Ik heb een beetje een vreemd probleem. Als ik met mijn brander een aantal keren gebrand heb, houdt ie er ineens mee op. De enigste manier om weer leven te wekken in het apparaat is om er nieuwe firmware in te zetten. Hoe kan dit steeds corrupt raken? Het lijkt wel of de Eaprom lek is. Kent iemand dit probleem?
Verwijderd
Een 'lek' is mogelijk als het stickertje op de eeprom niet helemaal goed zit en er UV-licht bij kan komen. Kwestie van openschroeven en bekijken (als je geen garantie meer hebt, anders terugsturen).
Natuurlijk kan het ook een heel andere oorzaak hebben.
Natuurlijk kan het ook een heel andere oorzaak hebben.
Verwijderd
Op je BIOS zit idd een stikkertje die het licht tegenhoud.
Wat je kunt doen is hem een keertje flashen en hem dan gedurende een tijd niet gebruiken (de tijd die hij er anders over doet om "leeg te lekken" en kijken of hij nog fout gaat. Als je hem namelijk niet gebruikt blijft je CD lade dicht en komt er dus geen licht in
Anders gewoon ff een nieuw stikkertje erop
Wat je kunt doen is hem een keertje flashen en hem dan gedurende een tijd niet gebruiken (de tijd die hij er anders over doet om "leeg te lekken" en kijken of hij nog fout gaat. Als je hem namelijk niet gebruikt blijft je CD lade dicht en komt er dus geen licht in
Anders gewoon ff een nieuw stikkertje erop
Ik heb effe gekeken en het stickertje lijkt er goed op te zitten. Maar goed, zien is ook niet alles, dus ik heb er een andere sticker overheen gedaan! Kijken of het nu wel werkt!
Verwijderd
die philips 3610, is dat niet die brander die vaker plotseling dood gaat? Ik weet iig wel dat daar vaak problemen mee zijn, dus ff searchen kon wel eens een antwoord op je probleem geven, succes
[mierenneuk] het is volgens mij toch echt EEPROM[/mierenneuk] maar een lek is erg onwaarschijnlijk, een bander zit in een case en dan kan er zowiezo al bijna nooit UV bij, dus ergens sluiting, gewoon terugsturen
Een 3-4 jaar oud apparaat terug sturen??
Ik vraag me wel af wat het verschil is tussen een EEPROM en een EAPROM. Ze bestaan beide! Nou ja, mijn oude boek maar weer eens tevoorschijn halen (het verschil moest je weten op de HTS bij meet en regeltechniek *zucht*)
Ik vraag me wel af wat het verschil is tussen een EEPROM en een EAPROM. Ze bestaan beide! Nou ja, mijn oude boek maar weer eens tevoorschijn halen (het verschil moest je weten op de HTS bij meet en regeltechniek *zucht*)
Pagina: 1