ik wil graag een fserve maken in irc op die channel hebben ze gezegt dat het kan met sygate dat heb ik toch al en ik ben naar de site geweest en heb daar een text file gevonden waarin staa t alle info die ik mot in voegen maar dat werkt dus nog niet
is er iemand dat dat ook heeft of weet hoe dat moet???als het kan met plaatjes als niemand eruitkomt maak ik wel plaatjes miscgien weet 1 van jullie hoe ik het dan moet invullen
Verwijderd
Denk dat als je zo begint de kans alleen maar kleiner word dat je een nuttig antwoord krijgt. Beetje gedult kan geen kwaad.
ok sorry......ik sta nu al op irc met raclame erop 
en ik wil zelf graag nog kunnen proberen vandaag omdat morgen school weer is he
en ik wil zelf graag nog kunnen proberen vandaag omdat morgen school weer is he
Uhm mischien niet wat je bedoelt, maar kijk eens naar Polaris voor mIRC.
http://www.polaris-central.com/
http://www.polaris-central.com/
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
mIRC heeft zelf een fserve functie. Gebruik deze dan maar
Ik denk dat je maar eens moet beginnen met vertellen welk OS je precies gebruikt op de "server", in mijn geval heb ik poorten gemapt van een Win2000 server naar de client waar irc op draait.
Dit is een instelling die standaard in ICS zit. (in win2000 server iig)
Ik heb de poorten 1024 t/m 1027 gemapt, en dit ook weer ingesteld in mIRC onder DCC -> Options -> DCC Ports first= 1024, last= 1027
Hopelijk heb je hier iets aan.
Dit is een instelling die standaard in ICS zit. (in win2000 server iig)
Ik heb de poorten 1024 t/m 1027 gemapt, en dit ook weer ingesteld in mIRC onder DCC -> Options -> DCC Ports first= 1024, last= 1027
Hopelijk heb je hier iets aan.
Updating..............
Kick je topic aub niet na een uurtje omhoog.Op zondag 20 januari 2002 11:44 schreef gereedschapskist het volgende:
sorry voor de spam maar waarom andwoort niemand???
ik ahd gehoort dat mesnen meestal na 15 min al 10 reply's hebben
Gelieve dit enkel na 24h te doen als je nog geen antwoord hebt ( zie algemene FAQ )
Om er nu over voort te gaan...
Je kan eventueel wel een fserve script downloaden van mirc script pagina's ( die zijn er genoeg ) of een mirc bot met die functie.
Als je gaat een externe server gebruiken ( niet in je client ) dan moet je als je er ook op wil chatten met 2 connectie maken en zit je dus met een cloon...
Dus gebruik het in je client via een extern script of zo...
kijk....mij is dus verteld dat ik een optie moet veranderen in sygate dat me internet deelt
http://www.sygate.com/support/cfgs/Mirc.cfg
das de txt file van irc ik heb irc poort 6667 dus in die txt file staat dus dat ik die gegevends moet invoeren ik denk dat ik weet waar maar ik wete het niet zeker
ik zal vanmiddag er een screen shot opzetten maar ik hoop dat je met deze info al een oplosing weet
en sorry ik had de FAQ nog niet gelezen
add: ik kan wel me fserve starten en om de zoveel min raclame maken ect...maar als ze willen connecten kunnen ze niet zien wat ik in me fserve heb......
http://www.sygate.com/support/cfgs/Mirc.cfg
das de txt file van irc ik heb irc poort 6667 dus in die txt file staat dus dat ik die gegevends moet invoeren ik denk dat ik weet waar maar ik wete het niet zeker
ik zal vanmiddag er een screen shot opzetten maar ik hoop dat je met deze info al een oplosing weet
en sorry ik had de FAQ nog niet gelezen
add: ik kan wel me fserve starten en om de zoveel min raclame maken ect...maar als ze willen connecten kunnen ze niet zien wat ik in me fserve heb......
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Er is je al diverse malen opde FAQ gewezen, en uitgelegd waarom je niet mag schoppen. En dan toch nog doen 
Dat staat dus bij deze genoteerd.</font><hr color="FF0000" size="1">
Dat staat dus bij deze genoteerd.</font><hr color="FF0000" size="1">
mIRC zelf gebruikt poort 6667
(andere poorten zijn ook mogelijk) maar om een fserver aan de praat te krijgen heb je toch echt andere poorten nodig, standaard staan deze volgens mij op 1024 - 5000.
