Toon posts:

512 MB RAM sys ok 768 MB RAM :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit KT7A-RAID moederbord met een AMD Athlon TB 1000 MHz, 1x 20 GB aan IDE bus, en 2x 30GB aan Raid 0 bus. Nu heb ik 2 identieke Infineon PC133 CL2 256 MB RAM modules erin, en dat werkt als een raket. Maar nu komt het. Ik had via Inet nog zo'n zelfde module gekocht. 256 MB PC133 CL2 van infineon. erbij gezet, en het bios vind netjes 768 MB RAM. windows vind dat ook, maar crashed te pas en te onpas. Ik draai W2k met sp2 eroverheen. In alle programma's die geheugen grote aan kunnen geven geeft hij 768 MB RAM aan, maar het lijkt of hij er niet mee overweg kan. Heet iemand zo'n zelfde probleem al een keer meegemaakt, en heeft iemand hiervoor een oplossing, dan hoor ik dat graag.

Ik ben zometeen naar De Jos Verstappendag, dus ik ben pas laat terug vandaag, maar in iedergeval bij voorbaat dank voor de hulp. :)

Verwijderd

a) Nieuwe geheugen is brak???
maar waarschijnlijk:
b) In je bios zit waarschijnlijk een optie, iets van 'dram read latch' ofzo. Die staat misschien wel op 0 ns en dat is echt te weinig. Of hij staat op 'AUTO' en het werkt niet helemaal goed. Probeer hier eens mee te spelen, zet hem op de maximale waarde. Dat zou volgens mij je probleem moeten oplossen.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Windows eropnieuw opzetten wil ook nog wel eens helpen! Alleen een kutwerk :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste, windows opnieuw installeren was het eerste wat ik gedaan heb, tot 3 keer toe.

ik ga wel eens kijken met die read latch wat dat doet.

Verwijderd

En?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
infineon is betere kwaliteit en wil dus sneller draaien dan het andere geheugen kan
moet je ff kijken naar bios instellingen

Tweakers Discord

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 23:20
Ik had ongeveer het zelde probleem alleen dan met 3x256 mb apacer ddr geheugen.
Was niet aan de praat te krijgen
Heb er nu 1x512 in zitten en 1x 256 werkt nu perfect.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Haal alle latten behalve die nieuwe eruit en draai memtest86, geeft dat geen fout dan is de lat goed, maar de config slecht. Indien wel fout, gewoon terugsturen.

Indien geen fout, CAS latency op 3 zetten, systeem op standaar clocks, en memory timings op Automatic (in feite CMOS resetten) en terug memtest draaien met 3 latter erin.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Misschien wil die ene niet werken op cl2... probeer is op cl3
Pagina: 1