Thuisbioscoop maar geen geld... Lening?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Ik ben al lang van plan om een thuisbioscoop te halen. Maar sparen is niet mijn sterkste kant... Heb wel al een mooie TV maar b.v. nog geen vervanger voor m'n sony pro logic versterker of boekenplank speakers.
Zijn er hier gasten die ooit een lening hebben afgesloten puur voor dit doel?
Sparen voor een
Yamaha AX1
of
Pioneer VSA AX10
lukt (mij kennende) toch niet!

Moet ik anders genoegen nemen met betaalbare apparatuur? :)

Verwijderd

Dat je een lening wilt afsluiten voor degelijke apparatuur moet je helemaal zelf weten en ik denk niet dat je dat hier moet vragen.
Het is JOUW risico en JIJ wilt het geld lenen!
Persoonlijk zou ik het niet doen, omdat ik het niet waard vind om me voor zoiets in de schulden te steken.
Nogmaals, die afweging moet je zelf maken.
ik geef je 1 goede raad :GA NIET OVER 1 NACHT IJS!!!!

suc6

• DasHMauL
Tja pino ik weet precies wat je bedoelt...

'K had nooit zoveel dvd's moeten kopen in het begin.
Voor dat geld had ik beter apparatuur kunnen aanschaffen.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik zou het persoonlijk afraden om een lening af te sluiten om dit soort zaken te kopen, 4600 euro is bijna 2 jaar af betalen @ 200 euro p/m (ruwe schatting), als je alles al hebt (bij je ouders woont/geen kostgeld betaald/leuk salaris hebt), en je kan het makkelijk missen dan moet je het niet laten.
Maar als je dat niet hebt (kinderen/eigen huis/auto) dan zou ik het zeker niet doen.
Als je toch een thuisbioscoop wil hebben, en je wil lenen, zou ik gaan voor iets wat je in een jaar kan afbetalen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

beste mre.wat betekent deze mededeling?

"iedereen die op GoT post is een leugenaar"

ik begrijp hem niet helemaal..geloof ik

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op zondag 20 januari 2002 03:13 schreef Snijboon het volgende:

En ik begrijp jou niet :)

Hij legt puur uit waarom hij het wel of niet zou doen een lening afsluiten, goed beargumenteerd en helemaal mee eens :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

Klippy

Still Game

Hmm is toch vrij dure apparatuur.

Ik zou 't er niet voor over hebben, maar goed je moet 't zelf weten. als je 't kan terugbetalen en jij vind dat goed zo moet je 't doen. Maar ik zou 't zelf niet doen....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46
Op zondag 20 januari 2002 04:50 schreef Taro het volgende:

[..]

En ik begrijp jou niet :)

Hij legt puur uit waarom hij het wel of niet zou doen een lening afsluiten, goed beargumenteerd en helemaal mee eens :)
hij doelt op zijn ondertitel :o

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

klown

geek

Ik zou geen lening afsluiten voor zoiets...
Kijk, het is alleen maar luxe, echt noodzakelijk is het niet. En als je een lening hebt, zit je nog een tijdlang af te lossen voor iets wat je al hebt (***gevoel) en je betaald bovendien nog rente :(
Als je niet zo'n spaarder bent zou je een xtra rekening kunnen openen waar automatisch [bedrag] per maand naartoe gestord wordt. Want om [bedrag] per maand aan de kant te leggen is moeilijk, want je wil ook nog _dat_ kopen en _dat_ is ook leuk om te hebben :+ maar als het automatisch aan de kant gezet wordt, gaat het een stuk makkelijker 8-)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is niet echt verstandig een lening af te sluiten voor iets wat niet dringend noodzakelijk is. Je betaalt (een hoop) rente en je weet nog helemaal niet of je het geld voor de aflossingen wel kan missen. Een hoop mensen denken "ik doe wel wat zuiniger aan" en merken pas te laat dat dat niet lukt. Ik raad het je af.

