HELP geen bios meer??!?!!!

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb mijn bios geupdated naar een oc-bios en dat ging goed, nu had het alleen niet veel nut en ik had het idee dat deze bios niet helemaal goed werte, na het opstarten kwam er een melding: "unknown flashtype"

Toen heb ik de laatste versie voor mijn mobo gedownload
MSI K7T Turbo (m-6330) en deze op dezelfde manier geprobeerd te flashen echter na het flashen start de pc opnieuw op zoals normaal maar daar blijft bij, geen piepjes, monitor springt niet aan, dus helemaal geen beeld, alleen de hd en cdrom vertonen even wat activiteit en dat is het!
Ik heb de bios al gereset met jumper, vannacht zonder stroom laten staan, alles overbodige hardware uit de pc gehaald, dus alleen intern geheugen en vid kaart zit erin maar wil niet werken

Wat kan ik nog doen???

• Rendier2710
  • Laatst online: 20-08 10:24
"hele nacht zonder stroom laten staan". Maar heb je de batterij er ook uit gehaald?? Dat is wel belangrijk. Je kunt de batterij er ook even uit halen en dan geloof ik met een stukje metaal (schroevedraaier) dit effe kortsluiten. Is de BIOS ook leeg. Kijken wat het dan doet.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:06

Nakebod

Nope.

cd toont activiteit?
En floppy? als floppy wat doet, zou je 2 dingen kunnen proberen:
1: Die nieuwe er nog een keer proberen op te zetten,
2: Oudere (Versie die je eerst had ofzo) downloaden, en kijken wat ie dan doen.

Bios flashen blijft altijd riskant, vooral als je pc blijft hangen ofzo :(

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zondag 20 januari 2002 10:15 schreef Rendier2710 het volgende:
"hele nacht zonder stroom laten staan". Maar heb je de batterij er ook uit gehaald?? Dat is wel belangrijk. Je kunt de batterij er ook even uit halen en dan geloof ik met een stukje metaal (schroevedraaier) dit effe kortsluiten. Is de BIOS ook leeg. Kijken wat het dan doet.
Fout, dan is de BIOS niet leeg maar de CMOS. BIOS leeg halen lukt niet, dan boot jouw systeem niet meer.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
nee, de batterij heb ik er niet uitgehaald zal ik dadelijk ff doen, maar een floppy zit erin maar er gebeurd helemaal niets! Op het mobo zitten ook 4 diagnose led's, dezen blijven allemaal rood, dus fout! volgens mij komt hij niet eens zover om te checken.....

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 12:49
'k vrees dat je nu de bekende 'BIOS is verpest, hoe los ik dit op'-trucs moet gaan toepassen...

Verwijderd

Er zijn wellicht zaakjes die je een bios-chip kunnen verkopen.

Dan nog hopen dat ze een bios-write apparaat hebben zodat ze m voor je kunnen flashen.

Dan is het een kwestie van bios ompluggen.

Ik heb dit ook een keer gehad en kunnen regelen in Den Bosch bij een zaakje (DISPLAY tegenover Van Lanschot bankiers)...maar da's al 4 jaar geleden.

HOT-SWAPPING kan je ook proberen:

Je moet een identiek moederbord vinden, daar het bios uit halen.

Stop dit bios in je eigen pc, en boot daar mee in DOS met een bootflop. Wissel NU de bios (je oude dus terug). Start je bios-write programma, en je kan flashen.

Riskant? JA. Bij mij braken de pootjes bijna af omdat ik met een gewone tang mn bios eruit probeerde te krijgen. Er zijn speciale tangetjes voor (maar die had ik toen niet, het was zondag bla bla). Daarna wel gekocht voor 4 EURO.

Op www.ping.be/bios staan allemaal tutorials/how-to's over deze problemen en hoe ze op te lossen.

STERKTE!!

• Rendier2710
  • Laatst online: 20-08 10:24
Oeps, je hebt gelijk! Het CMOS is dan inderdaad leeg! Tis nog vroeg.........

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 10:39 schreef Systeemprutser het volgende:
Er zijn wellicht zaakjes die je een bios-chip kunnen verkopen.

Dan nog hopen dat ze een bios-write apparaat hebben zodat ze m voor je kunnen flashen.

Dan is het een kwestie van bios ompluggen.

Ik heb dit ook een keer gehad en kunnen regelen in Den Bosch bij een zaakje (DISPLAY tegenover Van Lanschot bankiers)...maar da's al 4 jaar geleden.

HOT-SWAPPING kan je ook proberen:

Je moet een identiek moederbord vinden, daar het bios uit halen.

Stop dit bios in je eigen pc, en boot daar mee in DOS met een bootflop. Wissel NU de bios (je oude dus terug). Start je bios-write programma, en je kan flashen.

Riskant? JA. Bij mij braken de pootjes bijna af omdat ik met een gewone tang mn bios eruit probeerde te krijgen. Er zijn speciale tangetjes voor (maar die had ik toen niet, het was zondag bla bla). Daarna wel gekocht voor 4 EURO.

Op www.ping.be/bios staan allemaal tutorials/how-to's over deze problemen en hoe ze op te lossen.

STERKTE!!
wow wow...... mol je dan niet je bios als die aanstaat ?!?!?!?!

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
GVD!!!
Dat wordt dus voorlopig niet meer computeren 8ter mijn vertrouwde pc!aahhh :( :(

Echt geen andere oplossing dan een bioschip vervangen?!?!?!

