijderd

Wel we hebben in de winkel al een goede 14 van die kits verkocht en dat was met de oude radiator(dit is eentje van een Opel Kadett , ik heb net dezelfde) en iedereen was er extreem tevreden mee . Ook krijgt ie zowat overal de hoogste scores

• Maverick
welke/wat voor winkel is dat? en vooral waar?? want dat scheelt wel, aan verzending e.d. (wat kost ie bij jullie btw ;) )

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

Op zondag 20 januari 2002 18:54 schreef real_raichu70 het volgende:
Ook krijgt ie zowat overal de hoogste scores
bij temperatuur moet je lage scores hebben |:(
:)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09
Z4 is ook slecht. Als je een echt goed waterblok wilt hebben kan je beter kijken bij DangerDen of Swifftech. In ieder geval niet bij Senfu of Z4, dat zijn zo ongeveer de twee slechste merken die ik ken...

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 20 januari 2002 17:39 schreef -Dissection- het volgende:
Senfu

HAHAHA !!

[afbeelding]
zoiets heb ik ook in m'n pc zitten
zeer handig altijd je gereedschap bij de hand

• Maverick
Op zondag 20 januari 2002 19:14 schreef hielko het volgende:
Z4 is ook slecht. Als je een echt goed waterblok wilt hebben kan je beter kijken bij DangerDen of Swifftech. In ieder geval niet bij Senfu of Z4, dat zijn zo ongeveer de twee slechste merken die ik ken...
scheelt zeker ook veel in prijs!?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb het eerste watercooling setje gekocht (die wat hier door de topicstarter wordt vermeld is de tweede) en het loopt hier perfect!! Heb der mijn Duron 700 op 1000 mee lopen met een temperatuur van rond de 24 stressed (dit ligt wel aan de temperatuur van het water). Wil trouwens binnenkort overstappen op die tweede set :7

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Senfu heeft op zich wel een goede set: Hier echter mijn ervaringen:

Voor in de winkel wilde we een leuk systeempje: PC60 met window, neon en waterkoeling :)

Startup probs:
- De senfu-fans op de radiator maken pokke-veel lawaai: Meteen vervangen door regelbare Enermax-fans. Verder is de radiator toppie!
- Een van de koppelingen van het koelblok wilde niet meewerken: Veel teflontape gebruiken hielp :)
- De pomp is lawaaiig: Een pompje van €20,- bij de locale aquariumboer loste dat probleem op...

Dit valt allemaal wel mee: Gedestileerd water met 20% Hema (:)) antivries (Peltier zal later nog volgen, vandaar), en draaien maar... Proc (TB1333@1500) werd 35 graden stressed, weinig lawaai, en alles leuk weggepropt in de Lian-Li.

Na anderhalve week draaien bij mij thuis (je wil niet dattie het begeeft in de winkel :P), had ik plots lekkage: Zowel bij het koelblok als bij het reservoir ;(
Overal barstjes, bij alles wat hardplastic was... Hele ding maar RMA gestuurd, maar ik gok op een reactie van de antivries met het plastic >:)

We zien wel wat er gebeurt, het ironische is dat ze op de site zeggen dat je antivries moet toevoegen :)

Maareh: Als je alles los koopt hoef je niet echt goedkoper uit te zijn! Op zich is dit wel een mooie set, alleen met wat (goedkope) aanpassingen is ie nog veel beter.

En GEEEEEEEN antivries gebruiken dus :) Waterwetter had de leverancier het zelf mee lopen: Dat deed geen vlieg kwaad.

• Maverick
hm, het tweede setje is inmiddels ook mijn eerste keus, had nog bij een ander merk gekeken, maar de pompjes die daar bij zaten waren gewoon vijverpompen, kwam een beetje onprofesioneel over moet ik zeggen.

oja, was danger den

Verwijderd

Niet te denigrerend over vijverpompen :)
Wat ik ook al zei: Mijn aquariumpomje functioneerd een stuk beter dan het senfu-pompje.

Wees blij als er een Eheim "Vijverpomp" bijzit: Die dingen zijn TOP, zijn relatief stil, en hebben een heel erg lange levensduur...