• micmac
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 13:21
En heb je dan een aangepaste ruimte om die dure apparatuur op te stellen?Je moet al een aparte kamer van minimum 3 op4 hebben om optimaal te kunnen genieten van je aankoop,anders raad ik het ten stelligste af.Bovendien zou je normaal gezien nog moeten investeren in goede luidsprekers.Doe mee met een lottospel en hoop op winst zou ik zeggen.

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op zondag 20 januari 2002 02:28 schreef DasHMauL het volgende:
Ik ben al lang van plan om een thuisbioscoop te halen. Maar sparen is niet mijn sterkste kant... Heb wel al een mooie TV maar b.v. nog geen vervanger voor m'n sony pro logic versterker of boekenplank speakers.
Sparen voor een
Yamaha AX1
of
Pioneer VSA AX10

Onderste regel!! Dat zou ik doen als ik jou was! Er zijn namelijk ook wel betaalbare apparaten die ook mooi klinken.

Vreemd dat je voor apparaten gaat die jij NIET kan betalen.
Neem dan genoegen met een voor jou wel betaalbaar en toch goed klinkend apparaat.
Een versterker van 4000/5000 euro is natuurlijk wel erg aanlokkelijk.
Maar stel als je werkelijk dat bedrag in je handen hebt, door heel hard werken, bijbaantjes en overuren, heel veel dingen niet kunnen doen (uitgaan hobbie's enz), en elke Euro moeizaam bij elkaar gespaard, laten we zeggen twee lange jaren .
Zou jij zo'n geval dan nog steeds kopen? Met dit geld zou je ook een auto kunnen aanschaffen, en een leuke ook.

Wat ik wil zeggen is: als je geen geld hebt, moet je geen apparaten kopen van duizenden Euro's, Dat kan het NOOIT waard zijn....toch??

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Tjeemig...als ik dat lees lijk ik wel mijn moeder :*
Sorry

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Beste is niet lenen natuurlijk, maar mocht je het toch doen leen het dan bij de bank en ga geen financiering aan die de winkel aanbiedt, die lui rekenen een rente percentage van 20%(wettelijk maximum).

Verwijderd

luister.
als je het zakelijk bekijkt moet je op dit moment wel lenen. zul je denken wat lult die gast, maar dat zit zo.
afgelopen tijd was de inflatie 4,5% dat betekent dat in een jaar tijd dezelfde goederen 4,5% duurder zijn geworden. nu de euro er is zie je de prijzen gewoon letterlijk stijgen. dus die hoge inflatie zal nog wel even blijven. de rente is op dit moment belachelijk laag. ongeveer gelijk aan de inflatie, of zelfs nog minder. dat betekent dus als je nu iets koopt ben je minder kwijt dan als je dat over een jaar doet. maar dat verschil betaal je dus ongeveer aan rente als je er geld voor leent. het voordeel is dus dat je die geluidapparatuur nu al hebt. en je er niet een jaar op hoeft te wachten.

wat je je beter kunt afvragen is of je je die apparatuur wel werkelijk kunt veroorloven. als je rond komt van een minimum dan denk ik dat je het maar beter niet kunt doen. als je nou tienduizend piek in de maand pakt zie ik het probleem niet. maar als je dat in de maand hebt hoef je ook niet zolang te sparen.

als je leent moet je zoals eerder gezegd geld bij de bank halen en niet iets op afbetaling kopen, want dat kost je onmogelijk veel extra.

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Pioneer VSA AX10
...

offtopic:
wat een smerige foto met al die vingervlekken

[ontopic] ja! Naast 4000 euro voor de receiver heb je ook nog zo'n 6000 euro aan speakers nodig voor dit soort apparatuur (oid).

