Toon posts:

Game-pc bouwen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mijn PII-233 upgraden (naar AMD Athlon XP...)

Wat is een geschikt/goed moederbord voor AMD Game-pc?? niet TE duur! (tot +/- 150 Euro)

* Elitegroup K7S5A is goedkoop... En heeft zelfde chipset als die anderen...(Maar veel goedkoper dan bijvoorbeeld Asus/MSI)
Heeft iemand hier goede/slechte ervaringen mee?

Alvast bedankt!!! ;)

Verwijderd

epox 8kha + = stabiel, goedkoop €150,- en heel goede OCopties

edit// Die ecs is wel leuk, maar niet goed als je wilt OCen

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja, als je een echte Game-PC wilt gaan bouwen zou ik toch wel een mobo > 150 euro gaan kijken...

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Echt slechte Mobo's bestaan (volgens mij) niet meer, alleen heeft het ene model wat meer foutjes dan de andere, maar geen enkele productie run is perfect.

Ik denk dat je eerst voor jezelf helder moet hebben wat je wilt aan prestaties en of je een voorkeur hebt voor merk/chipset, en dan of de search gebruiken, of een wat gerichtere topic plaatsen.

Persoonlijk zou ik gaan voor een AMD chipset, of misschien een Ali. De Via chipsets zijn wel goed, maar qua gebruiksgemak (veel drivers om te installen enzo) niet zo heel erg.

*heb zelf een MSI KT7 266a, is wel snel, en niet zo erg duur. :)

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik adviseer ook Epox 8KHA+, deze is super stabiel, en met MSI heb ik niet zulke beste ervaringen (2 borden niet helemaal goed)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou voor die ECS K7S5A gaan, heeft een SiS735 chipset >:) Dus dan heb je geen last van de Creative bug :)

De SiS735 chipset is net 1 a 2 % langzamer dan de KT266A, maar sneller dan de KT266 :)

Ik zou er 256 of 512 DDR van Kingston in gooien en natuurlijk een goede 300W voeding :)

webOS all the way!

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Een tip

Heb je er 1000 euro voor over, en woon je dicht bij de grens Nederland / Duitsland. Ga dan een Fujitsu Siemens halen net over de grens, bij een mega electrowinkel RedZac Megaland. Heb ik ook net gedaan. Met een MSI KT266a moederbord in, een Athlon XP 1800+, 256 mb DDR ram, een 40 gig Maxtor hd, Cyberlink 16x brander, een samsung 12x DVD speler en een Prolink Geforce 2 400MX.
'k Heb zo 't idee, dat dat een stuk goedkoper is als alle onderdelen zelf kopen. 1 nadeel, Duits toetsenbord en de Duitse Windows XP, maar beide problemen zijn relatief eenvoudig op te lossen. En een 17 inch platte beeldbuis beeldscherm van Hansol heb je voor 219 euro.
Duzzz, hope you find my information useful ;)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ik zit zelf te twijfelen tussen een Epox 8kha+ en een Asus A7v266-e (vanwege de RAID op de asus) of kan iemand mij vertellen of de 8kha+ ook met raid te verkrijgen is? Kan het niet vinden op de epox site...

Maar als ik jou was zou ik de Epox kopen, lekker goedkoop en heel goede prestaties kijk maar op: http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-17.html voor een vergelijking van 14 mobo's

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Op zondag 20 januari 2002 13:12 schreef mdev het volgende:
Een tip

Heb je er 1000 euro voor over, en woon je dicht bij de grens Nederland / Duitsland. Ga dan een Fujitsu Siemens halen net over de grens, bij een mega electrowinkel RedZac Megaland. Heb ik ook net gedaan. Met een MSI KT266a moederbord in, een Athlon XP 1800+, 256 mb DDR ram, een 40 gig Maxtor hd, Cyberlink 16x brander, een samsung 12x DVD speler en een Prolink Geforce 2 400MX.
'k Heb zo 't idee, dat dat een stuk goedkoper is als alle onderdelen zelf kopen. 1 nadeel, Duits toetsenbord en de Duitse Windows XP, maar beide problemen zijn relatief eenvoudig op te lossen. En een 17 inch platte beeldbuis beeldscherm van Hansol heb je voor 219 euro.
Duzzz, hope you find my information useful ;)
Een GF2MX 400 hoort niet in game pc hoor.
Nee als videokaart een ATI 8500 want deze is een stuk goedkoper dan een Geforce 3 TI 500 en ook nog sneller.
Je kunt natuurlijk ook (zoals altijd) ff wachten op de nieuwe ATI met de R300 chip er op.

Taal fouten inbegrepen ;)

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Dan haal je die eruit, en koop je een andere van mijn part. 't Is nog steeds een heel stuk goedkoper als zelf bouwen, en je hebt software licentie erbij...

Zelf heb ik geen goede ervaring met ATI in een game-pc, dus mijn mening is koop ATI voor je buro-pc of om alleen DVD te kijken, en koop nVidia voor je gamepc

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 13:33 schreef mdev het volgende:
Dan haal je die eruit, en koop je een andere van mijn part. 't Is nog steeds een heel stuk goedkoper als zelf bouwen, en je hebt software licentie erbij...

Zelf heb ik geen goede ervaring met ATI in een game-pc, dus mijn mening is koop ATI voor je buro-pc of om alleen DVD te kijken, en koop nVidia voor je gamepc
Ik zou ook voor nVidia gaan, ik heb totaal geen vertrouwen in Ati kwa drivers, ik wil gewoon alles kunne spelen zonder (monitor)geouwehoer

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Op zondag 20 januari 2002 13:58 schreef minipolopikoler het volgende:

[..]

Ik zou ook voor nVidia gaan, ik heb totaal geen vertrouwen in Ati kwa drivers, ik wil gewoon alles kunne spelen zonder (monitor)geouwehoer
Tegen woordig is er niets mis met de ATI drivers dus.
Als NVidia gebruikers denken jullie misschien alleen aan vroeger toen de Geforce sneller was maar dat is tegenwoordig verleden tijd :+ .
ATI leverd ook nog eens betere 2d kwaliteit. En met de huidige drivers zijn ze al stukke sneller en met nieuwere drivers zal het verschil alleen maar groter worden.

Taal fouten inbegrepen ;)

Pagina: 1