De Harman Kardon HK695 wordt in Europa exclusief door Dell verkocht, dus stop maar met zoeken. Deze informatie heb ik namelijk ontvangen van Harman Kardon uit Amerika. Er schijnt wel een donkerrode uitvoering te bestaan, maar deze heb ik nergens kunnen vinden. De HK695 (in zwart/grijs) wordt optioneel aangeboden bij Dell computer systemen en kan (nog) niet via de Dell internet site als accessoire worden besteld. Echter, dat wil niet zeggen dat ze niet los geleverd kunnen worden! Zelf heb ik telefonisch contact gehad met Dell (afdeling Part Sales) en daarna heb ik op 10 maart j.l. een E-mail gestuurd (naar Benelux_HSB_Partsales@Dell.com) waarmee ik de speakerset bestelde. Het artikelnummer hiervoor is 520-10078 en de prijs is EUR 104,-- excl. EUR 14,-- verzendkosten. Beide bedragen exclusief BTW. Betaling moet vooruit. De speakerset heb ik vandaag ontvangen wat wel aangeeft dat je geen haast moet hebben! Eerst krijg je een offerte, daarna een bankrekeningnummer, daarna een orderbevestiging en dan eindelijk de levering. Heel erg omslachtig, maar ja, dat zal wel zo horen. Het gaat dus buiten het normale gebeuren om en het lijkt me daarom handig dat Dell deze binnenkort gewoon als accessoire vermeld op hun site, want ... en daar gaat het uiteindelijk toch om: het zijn geweldige speakers!
Zeer fraai vormgegeven en een strak geluid. Toegegeven, was niet veel gewend (vorige speakers waren flut), maar ik weet zeker dat deze speakers een ieder tevreden zal stellen. Geduld wordt dus beloond!