celeron logo in bios

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik zoek een mooi celeron logo en eventueel ook een divx logo (het word een divx pc) voor in m'n bios.
heb hier een pc waar dat ik kan en ik kan idd 640*480*16kleuren plaatjes erin stampen.
ik kan alleen niet zo'n celeron logo vinden (op de website van amd is dat een makkie)

Verwijderd

http://images.google.com/images?q=intel+celeron+logo+&hl=nl staan op page 1 al wat Celeron pics.
Je moet ze alleen wel resizen, kijk maar even of het wat is [ik vindt ze zelf niet super mooi]

• sharkzor
die waren wel heel klein.

damn, k vind net een .eps van het celeron logo op m'n hd.

zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/celly_final.bmp
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/monitor.JPG

Verwijderd

Hey,

Hoe krijg je zo'n plaatje in je bios ?

Of verschilt dat voor elke mobo/bios ? (ik heb p4t-e mobo)

• sharkzor
als je n award bios heb, moet je cbrom gebruiken.
dan doe ik "cbrom bios.bin /logo plaatje.bmp"

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:21 schreef weareborg het volgende:
als je n award bios heb, moet je cbrom gebruiken.
dan doe ik "cbrom bios.bin /logo plaatje.bmp"
Hee das idd cool... Maareh wat bedoel je hier mee: "cbrom bios.bin /logo plaatje.bmp"? Ik ga wel ff kijke of er wat over in me mobo boekkie staat (zal wel niet)...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op zondag 20 januari 2002 19:05 schreef ^@cer het volgende:

[..]

Hee das idd cool... Maareh wat bedoel je hier mee: "cbrom bios.bin /logo plaatje.bmp"? Ik ga wel ff kijke of er wat over in me mobo boekkie staat (zal wel niet)...
Google even naar 'cbrom', dan kom je wel ergens een download site tegen. Wat hij bedoelde met dat regeltje is gewoon de command line. Vreest niet, bij de zip van cbrom zit een duidelijke handleiding :)

Ik kreeg het overigens niet voor elkaar :(
Plaatje 640x480 16 kleuren gemaakt en met cbrom in de .bin van m'n BIOS gegooid, update gedaan met awdflash en nu krijg ik nog steeds geen plaatje ;(

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

moetje het fullscreen bootup logo ff aan zetten?

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:10 schreef RxR het volgende:
Hey,

Hoe krijg je zo'n plaatje in je bios ?

Of verschilt dat voor elke mobo/bios ? (ik heb p4t-e mobo)
moet je ff zoeken hier op GOT

er zijn iets van 40 topics over dus dat moet wel lukken dacht ik zo :)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 19:08 schreef rb338 het volgende:

[..]

Google even naar 'cbrom', dan kom je wel ergens een download site tegen. Wat hij bedoelde met dat regeltje is gewoon de command line. Vreest niet, bij de zip van cbrom zit een duidelijke handleiding :)

Plaatje 640x480 16 kleuren gemaakt en met cbrom in de .bin van m'n BIOS gegooid, update gedaan met awdflash en nu krijg ik nog steeds geen plaatje ;(
lol, k, d8 dat ie cdrom bedoelde maar dattie een typfout had gemaakt :]
ga ik ff zoeke :P

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op zondag 20 januari 2002 19:12 schreef GreeTz het volgende:
moetje het fullscreen bootup logo ff aan zetten?
:?

In de BIOS settings gewoon?
Ben die optie namelijk nooit tegengekomen...of staat die er alleen als je een logo erin hebt zitten?

Verwijderd

owkee, heb cbrom, is 6.06 de laatste versie? Waar kan ik btw coole Athlon XP logos vinden, google vind nl, alleen gewoon Athlon, en Athlon MP :|...

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Op zondag 20 januari 2002 19:15 schreef rb338 het volgende:

[..]
In de BIOS settings gewoon?
Ben die optie namelijk nooit tegengekomen...of staat die er alleen als je een logo erin hebt zitten?
Jep tsjeck anders je boekje ff voordat je de bios in springt

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Hey dat ziet er goed uit zeg dat logo!, ik heb ooit ook een logo gehad [Tux] omdat ik het energie logo een beetje zat was.

Op Google staan idd kleine logo's, ik heb Tux gevonden door wat te zoeken met de search van GoT.

