Toon posts:

goede kabel voor netwerking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kabel liggen onder de grond naar een andere computer, hij is weleens gebruikt voor data processing voor een klimaatcomputer, maar nu vroeg ik me af of deze ook te gebruiken is voor netwerking, hij heeft 10 aders en heeft een zilvergrijze kleur het draadje.

alvast bedankt als je me kan helpen

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Je moet even kijken welke text er op de kabel staat, normaal zijn er 8 aders. Let op "cat5 utp/stp" moet er wel opstaan of iets dergelijks.

Verwijderd

cat3 kan ook

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Op zondag 20 januari 2002 10:43 schreef bastiantje het volgende:
ik heb een kabel liggen onder de grond naar een andere computer, hij is weleens gebruikt voor data processing voor een klimaatcomputer, maar nu vroeg ik me af of deze ook te gebruiken is voor netwerking, hij heeft 10 aders en heeft een zilvergrijze kleur het draadje.
Waarschijnlijk een control-link of serieele kabel. Kabel kan bruikbaar zijn als CAT3/5 kabel als de aders twee-aan-twee om elkaar gedraait (twisted) zijn.
Probleem nummero dos is dat misschien de adertjes te dik zijn en ze dus niet in een RJ45 connector geschoven krijgt.
Tis verder een kwestie van (uncertified) proberen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Of je bind een UTP CAT5 kabel aan het eind, loopt naar de andere kant en trekt de kabel terug, en als je hem goed vastgeknoopt hebt aan die CAT5 kabel ligt er ineens CAT5! :)

Verwijderd

Topicstarter
nou er zit in een zo'n ader twee zilverkleurige draadjes in. dus zou dat kunnen, er staat niks op de kabel

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

probeer het gewoon, nee heb je ja kan je krijgen
Pagina: 1