In mijn nieuwe sysje komen ook twee Eheim 1048's te hangen :P

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09
Op zondag 20 januari 2002 22:24 schreef dave_hagenaars het volgende:
hm, het tweede setje is inmiddels ook mijn eerste keus, had nog bij een ander merk gekeken, maar de pompjes die daar bij zaten waren gewoon vijverpompen, kwam een beetje onprofesioneel over moet ik zeggen.

oja, was danger den
|:( EHeim pompen (die ze dus bij DangerDen verkopen) zijn zo ongeveer de beste pompen die je kan krijgen... En wat denk je dat andere pompen zijn? Die zijn echt niet ontworpen voor waterkoeling of iets dergelijks, dat is waarschijnlijk ook een vijver of aquarium pomp of iets dergelijks.

Verwijderd

Hehe sucky plastic , mijn Z4 kit is tenminste een Aluminium reservoir :)

• Maverick
oh hehe, :Y) vijverpomp is dus goed :)

iig beter dan een zenfu pomp zeggen jullie dus, het geluid is de hoofdreden waarom ik waterkoeling wil, dus dat lawaai is erg belangrijk, is een z4 pomp wel redelijk stil dan? want dat pakketje lijkt me toch nog de beste die ik tot nog toe heb kunnen vinden!

(ik heb wel ee review van een zenfu kit, weet iemand waar reviews van andere kits staan, of vergelijkingen evt? )

• Maverick
please help me out here wil geen € 200,- uitgeven voor het verkeerde setje, dus kan wel wat hulp gebruiken! :P

Verwijderd

Z4 set kan ik zeker aanraden , een Swiftech wordt door velen afgekraakt (hoe kan het ook anders , is gewoon een bakske me een koper plaat onder...) . Waarom Z4 zou sucken weet ek ni , maar hij wordt overal (en dan bedoel ik totaal score , ni temp) me de hoogste scores geprezen . Danger Den maakt ook mooien blokken

• Maverick
Op maandag 21 januari 2002 22:55 schreef real_raichu70 het volgende:
Z4 set kan ik zeker aanraden , een Swiftech wordt door velen afgekraakt (hoe kan het ook anders , is gewoon een bakske me een koper plaat onder...) . Waarom Z4 zou sucken weet ek ni , maar hij wordt overal (en dan bedoel ik totaal score , ni temp) me de hoogste scores geprezen . Danger Den maakt ook mooien blokken
ken je toevallig een link nara een review ervan ofzo?
en past hij in een midi tower denk je?

• Maverick
gister ff me saldo gecheckt, maar zit te twijfelen, is het erg moeilijk om bepaalde onderdelen zelf te maken??

en nog niemand heeft me kunnen vertellen of het in een midi case past ?? (plaatjes??)

edit: btw saldo was genoeg voor wc :7

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op zondag 20 januari 2002 19:14 schreef happy3736 het volgende:

[..]

zoiets heb ik ook in m'n pc zitten
zeer handig altijd je gereedschap bij de hand
Hey waar koop je zo'n 5,25"shaft lade? ik neem aan dat er ook cdtjes enzo inpassen en ik heb nog 2 plekkies vrij :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Wat ik al eerder zei: Voor het waterpompje zou ik niet voor de ene of voor de andere set kiezen: Voor weinig pieken heb je een superstil pompje: Heb voor het eerste systeempje een "Renaflow 600" aangeschaft: €18,- , max. 850l/h.

Eheim pompen zijn een stukje duurder: Voor een Eheim 1048 (600l/h) ben je ongeveer €50,- kwijt...Dies ook zo groot dattie moeilijk in een reservoir te proppen is :)

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Hoe zit het trouwens met salmonella bacterien, als je je pc een tijdje uit hebt staan ???
Of kan dit niet omdat het hele circuit afgesloten is?

Het zou jammer zijn als je pc een virus krijgt ;) ;)

DOC.

Verwijderd

wie zet zijn PC nu uit?

:P

Verwijderd

gooi er nog fl 150,- bij en koop meteen die Koolance kast!
Daar zit precies z`n cool zetje in .
Toch...?

• Maverick
dat wordt wel een beetje veel dan he!

maar ik wil het in me midi case, en heb het al een paar keer gervreaagd, maar iedereen gata offtopic! :( ;)

past dat?

Verwijderd

Ja , en een Koolance is luidruchtige waterkoeling met dat belabberd fan systeem , daar kan je gewoon niet je geld aan geven als je nog normaal bent
Pagina: 1