Toon posts:

Alleen piep met DMX XFire 1024 en Hercules drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd geleden de Hercules Gamesurround Fortissimo II drivers geinstalleerd voor mijn Terratac DMX XFire 1024 en ik heb er nooit problemen mee gehad voor ongeveer 2 maanden. Nu gebeurt er iets heel vaags als ik een tijdje lang een spel heb gespeeld met hardware versnelling ... het geluid stopt en alles wat ik nog hoor is een continue piep. Dit kan alleen worden verholpen door te rebooten en limiteerd mijn speeltijd tot zo'n 15 minuten :'(

Toen ik heb de Hercules drivers eraf gehaald en die nieuwe geupdate Terratec drivers geprobeerd ... OMG, wat een sukkels werken daar .. niet normaal meer. Ik dacht dat ze wel van hun fouten hadden geleerd met die vorige drivers, maar nee hoor: geen EAX, geen hardware versnelling ... althans beiden waren zwaar zaad en veel meer problemen. 1 daarvan was dat na zo'n 10 minuten spelen de computer gigantisch langzaam werkte en ik toen een BSOD kreeg :'(

Ik heb toen dus weer de Hercules drivers geinstalleerd, maar heb nog steeds het piep probleem ... heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Bedoel je de nieuwe 3057 drivers, ik krijg die er ook niet goed op, hij blijft mijn oude 3056 drivers zien. Ik heb volgens mij alle files handmatig verwijdert (als iemand ze nog een allemaal een keer wil posten want ik geloof dat ik er en paar vergeten ben) Maar ik heb wel EAX en zo alleen mijn control panel is brak.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die allernieuwste Terratec drivers ... volgens mij zijn ze zelfs de final DMX XFire drivers :'(

Toen ik eindelijk die uitert irritante bron-positionering (zal vast wel handig als je weet hoe het precies werkt .. wat bijv. die Mx icoontjes doen) aan de praat kreeg startte ik Flashpoint op en zette EAX aan (die stond uit i.v.m. slechte performance onder de vorige driver-set) en ik hoorde alles in de game-wereld, overal ... oftewel meteen weer uit :( Toen had ik alleen nog HW-versnelling aan, maar die gaf me de BSOD na een tijdje ... dus die ook maar uit en toen heb ik de Hercules drivers weer terug gezet en daar heb ik nu dit piep-probleem mee.

Verwijderd

Ik heb dan wel geen DMX Fire 1024, maar wel een GFII. Wat bij mij aardig wat geluidsproblemen oplost is de hardware-acceleratie een tikkie lager zetten

1)Start
2)Run
3)DXdiag
4)Sound/Geluid tabblad
5)Hardware Sound acceleration level 1-tje lager zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, dit had ik ook al gehoord van een aantal andere mensen ... het blijkt dat de chipset 'denkt' dat hij meer aankan (qua versnellen) dan dat hij feitelijk kan ofzoiets. Alsnog, bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

hmmm... één tikkie terug is bij mij niet echt genoeg. Ik moet hem twee tikkies terug zetten (naar "Basic Acceleration: use this setting to enable only the required acceleration features") om de irritante tikken in Flight Simulator 2002 weg te krijgen.

...hopen maar dat Hercules met een driver update gaat komen, van Terratec heb ik de hoop al opgegeven!
Pagina: 1