Toon posts:

Geen netwerk meer na herstart XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een behoorlijk vaag probleem.
Netwerkje van 3 Compu's.
2x win98 en 1x WinXp

Nu heb ik hetvolgende probleem:
Op de WinXp bak (welke net geinstalleerd is) heb ik als ik herstart GEEN netwerk meer. (De andere compu's wel uiteraard). Ik heb wel het netwerk icoontje rechtsonderin welke aangeeft dat ik 100Mbit netwerk zou moeten hebben en de netwerkkaart staat ook nog steeds in de Hardware List, echter kan ik met geen mogelijkheid het netwerk op.
Als ik vervolgens in XP de LanVerbinding even uitschakel en daarna weer inschakel doet hij het weer.
Leuk, maar daar word je na een aantal keer opstarten toch
niet vrolijker van.

Wat zou dat kunnen zijn, en heeft iemand anders dit al eens gehad?

PS>> Systeem Config:
Asus P4T-E (intel 850), 2x 128Rimm, P4-1,8Ghz, Asus V7100 2V1D Geforce kaart, Ibm 40Gb Harddisk, Amd PcNet 10/100Mbit netwerkkaart (welke herkend werd door WinXp alszijnde een Hp netwerkkaart wat in principe klopt want die kaart heb ik uit een Hp Vectra gesloopt en is dus een Amd Pcnet met Hp logo's erop!)

Note: Als ik de Amd Pcnet Drivers laad doet ie het helemaal niet meer...

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Heb net zoiets. Altijd als ik m'n pc opstart heb ik hele grote kans dat m'n netwerk 't niet doet (alles lijkt goed te staan, maar ik kan niets pingen). Zet ik m'n comp uit en weer aan is het altijd opgelost. Geen idee hoe 't komt. 't Lijkt mij soort hardware-intialisatie die mislukt ofzo.

Specs: P4 1.7, 512mb, GeForce3, WinXP

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 10:58 schreef ThePriest het volgende:
Heb net zoiets. Altijd als ik m'n pc opstart heb ik hele grote kans dat m'n netwerk 't niet doet (alles lijkt goed te staan, maar ik kan niets pingen). Zet ik m'n comp uit en weer aan is het altijd opgelost. Geen idee hoe 't komt. 't Lijkt mij soort hardware-intialisatie die mislukt ofzo.

Specs: P4 1.7, 512mb, GeForce3, WinXP
Hmmm vreemd, ik zat ook al te denken of het niet toevallig zo is dat het de DNS is. WinXp zal waarschijnlijk net als W2K zijn eigen DNS zijn echter heb ik mijn DNS staan op mijn Gateway Machine? (welke o.a. een dnsserver draait)

Of zou het echt met puur de hardware te maken hebben...

Verwijderd

Er zit een beveiliging in XP, had er zelf last van.
Kijk eens naar de eigenschappen van je netwerkkaart en
klik op het TABblad "Authentication"
Daar kan de optie "Enable network access control blablabla"
aangevinkt zijn. ff uitzetten en kijken wat er dan gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 12:04 schreef wiroko het volgende:
Er zit een beveiliging in XP, had er zelf last van.
Kijk eens naar de eigenschappen van je netwerkkaart en
klik op het TABblad "Authentication"
Daar kan de optie "Enable network access control blablabla"
aangevinkt zijn. ff uitzetten en kijken wat er dan gebeurd.
Hmm had ik al allemaal uitgezet. Helaas zonder resultaat.

Echt een heel raar probleem, want als ik mijn tcp/ip even uitvink en weer aanvink doet hij het weer.
Zodra ik iets wijzig in mijn netwerksettings (bv de kaart stijf op 10Mbit zetten) ofzo dan heb ik gelijk hetzelfde probleem weer. Na de bekende handeling doet ie het dan weer gewoon. (Logisch want ik heb een Dual Speed hub hier liggen en hij kan dus ook op 10Mbit werken)

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Bij mij staat die optie niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 12:19 schreef ThePriest het volgende:
Bij mij staat die optie niet.
Lijkt me stug.
Lan Verbinding --> Eigenschappen --> Tweede Tabblad verificatie. (Sorry heb een nederlandse Xp pro versie)

