Kom je met 1000 ¤ nog ergens ?

Pagina: 1
Acties:

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:56
goede snachts allemaal :),

Ik heb de afgelopen tijd behoorlijk (voor mij doen) gespaard voor een nieuwe PC (upgrade) ik heb nu €1000,-. En daar heb je toch al wat leuke PC onderdeeltjes voor ..

Maar nu ben ik de laatste tijd beetje gaan twijfelen of ik dit r wel voor over heb .. en toen kwam het in me op dat een leuke audio set ook wel leuk is :)

Nu is mijn vraag dus .. kan ik voor €1000,- wat leuks kopen op audio gebied .. ik heb nu eigenlijk nix :\ .. nouja heb wel wat, maar das allemaal oude troep. Ik zelf zat te denken aan 2 full-range stereo speakers, en een Dolby Digital receiver waar toch leuk sterro geluid uit komt .. de dolby digital is dan meer voor de toekomst ..

Maybe iets van zelfbouw oid ?, of is dat alleen maar duurder ?

Ik moet zeggen dat ik niet echt heel veel verstand heb van audio zooi.. We hadden hier wel een leuke setup thuis .. maarja me pa moest zo nodig scheiden en de setreo enzo meenemen :\ (maarja das weer heel ander verhaal). We zijn toen we ginken kopen naar stassen-hifi gegaan en daar boel speakers getest .. was c00l, en dan heb je wel leuk spul. De receiver hadden we al ..

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Met E 1000 kan je nog heel wat doen hoor. Ik heb zelf voor ca E 500 een Dolby Prologic tuner/versterker + boxen gekocht. Geen topklasse natuurlijk, maar ik vind het geluid prima.
Zelfbouw van audiospul loont niet, en komt daarom ook vrijwel niet meer voor.

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:25
...
Zelfbouw van audiospul loont niet, en komt daarom ook vrijwel niet meer voor.
Niet met je eens, zelf een setje (misschien minder 'woonkamer gehalterig') discoboxen bouwen heeft zeker wel nut. Als je dezelfde volle bass wil halen als in een duurdere prof. box. (Uiteindelijk, voor de bass maakt het toch alleen maar uit hoegroot de diameter van je box is. Ja, en de kast er achter met haar gaten).
Maar voor iemand die 'woonkamer' boxen wil, koop gewoon in de winkel.

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Verwijderd

Leg er nog een klein beetje bij (100 euro ofzo) en je kan een Pioneer dvd speler + versterker + actieve sub + 4 satelieten en een center kopen :)

Die slimline modellen dus van Pioneer.

http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/CDA/HomeProducts/HomeProductDetails/0,1422,21017,00.html

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Op zondag 20 januari 2002 10:05 schreef cmdr_sm het volgende:
Leg er nog een klein beetje bij (100 euro ofzo) en je kan een Pioneer dvd speler + versterker + actieve sub + 4 satelieten en een center kopen :)

http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/CDA/HomeProducts/HomeProductDetails/0,1422,21017,00.html
Dat zou ik dus never nooit niet kopen :) De kwaliteit van dei boxen is echt 3x nul ... Je kan op zoiets niet fatsoenlijk muziek draaien.

Geef mij maar een Warsteiner.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Wat je kan doen is een redelijke audioset kopen die je aansluit met een gaar kabeltje op je computer en dan voor de rest computreonderdelen kopen :7

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 10:41 schreef GuuZ14 het volgende:
Wat je kan doen is een redelijke audioset kopen die je aansluit met een gaar kabeltje op je computer en dan voor de rest computreonderdelen kopen :7
Daar heeft ie toch niks aan |:(

Ik zou zeggen: 1000 euro. Dan neem je 400 voor een versterker, en 600 voor boxen. Dat is 300 E per box. Dit geldt natuurlijk als je nu alleen nog maar stereo luisterd, en de Dolby bewaard. Anders word het 100 euro per box. In dat laatste geval zou ik nog ff doorsparen tot 250 E per box oid. De versterker: Tja, k zou maar eens bij Stassen.nl gaan kijken, daar hebben ze wel mooi spul. Of bij rikstoet.nl. Gewooon een mooie van een beetje een goed merk kopen. Met 400 E kan je denk ik wel in de prijsklasse van Marantz, HK, Rotel, Denon gaan zitten, moet je wel een beetje de beginmodellen van de serie bekijken. suc6

