Toon posts:

muziek mee op vakantie.. mp3speler/MD/CD speler ??

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dit jaar op vakantie naar frankrijk en ben me nu aan het bedenken dat ik mijn mp3muziek mee wil om te luisteren. aangezien ik bijna geen cd's heb. nu twijfel ik er aan wat het goedkoopst is, een cd-brander en een discman kopen en eigen cd's branden, of een mp3 spelertje, of een minidsic aansluiten op de geluidskaart (geen optische uitgang)
Ik vraag me af wat het goedkoopst is, en vraag me af wat de kwaliteit is als je een MD aansluit op de uitgang van je geluidskaart. Wat zouden jullie doen?? :?

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een Archos 6GB mp3 speler, dat is heel handig, je hebt een hoop van je muziek bij je, en hij is niet veel duurder dan een goede MD speler.

doet ong. 10uur met bat. (zelf ondervonden)

ben ik heel tevreden mee.

Verwijderd

Topicstarter
wat kost zoiets dan??

Verwijderd

804 gulden en een paar cent. Maar dan heb je ook wat hoor, goede geluidskwaliteit, goede storage, zoekfuncties, alles erbij. Ik heb m zelf niet, vriend heeft er één. zijn ook niet zo heel groot, iets groter dan walkman zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
en waar kun je die dingen krijgen? niet in de dixons neem ik aan ...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Move >> [forum=33]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 22:40
Zelf ben ik ook aan het zoeken naar een MP3 speler, en mijn voorkeur gaat ook uit naar de Archos Jukebox, in iedergeval een met een harddisk.

Kosten: ik zag heb laatst op de duitse site van Mediamarkt voor €300.-. http://www.mp3man.nl heeft hem ook, en de nederlandse Mediamark waarschijnlijk ook wel.
Kijk ook eens hier: http://www.tweakers.net/pricewatch/15038

Succes

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:45

Zoefff

❤ 

MD is ook errug leuk hoor. Zeker als je op vakantie gaat. Als je genoeg hebt van je muziek die je bij je hebt, wis je je md's gewoon, verbind je md met een discman/mp3speler/md/radio/tv van een vriend/bekende, en neemt gewoon nieuwe muziek op!!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 10:36 schreef FreeChris het volgende:
ik ga dit jaar op vakantie naar frankrijk en ben me nu aan het bedenken dat ik mijn mp3muziek mee wil om te luisteren. aangezien ik bijna geen cd's heb. nu twijfel ik er aan wat het goedkoopst is, een cd-brander en een discman kopen en eigen cd's branden, of een mp3 spelertje, of een minidsic aansluiten op de geluidskaart (geen optische uitgang)
Ik vraag me af wat het goedkoopst is, en vraag me af wat de kwaliteit is als je een MD aansluit op de uitgang van je geluidskaart. Wat zouden jullie doen?? :?
Wat niet onbelangrijk is, dat is : "Hoe ga je op vakantie?"
Lopend, op de fiets, met de bus, met de trein, met het vliegtuig e.d.?

Dat is weer bepalend voor de grootte. Hoe groot mag en/of hoe klein moet die portable adio device zijn :?

Bekijk dat eerst ff? En wat mag het kosten...

Wat voor'n geluidskaart heb je? Heb je er een met een optisch/digitale uitgang, dan kun je er ene MD recorder optisch op aansluiten en heb je prima kwaliteit.
Hou echter wel in de gaten dat elke minuut die je opneemt ook 1 minuut kost om op te nemen.

Neem je bv een MP3CDSpeler (bv een NAPA 380 of een Freecom Beatman) dan kun je zelf branden op 8cm CD's. Mijn brander bv brand die dingetjes in 2min. en dan heb ik zo'n 3 uur muziek :P

Je moet dus ff kijken, persoonlijk vind ik 12CM CD/MP3-spelers te groot. Ze kunnen niet in je broekzak en zijn dus lastig.
Mp3spelers met geheugen vind ik te klein in opslagruimte, of je moet er eentje nemen met 256MB

<Pappa modus>Suc6 met je aanschaf.. denk er goed over na, je kunt het maar een keer uitgeven :9</Pappa modus>

Verwijderd

Mijn Minidisc speler (MZ-R900) is mij bijzonder goed bevallen gedurende de vakantie.
Hij is heel klein zodat je hem overal mee kan nemen.
De remote is goed te bedienen zodat je hem niet telkens te voorschijn hoeft te halen.
Het batterij leven is uitstekend, met de interne batterij deed hij het een week lang, en toen heb ik er een AA op geklikt waarmee hij de 2e week door kwam. Ik heb hem dus niet hoeven op te laden.
Een paar minidiscs meenemen (5 ofzo), en je hebt (in LP2) voldoende muziek bij om je te entertainen. Wat belangrijker is, door de grote hoeveelheid muziek die erop past blijft er variatie in en wordt je na verloop van tijd niet ziek van telkens dezelfde liedjes keer op keer op keer. (gebeurde mij vaak bij normale cd's).
Het opnemen is misschien wel wat irritant, maar als je gewoon een zooi liedjes in een playlist propt, en hem dan snachts laat opnemen is het geen probleem.
Bij de Megapool heb ik hem gehaald voor 650 gulden, bij de dixons en andere winkels was ie meer dan 800 gulden, dus hij is wel goedkoop te krijgen.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 20:53
ik zou ook voor MD gaan. Je hoeft dan niet de hele tijd met zware zooi te sjouwen (mp3discman)en met je portable MD recorder kun je overal opnemen.

Verwijderd

.....maar een NAPA 380 (mp3cdspeler, UTS) heb je al voor +/- 300 piek
En een RW 8cm CD is net zo duur als een MD-tje...

