Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of de vraag hier moet staan maar aangezien hier veel over digitale camera's wordt gepsorken denk ik dat ik hier goed zit.

Ik wil 4 oplaadbare nihm batterijen kopen met oplader. Nu is er een setje in de handel van GP voor € 27,-.
Deze lader doet er 18 uur over om de 1800 mAh batterijen op te laden.
Een snellader (1 tot 2 uur laden) kost ca. 2 x zo veel.

Wat verbruikt een normale lader aan stroom (tijdens opladen) en wat verbruikt een snellader aan stroom?

Betaald de snellader zich dus terug of trekt die in 2 uur meer stroom dan de normale in 18 uur?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Waarschijnlijk zullen beide ongeveer evenveel energie gebruiken. Ze moeten namelijk beide evenveel energie in de batterij stoppen om hem op te laden, en de efficiency van die dingen zal niet al te verschillend zijn.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

dat is juist zo raar he
ik gebruik mijn gp ding ook om 1300 nihm mee op te laden en dat duurt maar 8 uur ofzo en voor mijn gp 1600 nihm ben ik mischien 10 uur kwijt dus die 18 uur is bullshit

ja de eerste keer duurde het 18 uur ofzo ja

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Topicstarter
http://www.gppowerbank.nl/vraag___antwoord.html
en dan vraag 12!!

staan toch echt die lange laadtijden en er staat nergens dat dat de eerste keer laden is.

Bevalt die GP wel?
Wat is aan te raden 1600 mAh of 1800 mAh?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

BaRF

bijna kerst

wat denk je? :) 1800 is meer capaciteit dan 1600 dan dat je zou denken! :D

[edit] die 1800 van me is volgens mij niet 18 uur oplaadtijd hoor, eerst keer idd wel, dan moet ie gewoon even een goede shot hebben, maar tegenwoordig laad ik ze gewoon 's nachts op en dan zijn ze gewoon vol :) Ik doe nu al 5 maanden met mn setje 1800 in mn discman, elke dag (5 dagen / week) een uurtje luisteren op de fiets, en ik heb ze niet één keer tussendoor opgeladen :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 21:29

Garrett

Watercooler

Ik heb zelf een oplader inclusief 4 1700 mAh batterijen gekocht, NiMH uiteraard, maar binnen 8 uur zijn ze vol :)

18 uur lijkt me dus wel ERG lang duren :z

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
de standaard bijgeleverde batterijen zijn 1,5 V de oplaadbare 1,2V, merk je hier iets van?

Verwijderd

Nee hoor daar merk je niks van moeten de batterijen van 1.2v een hoger amperage hebben dan de 1.5 v om de zelfde cappaciteit te hebben:

bijv.
1.5x500 = 1.2xB

B=625 MaH voor het zelfde vermogen ipv. 500MaH
• dit is dus maar een voorbeeld.
Pagina: 1