Kijk hiervoor onder DCC Options
deze poorten moet je in sygate dus mappen naar je client waar de fserve op komt te draaien.
Ik weet niet precies hoe sygate werkt dus daar kan ik je niet verder mee helpen.
success
Kijk hiervoor onder DCC Options
deze poorten moet je in sygate dus mappen naar je client waar de fserve op komt te draaien.
Ik weet niet precies hoe sygate werkt dus daar kan ik je niet verder mee helpen.
success
Updating..............
ik heb nu al iemand die heeft sygate geladen voor me die poorten staan er dus al in +alles wat erbij hoort de fserve ect maar hij doet het dus nog niet!!
we proberen morgen weer verder maar ik zoek dus echt iemand die dat zelf ook heeft een netwerk pc met een fserve!!!
we proberen morgen weer verder maar ik zoek dus echt iemand die dat zelf ook heeft een netwerk pc met een fserve!!!
admim/op
het werk dus niet wat je zei met dat hij dat aan het begin vraagt ik bedoel in de standart versie daar craagt hij of ik hem wil downloaden maar dat heb ik dus niet gedaan
maar ik krijg als iemand op me fserve wil gewoon van dat hij niet kan connecten met mijn pc....unable to connect
hoe kan dat dan??? nogmaals ik gebruik sygate programma
em op "server" gebruik ik win98 en op deze pc winME.....kan iemand mij hier mee helpen???
ps heb is 24 uur l8er dus ik schijf deze topic met dit naarboven en zet er meer info over in
het werk dus niet wat je zei met dat hij dat aan het begin vraagt ik bedoel in de standart versie daar craagt hij of ik hem wil downloaden maar dat heb ik dus niet gedaan
maar ik krijg als iemand op me fserve wil gewoon van dat hij niet kan connecten met mijn pc....unable to connect
hoe kan dat dan??? nogmaals ik gebruik sygate programma
em op "server" gebruik ik win98 en op deze pc winME.....kan iemand mij hier mee helpen???
ps heb is 24 uur l8er dus ik schijf deze topic met dit naarboven en zet er meer info over in
soz voor de "spam"
de fserve van irc doet het nog niet!
voor degene die nog niets gelezen hebben
ik zit op netwerk en ik gebruik op de hooftcomputer win98
daarop zit het internetsharer sygate
maar nu wil ik op deze pc boven een fserve maken op irc
hij maakt alles aan
maar als hun willen kijken staat er unable to connect eerst d8en we dar het een firewall was op sygate maar die kan je apart downloaden--->niet gedaan dus
ik heb de lijst erop gezet van system.vac voor alle ste delen ook mirc alle poorten+chat, fserve , spellen ect
maar nu doet hij het nog nie
ik heb net de client van sygate erop gezet weer geprobeert maar hij doet het nog niet!!!
kom op ik w8 al heel lang op dit kan iemand me hiermee helpen???
de fserve van irc doet het nog niet!
voor degene die nog niets gelezen hebben
ik zit op netwerk en ik gebruik op de hooftcomputer win98
daarop zit het internetsharer sygate
maar nu wil ik op deze pc boven een fserve maken op irc
hij maakt alles aan
maar als hun willen kijken staat er unable to connect eerst d8en we dar het een firewall was op sygate maar die kan je apart downloaden--->niet gedaan dus
ik heb de lijst erop gezet van system.vac voor alle ste delen ook mirc alle poorten+chat, fserve , spellen ect
maar nu doet hij het nog nie
ik heb net de client van sygate erop gezet weer geprobeert maar hij doet het nog niet!!!
kom op ik w8 al heel lang op dit kan iemand me hiermee helpen???
Verwijderd
Eerlijk gezegd geen idee, maar je kan met netstat -an kijken of de persoon die dcc met je wil opzetten wel op je eigen servertje aankomt. Je kan dan meteen ook zien op welke poort deze verbinding opgezet wordt. Lijkt mij eerder een NAT of PAT probleem.
Er is je al genoeg gewezen op het feit over schoppen.
Vervolgens toch nog 2* op dezelfde dag je draadje omhoog kicken.
Dicht dus.
Vervolgens toch nog 2* op dezelfde dag je draadje omhoog kicken.
Dicht dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()