DTT3500 Digital heeft Dolby?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19
Hoi!
Ik moet nieuwe speakers voor bij mijn PC gaan kopen. In m'n PC zit een Creative Audigy. Nu zit ik sterk te denken over de Creative DTT3500 Digital. Nu mijn vraag: Kan dit ding ook gewoon echte dolby surround aan? Het staat wel in de specs :). Maar ik heb altijd 'geleerd' dat je voor goed dolby geluid een decoder van al 1000 piek moet hebben, bij je versterker. Hoe kan dit setje van zo'n 550 piek dat dan ook kunnen? Ohja, en weet iemand of er meerder versies van deze set zijn? Hij is bij Gistron een HEEEL stuk goedkoper dan bij Creative. Maar bij Creative staat ook iets over voetjes voor speakers, en frontjes enzo, en ben benieuwd of die bij Gistron er ook bij zitten.
Verder nog op of aanmerkingen op dit setje? Ben benieuwd!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Om Dolby Digital te kunnen weergeven moet er een AC-3 decoder in 1 van de apparaten ingebouwd zitten en de anderen moeten 5.1 aankunnen, ga bijvoorbeeld eens kijken bij normale versterkers, vanaf 500-600 gulden heb je een versterker met Dolby Digital decoder ingebouwd dus over de 1000 piek is wat overdreven :)

Dolby surround=analoog en Dolby Digital(de naam zegt het al)=digitaal

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

De DTT3500 heeft een dolby surround decoder en ws ook wel AC3 en DTS enzo. Maar dat zit allemaal ook al ingebouwd in je SB Audigy dus je kan beter gewoon een speakersetje zonder eigen decoder kopen. En btw, Creative heeft allang weer een nieuwe serie speakers uitgebracht die een stukkie beter schijnen te zijn.

Ik weet alweer welke je dan eens moet overwegen: de Creative Inspire 5300

specs

• PanMan
Die inspire ziet er ook wel aardig uit :).
En, hij is goedkoper :)
Toch heeft die 3500 ook voordelen: meerdere inputs, en een afstandsbediening. En een cool uitziende unit erbij :).
Bovendien heeft een dolby decoder wel als voordeel dat ik hem dan ook direct op een (nog niet aanwezige, maar wie weet, eventueel ooit aan te schaffen.. :)) DVD-speler kan aansluiten zonder dat m'n comp er tussen moet hangen.
* PanMan wordt steeds meer fan van die 3500.... :). Alleen wel redelijk wat geld voor een speakerset.. :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• PanMan
Op zondag 20 januari 2002 04:05 schreef Taro het volgende:
Dolby surround=analoog en Dolby Digital(de naam zegt het al)=digitaal
En wat is beter? En wat wordt waarvoor gebruikt?
deze set heeft dus Digital. Daz goed? :)

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

als dat de redenen zijn dan kan je denk ik misschien beter voor die Inspire 5700 gaan. Ik weet alleen niet wat dat moet kosten.

specs

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op zondag 20 januari 2002 04:18 schreef PanMan het volgende:

[..]

En wat is beter? En wat wordt waarvoor gebruikt?
deze set heeft dus Digital. Daz goed? :)
Dolby surround: De 2 surroundkanalen zijn mono, analoog geluid dus verlies/storing etc.

Dolby Digital: 5.1 kanalen, 5 voor boxen, 1 voor de subwoofer, digitaal opgeslagen+overgedragen van dvd naar versterker, totdat je naar de uitgangen van de boxen gaat, dus geen verlies/storing en de 2 surroundboxen zijn stereo.....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit kan je allemaal in de handleiding vinden. Zaken als dolby en Dolby digital staan in de FAQ.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.