Verwijderd

Mijn zwager heeft afgelopen week voor ongeveer e.850,- een complete "Home Cinema Set" van JVC gekocht (DVD-speler, 5.1 speaker systeem) bij MediaMarkt. Misschien dat de echte professional het verschil hoort tussen dit systeem en een systeem waarvan een enkele speaker zoveel kost, maar ik vind het geluid meer dan voldoende. Ik weet niet of een DVD-speler op je lijst van wensen staat, maar het lijkt me in ieder geval dat je met e.1.000 een heel eind kunt komen.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025

.html[/url]"]blablablaails/0,1422,21017,00.html[/url][/url]
Ach, man. Die midi apparatuur. Geen hifi. LEZEN
Ik zelf zat te denken aan 2 full-range stereo speakers, en een Dolby Digital receiver
That's it!

Ik zou iig ook 400 voor de versterker uitgeven. En 600 voor de boxen. Als het kan 700. En mensen kom nou niet aan met allemaal shit en frits frats eromheen. De topicstarter wil 2 speakers en een DD receiver THATS IT

Een mooie Sony DD reveicer met 2 Delta 60's?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op zondag 20 januari 2002 11:44 schreef aa_koch het volgende:
Mijn zwager heeft afgelopen week voor ongeveer e.850,- een complete "Home Cinema Set" van JVC gekocht (DVD-speler, 5.1 speaker systeem) bij MediaMarkt. Misschien dat de echte professional het verschil hoort tussen dit systeem en een systeem waarvan een enkele speaker zoveel kost, maar ik vind het geluid meer dan voldoende. Ik weet niet of een DVD-speler op je lijst van wensen staat, maar het lijkt me in ieder geval dat je met e.1.000 een heel eind kunt komen.
Dat verschil hoor jij ook wel.

Complete 5.1 sets zijn zoiezo al een no-go wat mij betreft. Sterker nog, ik zou voor stereo gaan, alhoewel 5.1 op zich nog wel een redelijke optie is. 1000,- is ongeveer de grens waarbij 5.1 aantrekkelijk wordt, op voorwaarde dat je wel heel DVD's kijkt en weinig muziek luistert. Bedenk je wel dat je flink inboet op geluidskwaliteit als je 5.1 koopt.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

1 van de 10.000 suggesties

Onkyo TX-DS494 a euro 388
Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txds494s.jpg

2 canton LE-107 a euro 230
Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/70le107.jpg

samen 1048 excl 2*30 euro verzendkosten (als je het in Dl besteld)

Als je ook nog een DVD/CD speler moet kun beter eerst wat kleinere speakers kopen, die je dan later als "rear" kunt gebruikt.
bv.
Canton LE-103 a euro 153 of LE-102 a euro 122
Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/70le103.jpg of Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/70le102.jpg
Dan hou je resp. euro 309 of euro 368 (minus 2*30) over voor een DVD oid.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Wat je aangeeft is prima, gewoon beginnen met 2 goede main speaker en een DD versterker. Dat moet voor zo'n 2200 piek goed te doen zijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Mafioso
Nou iig hardstikke bedankt voor de reacties .. of ik uiteindelijk iets ga kopen weet ik nog niet, maar ik moest eerst ff weten of het uberhaubt (schrijf je dat zo :?) wel te doen was voor dat geld. Misschien dat ik nog ff doorspaar .. ik weet het nog niet precies.