Verwijderd

hot swapping... als stukkie naar boven uitgelegd.

of je fabrikant bellen/mailen en vragen naar een andere bios chip.

epox doet dat maar of msi dat ook doet?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ok ,dit heb ik ook gehad (op dit moment, zit ook zonder de goede pc :( )

De oplossing is heel simpel.
ga naar www.msi-computer.nl
klik op contact en klik op nederland. bel ff op.

wat ik moet doen was:

1- bios schipie er afhalen (verzichtig daarmee)
2- goed verpakken en een briefje er in doen van welk type mobo dit is.
3- € 15 en een envolop meesturen.
4- en 3 a 4 dagen later heb de chip terug en kan je de pc weer gebruiken.

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Hmm dit probleem heb ik ook gehad bij m'n vorige MSI K7T pro-2a moederbord (wou een plaatje in m'n bios zetten). M'n broer had hetzelfde moederbord dus daar voorzichtig de bios er uit gehaald, en toen heb ik die van mij er uit gehaald. Echter zonder succes want die bruine plastik rand die er omheen zit brak bij mij af (tja met een schroevendraaier he).
Dus al die pootjes krom :(. Toen toch die bios van m'n broer er in gedaan en hij starte op :). Daarna dus mijn bios er in en proberen te flashen, helaas dat lukte niet meer.
Heb MSI toen m'n oude bios opgestuurd en kreeg er zelfs 2 terug gestuurd, hoefde ook niet te betalen. En gelukkig deed ie het toen een tijdje weer, totdat m'n overgeklockte
processor het begaf......Dacht ik dus dat het aan m'n bios lach, dat ie misschien slecht contact maakte. Ik dus een beetje klooien met die pootjes, had ik in een keer een los
pootje in m'n handen :'(. Dus raakte ik aan een nieuw moederbord en processor.

Weet niet of mijn bios ook in jouw moederbord kan, maar ik heb in ieder geval nog een nieuwe over nu.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 10:07 schreef Super_Grover het volgende:
Ik heb mijn bios geupdated naar een oc-bios en dat ging goed, nu had het alleen niet veel nut en ik had het idee dat deze bios niet helemaal goed werte, na het opstarten kwam er een melding: "unknown flashtype"

Toen heb ik de laatste versie voor mijn mobo gedownload
MSI K7T Turbo (m-6330) en deze op dezelfde manier geprobeerd te flashen echter na het flashen start de pc opnieuw op zoals normaal maar daar blijft bij, geen piepjes, monitor springt niet aan, dus helemaal geen beeld, alleen de hd en cdrom vertonen even wat activiteit en dat is het!
Ik heb de bios al gereset met jumper, vannacht zonder stroom laten staan, alles overbodige hardware uit de pc gehaald, dus alleen intern geheugen en vid kaart zit erin maar wil niet werken

Wat kan ik nog doen???
Misshien helpt een ultra violet lichtje. die maakt de bioschip (als het een eeprom is) leeg, en dan zet kopieerd ie de bios (uit een onwisbaar gedeelte denk ik) weer terug!!

• Zero_D575
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 08:45
Mijn Asus P4B heeft een backup bios ingebakken... dus als je bios gaar is kan je de backup terugzetten. Ik dacht dat die nieuwe Msi het ook hadden.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:12 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Misshien helpt een ultra violet lichtje. die maakt de bioschip (als het een eeprom is) leeg, en dan zet kopieerd ie de bios (uit een onwisbaar gedeelte denk ik) weer terug!!
EEPROM = Electronically Erasable Programmable Read Only Memory. (Darom kun je hem ook flashen)

Ben dus bang dat UV niet zal helpen. Als er al een stickertje op die eeprom zit, zit er zeker geen venstertje onder.

Als je de importeur belt/mailt met je probleem, kan die je voor "een kleine vergoeding" opnieuw laten flashen.

Verwijderd

Heb ik laatst ook gehad. Bios chip er uit gehaald en er opnieuw ingezet. Geflashed en draaien maar.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:13

Flotter

Pelipper!

Hmmm... Was er ook niet iets met een ISA-videokaart en een bepaalde toetsencombinatie waarmee ie alleen bootte met de onvervangbare onderste 8(?) KB van't BIOS en vervolgens de rest flashte met 'n diskette? Ik weet alleen niet hoe dat precies ging, en of het nu nog zou werken (en hoe't moet met een ISA-loos mobo).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Op maandag 21 januari 2002 19:42 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

EEPROM = Electronically Erasable Programmable Read Only Memory. (Darom kun je hem ook flashen)

Ben dus bang dat UV niet zal helpen. Als er al een stickertje op die eeprom zit, zit er zeker geen venstertje onder.
Precies :)

En een EPROM is de variant die je met UV licht kan wissen.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Tja Super_Grover moet je echt wachten op je mail terug van MSI. Anderes word het morgen effe bellen en kijken wat je moet doen.

Maar ja ik heb je zaterdag e via msn nog gewaarschuwd. Ik heb mijn vios van een MSI k7t pro 2a nog nooit geflasht en ik zie daar ook niet echt het nut van in.

Het ding loopt super stabiel en zonder problemen.

Maar ja gelukkig zijn er nog wel wat oplossingen :) al duren ze allemaal wel effe en ze kunnen geld kosten :'(
Pagina: 1