Je hebt namelijk verschillende sites waar kant en klare BIOS screens op staan.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zondag 20 januari 2002 12:30 schreef weareborg het volgende:
die waren wel heel klein.

damn, k vind net een .eps van het celeron logo op m'n hd.

zie hier het resultaat:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ej cool, heb jij toevallig ook een P3 logotje? :)

• efan
  • Niet online
net ff met jouw celly logo geprobeerd (heb zelf AMD maargoed :) maar cbrom geeft elke keer als melding dat het plaatje niet in de bin file past. maar volgens mij moet het toch kunnen want ik heb nu een of ander lelijk groot (640x480) Phoenix scherm tijdens het opstarten.... help! :)

• sharkzor
Op zondag 20 januari 2002 19:59 schreef ido het volgende:
net ff met jouw celly logo geprobeerd (heb zelf AMD maargoed :) maar cbrom geeft elke keer als melding dat het plaatje niet in de bin file past. maar volgens mij moet het toch kunnen want ik heb nu een of ander lelijk groot (640x480) Phoenix scherm tijdens het opstarten.... help! :)
phoenix?
cbrom is d8 ik alleen voor award bios'en. en in sommige biosen past het plaatje gewoon iet, omdat daarvoor de bios sjip te klein is. ik weet ook niet of het in m'n kg7 kan en ik weet niet of ik het risico ga nemen.

cbrom vind je op www.biosmods.com
ik gebruikte 1.24 maar daarna vond ik ook 6.06

athlon logo's vind je op amd.com
is niet zo moeilijk te vinden.

Verwijderd

mmmkay, wat moet ik voor "bios.bin" invoeren, want ik krijg nu dus: "bios.bin file not found"...

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eeh pas wel ff op als je je in je bios met plaatje gaat klooien.. Je kan ook verkeerd flashen en dan kan t zijn dat je bios en je mamaplank dood is.

• sharkzor
Op zondag 20 januari 2002 22:03 schreef ^@cer het volgende:
mmmkay, wat moet ik voor "bios.bin" invoeren, want ik krijg nu dus: "bios.bin file not found"...
ffe je bios backuppen met je flash programmaatje en die ipv bios.bin invoeren (of je noemt m bios.bin ;) )
daarna bios.bin terug flashen.

ik heb hier een bios klaar staan voor m'n kg7 met full screen logo erin. cbrom6.06 gaf een error dat het geen award 6 bios was. cbrom2.07 deed het gewoon.
durf hem er nog niet in te flashen. daar vind ik m'n bord net iets te duur voor.

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

hmm. kei leuk maar euh. kan ik het plaatje er ook weer uit halen, of is hetweer weg als ik de bios flash..

en kan ik het eigenlijk wel. ik heb wel een award bios maar een ABIT BE6-II mobo. zou m'n bios niet te oud zijn ??

thx

mr._Anderson

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• AP3X
  • Niet online
ik kan het in mijn bios wel aan of uit zetten ( full screen boot logo ) maar als ik een plaatje in mijn bios file wil zetten zegt ie dat hij te klein is :?

Verwijderd

owkee, volgende probleem...

Ik maak een backup van me bios die noem ik backup.bin, en maak er een copie van, die noem ik bios.bin. En dan doe ik:

cbrom bios.bin /logo startup.bmp

hij zegt nou iets van adding startup.bmp......*.*% en dit gaat tot 5.2% :?. Dan stopt ie, en ik hoed twee bestanden over, bios.bin die nog steeds even groot is als backup.bin (256Kb), maar ik heb nu ook bios.rom die slechts 7,79 kb is... Gaat dit goed? En zo ja, welke moet ik nou flashen???

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 19:08 schreef rb338 het volgende:

[..]

Zelfde probleem hier nu :'(... En Full logo display gedoe staat aan :?... (hoort dit tijdens de POST te komen???)

• sharkzor
Op zondag 20 januari 2002 23:20 schreef ^@cer het volgende:
owkee, volgende probleem...