Mocht ik wat gaan kopen / hebben gekocht, dan laat ik het natuurlijk hier wel ff weten

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Die speakers zijn 3 x 0. Maar de receiver en dvd speler zijn best goed...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Yokozuna
Op zondag 20 januari 2002 13:56 schreef Mafioso het volgende:
Nou iig hardstikke bedankt voor de reacties .. of ik uiteindelijk iets ga kopen weet ik nog niet, maar ik moest eerst ff weten of het uberhaubt (schrijf je dat zo :?) wel te doen was voor dat geld. Misschien dat ik nog ff doorspaar .. ik weet het nog niet precies.

Mocht ik wat gaan kopen / hebben gekocht, dan laat ik het natuurlijk hier wel ff weten
Ik ben van mening dat je prima spul kunt kopen voor 1000 euro. Iig als je een stereo versterker neemt met speakers heb je echt een prima Hifi setje.
Bijvoorbeeld de Marantz PM7000 stereo versterker met 2 Inifinity Delta60's. Zeker als je gewend bent wat harder te draaien dan normaal zit je met die Delta's best goed. Verder is de keuze voor die delta 60's natuurlijk best subjectief :) Van wat voor muziek houdt je?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

bl44t...

als ik €1000 had zou ik er een pc van kopen....
kun je nog een best wel mooi systeempje voor kopen :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
bladie blaat...

ik zou voor 1000 europieken drop kopen.. kan je ook veel mee.. :9

• Mafioso
Op zondag 20 januari 2002 15:27 schreef guidob het volgende:ik zou voor 1000 europieken drop kopen.. kan je ook veel mee.. :9
LOL :)
Van wat voor muziek houdt je?
Ik zat me net ook al te bedneken dat dat erg belanrkijk is .. als ik iets ga kopen ga ik ook zekers eerst luisteren wat ik wil. Ik houd iig van : Drum 'n Bass, (Hard)-Rock, Punk, maar ook bv St. Germain, Prodigy, Underworld..

[off-topic] Wie weet nog wat artiesten met beetje de zelfde soort muziek als St. Germain ?[/off-topic]

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Een sony qs 5.1 ampje met een stel dm303,601 van B&w moet te doen zijn voor dat geld, tip: zoek 2dehands, erg mooie deals te verkrijgen.

• reiker
  • Laatst online: 10:04

reiker

dan jij!

Op zondag 20 januari 2002 15:31 vroeg Mafioso het volgende:

[off-topic] Wie weet nog wat artiesten met beetje de zelfde soort muziek als St. Germain ?[/off-topic]
euh... Flywheel ? maakt wel rielekste muziek :)

ik heb net vorige week een Marantz PM7000 versterker besteld, komt dinsdag binnen. dan ga ik een paar maandjes sparen en dan eind augustus een setje B&W DM604 S3 speakers kopen :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• bodiug
Je hebt ook hele mixen van St Germain van allerlei artiesten in dezelfde categorie... jazz club ofzo dus..

als je dat wil moet je maar effe mailen.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:31 schreef Mafioso het volgende:

[verhaal]

Sommige nummers van Moby :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb niet zo lang geleden 2 frontspeakers zelfgemaakt voor in totaal 750 gulden, en een marantz sr6200 dd versterker erbij gekocht voor f1580. Dat is samen dus ongeveer 1000 €. Ik gebruik nu m'n oude speakers voor achter, en binnenkort ga ik een center bouwen.

Als je je versterker bij mediacheckpoint.de koopt kun je denk ik prima een dd versterker kopen die ook in stereo goed is en dan heb je genoeg genoeg geld voor frontspeakers.

• Yokozuna
Op zondag 20 januari 2002 15:31 schreef Mafioso het volgende:

[..]

LOL :)
[..]

Ik zat me net ook al te bedneken dat dat erg belanrkijk is .. als ik iets ga kopen ga ik ook zekers eerst luisteren wat ik wil. Ik houd iig van : Drum 'n Bass, (Hard)-Rock, Punk, maar ook bv St. Germain, Prodigy, Underworld..

Houdt je ervan om je volume lekker open te draaien of draai me meestal alles vrij zacht? 1e geval zou ik voor Delta60's kijken. 2e geval, B&W602's. Beide speakers zijn algemeen zeer gerespecteerde speakers ;)

• bodiug
Mijn Mission M73 speakers geven een mooi volume en een strakke bass. Ik moet er alleen nog een passende versterker bij hebben, denk dat het een NAD wordt.

