Toon posts:

celly 300 en viper 2 voor games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een celeron 300 met 64 mb geheugen. En daar wil ik graag wat spelletjes op gaan spelen zoals unreal quake midtown madness en zo. Het hoeft er niet perfect uit te zien maar het moet goed te spelen zijn. en nu zag ik in de pricewatch een viper 2 die is redelijk goedkoop. Zou ik met deze kaart nou een beetje fatsoenlijk kunnen gamen.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

IK zou zeker GEEN viper2 kopen.
Dat is een brakke kaart zonder enige driver ondersteuning.
Je kan er dan beter een tnt2 (geen m64) inzetten of een voodoo kaart ofzo. Als je agp hebt kan je er ook een geforce2 mx400 inzetten.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hier nu een celly 400 + TNT2 M64 + 64mb staan.
Quake 3 wil niet lekker met de 64mb draaien, maar als ik 256mb uit mijn eigen PC erbij stop draait het wel goed @ 640X480 (50fps)

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
kies voor een Geforce2 MX PCI ( http://www.chicon.nl )

Dat is de snelste kaart voor PCI

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Een Geforce2MX is meer geschikt voor wat snellere CPU's. Ik zou voor een Voodoo3 gaan. Die is veel beter om trage pc's een boost te geven.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 14:13 schreef Frank128 het volgende:
Een Geforce2MX is meer geschikt voor wat snellere CPU's. Ik zou voor een Voodoo3 gaan. Die is veel beter om trage pc's een boost te geven.
Niets is minder waar. een Geforce 2 MX kaart is bijzonder goed geschikt ook voor lager geklokte CPU's mede dankzij de T&L dingen die die kaart kan. Als je games gebruik (kunnen) maken van T&L, krijg je een enorme boost!

Verwijderd

Koop nooit een viper 2. Ik namelijk zelf zo'n dingetje gehad. Kaart is aardig snel langzamer dan een gkrachtje veel sneller dan zo'n tnt2. Alleen er is geen driver support en veel spellen (zeg maar alle spellen) werken niet of vertonen texture failures en/of fouten.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb wel een agp slot. Er zit nu een speestar in. Maar een kameraad van mij hef een stealth 3 in zn p2 233 en die kan unreal in 800*600 helemaal vloeiend draaien. dus ik denk dat spellen draien dan wel goed zou gaan maar nu alleen nog een videokaart. ik dacht aan de viper 2 omdat die goedkoop was. en omdat ie incl verzen kosten op 60 euro kwam. Mijn budget is ong 60 tot 70 euro en de gf kaarten zijn duurder dus ik denk niet dat dat een optie is. iemand nog suggesties voor een goede agp kaar van max 70 euro

Verwijderd

Voor de spellen die jij wil spelen kun je af met een low-budget ATI kaarje (32MB AGP)

ik heb pas geleden mijn ATI Rage Fury ingeruild voor een Radeon, maar met die Fury zijn Unreal, Kwak3 en midtown madness prima! te spelen op 1024*768 hoor!!!

Prijs 60 euro bij alternate

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Welke speedstar heb je nu? Als het de A90 of A200 is, heb je dus al een Savage4 te pakken en kan je redelijk UT of Quake3 spelen op 640x480 of 800x600 (UT wordt gelimiteerd door je CPU op een S3 kaart, 640x480 en 1024x768 gaven bij mij dezelfde scores)
Pagina: 1