Tenminste...als dat het idd is wat hij bedoelt.
Anders heb ik het ook niet.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Ow! Daar, nu zie ik 'm. Zat bij netwerk-hardware te kijken. Ik kom er nog op terug of 't werkt (kan nu niet, moet m'n pc een tijd voor uitgestaan hebben lijkt het)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Vaag probleem waar ik geen last van heb. Je kunt volgende work-around proberen:
Je kunt bij het booten van Windows een scrippie laten draaien (via registry user onafhankelijk) die iedere keer je netwerk opnieuw instelt via "netsh". Start een cmd en type "netsh /?" om te weten te komen hoe het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 14:37 schreef nOLoGIc het volgende:
Vaag probleem waar ik geen last van heb. Je kunt volgende work-around proberen:
Je kunt bij het booten van Windows een scrippie laten draaien (via registry user onafhankelijk) die iedere keer je netwerk opnieuw instelt via "netsh". Start een cmd en type "netsh /?" om te weten te komen hoe het werkt.
Hmm volgens mij heeft het met de netwerkkaart te maken ofzo.
Ik heb er hier namelijk nog een staan (zelfde config alleen 3com Netwerkkaart erin) en die heeft het probleem niet!
Ik denk dat ik gewoon effe eens zo'n realteck kaartje van 15 Euro'tjes ga proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 14:23 schreef ThePriest het volgende:
Ow! Daar, nu zie ik 'm. Zat bij netwerk-hardware te kijken. Ik kom er nog op terug of 't werkt (kan nu niet, moet m'n pc een tijd voor uitgestaan hebben lijkt het)
Hey, wat voor netwerkkaartje heb jij?
En heb jij ook zo'n Asus P4T-E bord?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Ik heb een RealTek netwerkkaartje (PCI). Exacte model weet ik zo niet, maar hij was het goedkoopst (35 piek 2 jaar terug ofzo). En ik heb een Abit TH7-II Raid mobo, dus dat zal 't probleem ook niet zijn...

Inderdaad misschien 's een andere NIC proberen, maar 't rare is dat ik dit eerder nooit had (in Win2k, Win98, WinME). Misschien is NIC gewoon aan 't doodgaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 17:33 schreef ThePriest het volgende:
Ik heb een RealTek netwerkkaartje (PCI). Exacte model weet ik zo niet, maar hij was het goedkoopst (35 piek 2 jaar terug ofzo). En ik heb een Abit TH7-II Raid mobo, dus dat zal 't probleem ook niet zijn...

Inderdaad misschien 's een andere NIC proberen, maar 't rare is dat ik dit eerder nooit had (in Win2k, Win98, WinME). Misschien is NIC gewoon aan 't doodgaan. :)
Ja en die van mij dan ook?
Dat lijkt me heel stug.
Hmm moederbord zal het wel niet zijn dan, en je hebt een hele andere netwerkkaart.

Ik vind het steeds vreemder worden. Ik heb ook al mijn bios doorgelopen en de Services van Xp maar ik zou het echt niet meer weten eigenlijk wat het nog kan zijn.
(Heb ook andere drivers van de fabrikant van de netwerkkaart geprobeerd)
Het maakt echt allemaal geen ruk uit!
Om gek van te worden....

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem te pakken heb. (EventViewer bied uitkomst...dat ik dat kon vergeten.. |:(

Netwerkadapter \DEVICE\TCPIP_{E2E26328-425B-455E-BB2B-F151315421C7} is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's.

En dit is wat er dus gebeurt bij het opstarten.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Hmm... ik heb mijn EventViewer ook doorgespit, maar niet deze melding tegengekomen. Wel telkens als het optrad dat de DHCP niet kon worden bereikt ofzo, maar da's vrij logisch als je netwerkkaart niets doet.

Maar goed, als 't zo is wat jij zegt, betekent dat toch dat je NIC (of de drivers) verrot zijn? Wel vreemd dat dat opeens gebeurd...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb hier ook nog een Accton kaart 10/100Mbit liggen.
Ik denk dat ik maar eens die kaartjes om ga wisselen om te kijken of dat idd werkt.
Heel goed mogelijk dat de drivers die WinXp zelf heeft gewoon niet helemaal goed zijn ofzo.

Ik ga het even proberen en zal daarna even melden of dat het dan wel werkt.

Verwijderd

Nou, ik heb problemen gehad onder win2k/XP met realtek met de A en B versies, de C versie is beter alleen onder WinME is het een ramp, zeer lage snelheid 7-15Mb/s (switch geeft aan dat de kaart op 100Mb FD werkt, boot ik in win2K/XP 50-65Mb/s.....
maarja, dat voor €11,-

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!
Accton kaart werkte wel gewoon.
Het ligt dus niet aan je kaart maar aan de drivers van WinXP.
Die accton kaart die ik nu in dit XP systeem heb gezet kwam namelijk uit een Win98 bak.
In die Win98 bak heb ik nu die Amd Pcnet kaart gedaan en die werkt gewoon naar behoren.

Dus...je moet een andere netwerkkaart gaan halen. (Of precies de juiste XP drivers van de fabrikant downloaden en hopen dat die wel normaal functioneren)
Of gewoon wat omwisselen met een bak die Win9x draait ofzo. :)

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Oke dan. Zal 's kijken of ik nog wat eurootjes kan missen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 20:11 schreef ThePriest het volgende:
Oke dan. Zal 's kijken of ik nog wat eurootjes kan missen... :)
Zou ik wel eerst even checken welke merken+types Xp drivers van op het net zijn te halen, anders kun je hetzelfde probleem krijgen natuurlijk.

3Com is natuurlijk altijd goed, maarja daar betaal je ook voor. :(

Verwijderd

sjonge ik heb ook het probleem dat een na een realtek 8139 kaartje geinstalleerd te hebben een win 98 compu steeds vastloopt.. Mailtje gestuurd naar realtek.. zegge ze dat ik de speed terug moet zetten naar 10mbit.. sjonge jonge zeg.. niet dat het werkt trouwens maar alleen dat antwoord al.
Ik ga morgen een 3com halen want ik ben er zat van.
Pagina: 1