Op zondag 20 januari 2002 10:36 schreef FreeChris het volgende:
ik ga dit jaar op vakantie naar frankrijk en ben me nu aan het bedenken dat ik mijn mp3muziek mee wil om te luisteren. aangezien ik bijna geen cd's heb. nu twijfel ik er aan wat het goedkoopst is, een cd-brander en een discman kopen en eigen cd's branden, of een mp3 spelertje, of een minidsic aansluiten op de geluidskaart (geen optische uitgang)
Ik vraag me af wat het goedkoopst is, en vraag me af wat de kwaliteit is als je een MD aansluit op de uitgang van je geluidskaart. Wat zouden jullie doen??

Wat niet onbelangrijk is, dat is : "Hoe ga je op vakantie?"
Lopend, op de fiets, met de bus, met de trein, met het vliegtuig e.d.?
Dat is weer bepalend voor de grootte. Hoe groot mag en/of hoe klein moet die portable adio device zijn
Bekijk dat eerst ff? En wat mag het kosten...
Wat voor'n geluidskaart heb je? Heb je er een met een optisch/digitale uitgang, dan kun je er ene MD recorder optisch op aansluiten en heb je prima kwaliteit.
Hou echter wel in de gaten dat elke minuut die je opneemt ook 1 minuut kost om op te nemen.
Neem je bv een MP3CDSpeler (bv een NAPA 380 of een Freecom Beatman) dan kun je zelf branden op 8cm CD's. Mijn brander bv brand die dingetjes in 2min. en dan heb ik zo'n 3 uur muziek
Je moet dus ff kijken, persoonlijk vind ik 12CM CD/MP3-spelers te groot. Ze kunnen niet in je broekzak en zijn dus lastig.
Mp3spelers met geheugen vind ik te klein in opslagruimte, of je moet er eentje nemen met 256MB
<Pappa modus>Suc6 met je aanschaf.. denk er goed over na, je kunt het maar een keer uitgeven :9</Pappa modus>