Heeft het effect op de levensduur, hoe je je hdd's plaatst? I know, een raid systeem in rack gebruikt verticale schijven maar dat is scsi, misschien zijn die er beter tegen bestand (dat waren ook 10 000 rpm's).
HEb je wel eens een oembak opengedraaid?
Hoe daar af en toe die hdd's inzitten.....
op zijn kant, ondersteboven, op alle mogelijke manieren.
Dan hebben we nog eens towerable desktops, dat inhoudt dat de hdd gekanteld wordt, en wat dacht je van notebooks, die hdd wordt ook alle kanten op geschud.
Nu even antwoord op jouw vraag.
Nee, het heeft geen effect op de levensduur. Zelf ook 5400rpm en 7200rpm schijven ondersteboven of verticaal in mijn kast gehad, die het allemaal nog goed.
Hoe daar af en toe die hdd's inzitten.....
op zijn kant, ondersteboven, op alle mogelijke manieren.
Dan hebben we nog eens towerable desktops, dat inhoudt dat de hdd gekanteld wordt, en wat dacht je van notebooks, die hdd wordt ook alle kanten op geschud.
Nu even antwoord op jouw vraag.
Nee, het heeft geen effect op de levensduur. Zelf ook 5400rpm en 7200rpm schijven ondersteboven of verticaal in mijn kast gehad, die het allemaal nog goed.
Het heeft geen invloed op de levensduur van je schijven hoe ze geplaatst zijn, maar zorg wel voor voldoende koeling en dat ze goed vast gemonteerd zijn
Vanuitgaand dat je 5400 gebruikt, heb je geen koeling nodig. Misschien wel bij 7200 toeren als je alles strak in een minitower gepropt hebt.Op zondag 20 januari 2002 19:41 schreef jhiemstra het volgende:
Het heeft geen invloed op de levensduur van je schijven hoe ze geplaatst zijn, maar zorg wel voor voldoende koeling en dat ze goed vast gemonteerd zijn
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Maar op hoeveel toeren draaien deze schijven ?Op zondag 20 januari 2002 19:48 schreef webkabouter het volgende:
of er 3 onder elkaar hebt zitten zoals ik.. (heb nog steeds geen koeling maar ik ga het wel doen voor de gein)
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Verwijderd
maakt niet veel uit, als ze maar vast zitten. Mischien dat 't wel effect geeft als je ze bijv. onder 60 graden gaat monteren, omdat alles dan schuin hangt. 
Zelf heb ik er een op de kop hangen, en in een andere pc een op de kant, alhoewel, de pc staat op de kant
Zelf heb ik er een op de kop hangen, en in een andere pc een op de kant, alhoewel, de pc staat op de kant
Verwijderd
Wie gaat er nou een kachel bij zetten om ze tot 60 graden op te stokenOp zondag 20 januari 2002 21:19 schreef Rembo het volgende:
maakt niet veel uit, als ze maar vast zitten. Mischien dat 't wel effect geeft als je ze bijv. onder 60 graden gaat monteren, omdat alles dan schuin hangt.
Pagina: 1