Ik maak een backup van me bios die noem ik backup.bin, en maak er een copie van, die noem ik bios.bin. En dan doe ik:

cbrom bios.bin /logo startup.bmp

hij zegt nou iets van adding startup.bmp......*.*% en dit gaat tot 5.2% :?. Dan stopt ie, en ik hoed twee bestanden over, bios.bin die nog steeds even groot is als backup.bin (256Kb), maar ik heb nu ook bios.rom die slechts 7,79 kb is... Gaat dit goed? En zo ja, welke moet ik nou flashen???
zoals jij het doet is goed. waar dat bios.rom voor is weet ik ook niet. ik heb er niks mee gedaan. als de grootte precies even groot is als de oude is het goed.

hoe je die optie aan kan zetten weet ik ook niet. ik zal vandaag ffe kijken of het met modbin6 kan... (daarmee kan je verborgen opties van je bios tevoorschijn toveren).

Verwijderd

Mja de optie aanzetten kan wel, maar er gebeurd nix :?. Ik heb nu btw wel een epa logo erin, en die werkt wel...

Hmmz, misschien kun je dan inderdaad met die modbin een soort optie aanzetten of zo, zodat de bios weet dat er wel een logo is... :?

edit:

Maar moet dit logo tijdens de POST komen, of ervoor? Ik d8 tijdens, maar als het ervoor is snap ik het wel, want mijn monitor (LG Flatron 795FT+) springt pas aan tijdens de post...

• efan
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 20:47 schreef weareborg het volgende:

[..]

phoenix?
cbrom is d8 ik alleen voor award bios'en. en in sommige biosen past het plaatje gewoon iet, omdat daarvoor de bios sjip te klein is. ik weet ook niet of het in m'n kg7 kan en ik weet niet of ik het risico ga nemen.

cbrom vind je op www.biosmods.com
ik gebruikte 1.24 maar daarna vond ik ook 6.06

athlon logo's vind je op amd.com
is niet zo moeilijk te vinden.
ja ik heb wel een award bios (6.00PG ofzo) maar met een full screen plaatje van phoenix... die wil ik dus veranderen in een full screen athlon plaatje. maar hij geeft dus elke keer aan dat OF dat de bios file geen award 6.00 is OF hij zegt dat er geen plek is in de rom om het plaatje erin te doen. heb het gisteravond nog geprobeerd maar nu heb ik dus een award bootlock.... maar dat fix ik strax wel ff. ff op school de flash utility en bios.bin file downloaden :)
maargoed.... als iemand weet hoe dit moet (ik kan in m'n bios geen full screen boot logo aanzetten) dan hoor ik het graag! :)

Verwijderd

Misschien dat dat plaatje alleen werkt als je origineel ook al een plaatje had (dus een merkcomputer of sow), maar ik heb dus me mobo los gekocht, en zou het dan niet werken...

Wel een leuk logo gemaakt vonnik zelf:

www.geocities.com/kluessjen/plaatjes/

Verwijderd

ik wil er ook eentje maken. maar welke cbrom versie moet ik hebben en kan ik fullscreen doen?

(abit kt7e met award modular 6.00PG bios)

Verwijderd

Full screen zou dus moeten kunnen, maar bij mij werkt het om een of andere domme reden niet (MSI K7T Turbo2)...

Ik heb gewoon 6.06 versie maakt geloof ik niet zo heel veel uit, als het maar werkt, en anders ff een andere versie proberen ;).

• sharkzor
Op maandag 21 januari 2002 13:04 schreef LAuWe het volgende:
ik wil er ook eentje maken. maar welke cbrom versie moet ik hebben en kan ik fullscreen doen?

(abit kt7e met award modular 6.00PG bios)
ik heb 2.07 gebruikt. 6.06 gaf errors. ik heb trouwens nog niet geprobeerd te flashen...

Verwijderd

Hmmz, misschien ben ik eruit... Kweet niet zeker, maar zou het kunnen dat je die .rom file er ook in moet zetten voor je logo werkt (als je voorheen nooit een startupscreen had)...

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 14:16 schreef ^@cer het volgende:
Hmmz, misschien ben ik eruit... Kweet niet zeker, maar zou het kunnen dat je die .rom file er ook in moet zetten voor je logo werkt (als je voorheen nooit een startupscreen had)...
.rom-file :?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 15:05 schreef LAuWe het volgende:

[..]

.rom-file :?
Ja, als je dat plaatje in bijv. bios.bin zet krijg je ook nog een bestandje bios.rom, en we wisten nog niet waarvoor dat was...

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 16:06 schreef ^@cer het volgende:

[..]

Ja, als je dat plaatje in bijv. bios.bin zet krijg je ook nog een bestandje bios.rom, en we wisten nog niet waarvoor dat was...
ow, ok, sorry >:)
Pagina: 1