• Mafioso
Op zondag 20 januari 2002 16:47 schreef Yokozuna het volgende:
Houdt je ervan om je volume lekker open te draaien of draai me meestal alles vrij zacht? 1e geval zou ik voor Delta60's kijken. 2e geval, B&W602's. Beide speakers zijn algemeen zeer gerespecteerde speakers ;)
Ik houd vaak de volume beetje beperkt .. heel hard heb je nix aan na mijn mening .. maarja wat is hard eigenlijk ;) ..

Zo nu en dan wil ik toch de volume wel beetje open kunnen zetten, maar doorgaans heb ik me muziek vaak vrij z8 staan

• Yokozuna
Dan hoef je niet perse Delta60's aan te schaffen. Zelf vind ik ze beter klinken dan B&W 602 s2's.

Omdat de 602 s2 zo'n gerespecteerde speaker is raad ik hem je aan :) Zelf vind ik hem ook goed, alleen niet voor metal. Waar je echt in het midden een super linear frequentiebereik nodig hebt (vol met gitaren, vol met midrange). Dat vind ik bij de Delta60's duidelijk aanwezig. Evenals ik ze warmer vind klinken.

Maar het is maar waar je van houd. Die 602 klinkt helderder, die Delta60 weer warmer.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op zondag 20 januari 2002 12:21 schreef Duck-Twacy het volgende:
1 van de 10.000 suggesties

Onkyo TX-DS494 a euro 388
[afbeelding]

2 canton LE-107 a euro 230
[afbeelding]

samen 1048 excl 2*30 euro verzendkosten (als je het in Dl besteld)
Damn dat ziet er goed uit. Heb je deze zelf ook?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 20 januari 2002 21:56 schreef MetHod het volgende:

[..]

Damn dat ziet er goed uit. Heb je deze zelf ook?
Nee hoor, ik heb (voor HC) een Yamaha 620 + Canton Movie50 (sub + 5 sats).
Die Onkyo biedt gewoon veel waar voor zijn geld. Evenals de Canton LE serie.
Natuurlijk is Denon/Yamaha/Marantz + B&W/Kef/Tannoy/Dynaudio etc. ook mooi. Maar vaak wordt het dan iets duurder.

• Arnout
Op zondag 20 januari 2002 22:22 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb (voor HC) een Yamaha 620 + Canton Movie50 (sub + 5 sats).
Die Onkyo biedt gewoon veel waar voor zijn geld. Evenals de Canton LE serie.
Natuurlijk is Denon/Yamaha/Marantz + B&W/Kef/Tannoy/Dynaudio etc. ook mooi. Maar vaak wordt het dan iets duurder.
'k Heb even wat reviews gelezen van die Onkyo A/V Receiver, is inderdaad een versterker met een hoge prijs/kwaliteit verhouding [als ik het moet geloven]. En het is ook nog een DTS versterker.

Wat betreft die speakers, ik zou ze toch eerst willen 'beluisteren'. Om ze gewoon maar te bestellen, alleen maar omdat het in dit topic aangeraden wordt, gaat net wat te ver.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Wat betreft die speakers, ik zou ze toch eerst willen 'beluisteren'. Om ze gewoon maar te bestellen, alleen maar omdat het in dit topic aangeraden wordt, gaat net wat te ver.
Damn de wereld heeft gelukkig ook nog "verstandige" mensen. :+

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Arnout
Ik zit aan het volgende te denken:

- DTS Receiver (tussen EUR 350-450)
- Aan de PC kant een Creative SB Audigy met DTS
- Speakers van zo rond de EUR 250-400

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 21 januari 2002 11:13 schreef MetHod het volgende:

[..]

Natuurlijk. Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je ze beluisteren bij Hifi studio zwaard (prettige winkel)
Stassen levert ook Canton (evenals mediamarkt, maar dan kun je beter de "boekjes" geloven).

Pagina: 1