[moedermode]
Btw. hoe kun je nu aan mensen die jou persoonlijke omstandigheden niet kennen (en ook geen financiele experts zijn) vragen of je moet lenen voor audio. Lijkt me net zo handig als aan een dealer vragen of drugs slecht zijn.
[/moedermode]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• mutsje
  • Laatst online: 19:50

mutsje

Certified Prutser

Als je geld leent en het helpt je in je studie kan ik het begrijpen. Maar hou er rekening mee tegen de tijd dat jij die LUXE artiekelen afbetaald hebt is het verouderd en niets meer waard.

cheers

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 13:09 schreef mutsje het volgende:
Maar hou er rekening mee tegen de tijd dat jij die LUXE artiekelen afbetaald hebt is het verouderd en niets meer waard.

cheers
ja nou en, je hebt er dan toch de hele tijd plezier van gehad. als je er voor spaart en dan koopt dan is dat ding na eenzelfde periode verouderd als wanneer je hem nu koopt met geleend geld, dat maakt gewoon geen zak uit.
het enige voordeel van lenen is dus dat je die versterker nu hebt en niet over een jaar ofzo.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Leningen afsluiten voor dit soort dingen is uitermate frusterend. M'n pa heeft ooit een 80286 gekocht voor fl 15.000,- en na 3 jaar moest ie er nog aan betalen. Per maand meer dan dat die pc waard was op dat moment... een jaartje met dat soort spullen uitgestelde betaling is leuk, maar ik zou niet een persoonlijke lening er voor nemen. IS ook heel duur trouwens, dan ben je dus nooit goedkoop uit. Mijn advies is dan om het iets anders te doen, neem een doorlopend krediet op je betaalrekening, koop iets, sta rood en loop dat weer in. Dat gaat meestal makkelijker dan leningen of uitgestelde betalingen terug te betalen. Dan moet je namelijk alsnog sparen.

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Sparen voor een
Yamaha AX1
of
Pioneer VSA AX10

Ik heb mijn tv ooit op afbetaling gekocht, en die ben ik nog steeds aan het afbetalen, ik vind het geen aanrader. Omdat het je iedere keer geld kost per maand, je betaalt echt veel rente. En ik vind het geen prettig gevoel.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 13:21 schreef nigelator het volgende:
Leningen afsluiten voor dit soort dingen is uitermate frusterend. M'n pa heeft ooit een 80286 gekocht voor fl 15.000,- en na 3 jaar moest ie er nog aan betalen. Per maand meer dan dat die pc waard was op dat moment... een jaartje met dat soort spullen uitgestelde betaling is leuk, maar ik zou niet een persoonlijke lening er voor nemen.
wel een waardeloze vergelijking die je nu geeft.
zo'n dikke versterker hoef je niet na een jaar weg te gooien, een pc wel, die is na een half jaar al niets meer waard. je kunt het beter met een auto vergelijken. als je ziet hoeveel mensen daar een lening voor aangaan.

ik ben persoonlijk geen voorstander van lenen. prive moet je maar één lening hebben en dat is een hypotheek verder niets. zakelijk wordt het een ander verhaal maar daar gaat het hier niet over.
ik zou zeggen of hard sparen als het ej dat ding echt waard is en anders iets naar eigen budget kopen.

• tbusquet
Op zondag 20 januari 2002 05:36 schreef klown het volgende:
Ik zou geen lening afsluiten voor zoiets...
Kijk, het is alleen maar luxe, echt noodzakelijk is het niet. En als je een lening hebt, zit je nog een tijdlang af te lossen voor iets wat je al hebt (***gevoel) en je betaald bovendien nog rente :(
Als je niet zo'n spaarder bent zou je een xtra rekening kunnen openen waar automatisch [bedrag] per maand naartoe gestord wordt. Want om [bedrag] per maand aan de kant te leggen is moeilijk, want je wil ook nog _dat_ kopen en _dat_ is ook leuk om te hebben :+ maar als het automatisch aan de kant gezet wordt, gaat het een stuk makkelijker 8-)
Heb ik ook gedaan.. Maar dat is geen oplossing, ik heb dat volgehouden totdat er 2400 gulden op stond. (200 per maand)
En dan moet je op vakantie, en denk je och, dat stort ik wel weer terug, dat lukt dus niet. Ik had dat geld gespaard om in 1 keer die tv terug te betalen, mooi dat ik nog steeds iedere maand 150 piek aan de credietmaatschappij mag betalen.
Ik vind het niet fijn iig.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:47
Ooit gehoord van meer werken?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 20 januari 2002 13:29 schreef tbusquet het volgende:

[..]