Ik heb zelf bijde, MD en een NAPA 380 MP3 Speler. Qua formaat scheelt het nix, en in gewicht is de NAPA zelfs iets lichter. In prijs schelen ze behoorlijk, mijn MD speler was +/- 600 piek en die NAPA +/- 300 piek

Je moet dus kijken wat je zelf prettig vind.
Die kleine RW-tjes worden ook steeds groter, er kan nu al 3 tot 4 uur (185MB & 200MB) op 1 Disc en binnenkort zullen ook schijfjes van 247MB & 300MB beschikbaar zijn => Nog meer muziek dus :9

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 22:31 schreef dizzystef het volgende:
Qua formaat scheelt het nix, en in gewicht is de NAPA zelfs iets lichter. In prijs schelen ze behoorlijk, mijn MD speler was +/- 600 piek en die NAPA +/- 300 piek
LOL! Dat klinkt mij zeer grappig in de oren. Ik heb eerst de Napa gekocht, maar ben toen overgestapt op een MD speler. Een van de grote redenen was de omvang. Vergelijk een Napa 380 maar eens met een MZ-R900. Je moet wel blind zijn om het verschil niet te merken.
Op zondag 20 januari 2002 22:31 schreef dizzystef het volgende:
Je moet dus kijken wat je zelf prettig vind.
Die kleine RW-tjes worden ook steeds groter, er kan nu al 3 tot 4 uur (185MB & 200MB) op 1 Disc en binnenkort zullen ook schijfjes van 247MB & 300MB beschikbaar zijn => Nog meer muziek dus :9
Dat is wel fijn, maar op zo'n punt gaan er toch een paar factoren (voor mij) meespelen.
- muziek is niet meer zo snel te vinden (De Napa gaat niet door waar je was als je hem even hebt gestopt)
- batterij leven is niet toereikend.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 03:54 schreef middelkoop het volgende:

[..]

LOL! Dat klinkt mij zeer grappig in de oren. Ik heb eerst de Napa gekocht, maar ben toen overgestapt op een MD speler. Een van de grote redenen was de omvang. Vergelijk een Napa 380 maar eens met een MZ-R900. Je moet wel blind zijn om het verschil niet te merken.
[..]

Dat is wel fijn, maar op zo'n punt gaan er toch een paar factoren (voor mij) meespelen.
- muziek is niet meer zo snel te vinden (De Napa gaat niet door waar je was als je hem even hebt gestopt)
- batterij leven is niet toereikend.
Oke er zijn idd MD spelers die erg klein zijn zie ik idd, ik heb zelf een al wat ouder model van JVC dat tamelijk groot is. Die Sony is idd wel erg klein.
Ik heb me daarin wat vergist |:(
Alleen vind ik wel het prijsverschil errug groot.

Idd jammer van de NAPA dat ie niet door gaat waar je gebleven was... firmwareupgrade is zeker gewenst (indien mogelijk, maar dat is al besproken)
Wat het batterij leven betreft, je kunt ook makkelijk een paar extra batterijtjes in je binnenzak stoppen => zo'n stel (2) AAA-batterijtjes wegen natuurlijk helemaal nix :9

Maar ja.. het heeft beide zijn voor en nadelen, ik gebruik ze gewoon door elkaar

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Ik zou voor de Discman plus Brander gaan.
Discman 150 Euro
Brander 130 Euro
50 CD's 50 Euro
Samen 330 Euro (+/- fl 725,-)
Discman voor de muziek
En een brander heb je daarna ook nog wat aan.
Je zou natuurlijk ook een discman met MP3 ondersteuning kunnen kopen, deze zijn iets duurder.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Ben het wel met Ed_Capone eens. Heb ook een tijdje lopen twijfelen tussen een Diskman of een MP3-player... Uiteindelijk toch een Diskman (Sony D-EJ725) gekozen. Ben er zeer tevreden over. Is wel niet zo klein, maar met de bijgeleverde oplaadbare batterijen (Met adaptor op te laden in diskman) kun je 80 - 120 uur draaien, en als ik de bijgeleverde Xtra batterijhouder gebruik met 4 Duracell penlights (2 in Diskman + 2 in houder) dan kan ik 3 maanden vooruit :D ..

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Dat is een hele goede keus de Sony D-EJ725 , maar waarom zou je niet een rio volt nemen (mp3 speler) vraag ik me af Ik zit zelf nog steeds te twijfelen welke van de twee ik zal kopen...

Verwijderd

Ik heb een discman, maar ik wil graag een mp3 speler waar je geen CD in hoeft te stoppen. Maar wat zijn die dingen duur zeg, ik dacht aan iets van 100 ofzo, zoiets had een paar jaar terug mijn discman ook gekost. Ik ben nu toch aan het nadenken over een minidisc, toch es kijken wat het wordt en hoe het werkt. Tips?

Verwijderd

Als je nog ff geduld hebt tot april ofzo zou ik voor de rio riot mp3 jukebox gaan, (kost wat maar dan heb je ook wat) 20 gig en een fm tuner

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

koop de Apple Ipod zal ik zeggen kost maar rond de 1200 gulden en dan hebbie een 5gig hdd erin en 10 uur batterij duur... :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-03 22:50

ko9

ik heb een minidisc speler (MZ R-700), die neem ik gewoon mee met een stuk of 10 discjes, die ik opneem op LP2 of LP4 (hangt een beetje van de kwaliteit af).

Maar dan heb je ruim genoeg muziek bij je hoor...
10 discjes op LP2 = 10*160=1600 minuten = 26 uur
10*320=3200 minuten = 53 uur
En dat voor 500 GULDEN (+50 gulden voor de floppies)
Pagina: 1