, mooi dat ik nog steeds iedere maand 150 piek aan de credietmaatschappij mag betalen.
Ik vind het niet fijn iig.
Misschien kun je je sub verkopen ;) , moet toch minstens euro 750 opleveren.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 20 januari 2002 13:29 schreef wussy het volgende:

[..]

wel een waardeloze vergelijking die je nu geeft.
zo'n dikke versterker hoef je niet na een jaar weg te gooien, een pc wel, die is na een half jaar al niets meer waard. je kunt het beter met een auto vergelijken. als je ziet hoeveel mensen daar een lening voor aangaan.

ik ben persoonlijk geen voorstander van lenen. prive moet je maar één lening hebben en dat is een hypotheek verder niets. zakelijk wordt het een ander verhaal maar daar gaat het hier niet over.
ik zou zeggen of hard sparen als het ej dat ding echt waard is en anders iets naar eigen budget kopen.
Waardeloos? Tss, je vergeet denk ik dat het hiet niet gaat om een waardeoordeel als je na 3 jaar nog een lening hebt. Als je een apparaat al 3 jaar hebt en je moet dan nog een lening betalen dan is dat gewoon kut. Bij pc's komt er dan nog bovenop dat ie in cash waardeloos is... buiten het feit om dat me schoonvader het apparaat nog steeds af en toe gebruikt.

Gloof me, leren sparen is makkelijker dan een lening terugbetalen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

[off topic]

@ Snijboon
Omdat je hcc account in je profiel niet schijnt te werken, en ik niet zeker weet of via ICQ mijn hele tekst overkomt doe ik het maar zo.
Op zondag 20 januari 2002 03:13 schreef Snijboon het volgende:

Het is niet mijn bedoeling om iemand uit te maken voor leugenaar, daarom geeft de ;) aan het einde al aan dat deze opmerking met een korreltje zout genomen dient te worden.
Ten tweede is dit een verbastering van een uitspraak die ooit door een filosoof werdt gedaan en die luidde 'iedereen op dat eiland is een leugenaar' (de betreffende filiosoof was een inwoner van datzelfde eiland)

De grap in deze is dat als mijn statement waar is (poster=leugenaar) dan lieg ik ook, hierdoor is mijn statement niet waar (poster=leugenaar=gelogen dus poster=spreekt waarheid). Hierdoor wordt mijn statement dus weer wel waar (poster=leugenaar=gelogen dus poster= spreekt waarheid dus poster=leugenaar) , waardoor de circel rond is.
Het is dus een soort kip en het ei discussie, en niet meer dan dat.

[/off topic]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 20 januari 2002 13:43 schreef MrE het volgende:
Het is dus een soort kip en het ei discussie, en niet meer dan dat.
"alles wat ik zeg is gelogen" :o

• DasHMauL
Bedankt voor de posts allemaal.
Ja, mijn vraag was ook niet zozeer of jullie vinden dat ik het moet doen ja of nee, dat beslis ik uiteindelijk zelf wel.

Meer de vraag WIE het een keer gedaan heeft.

Zal waarschijnlijk eerst mijn huidig spul proberen te verkopen, en dan een wat goedkopere versterker halen...

Iemand nog DVD's nodig? ;)

En ook nog speakers; die nautilus dingen, is dat wat? :)

LOL

Verwijderd

Wat heb je in de verkoop dan? *D

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
Dat hele leen-verhaal is alleen al onzin doordat je zelf zegt dat je niet kunt sparen. Als je dat niet kunt, waarom denk je dan wel een forse lening te kunnen terugbetalen? Door het verplichte karakter ervan? Dat klinkt wel een beetje sneu hoor.
Het argument wat hiervoor genoemd wordt dat de inflatie zo hoog is dat lenen gunstig wordt is maar ten dele waar. De rente die banken rekenen is namelijk direct afhankelijk van de inflatie en zal dus altijd hoger zijn dan de inflatie.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 13:38 schreef blissard het volgende:
De rente die banken rekenen is namelijk direct afhankelijk van de inflatie en zal dus altijd hoger zijn dan de inflatie.
Weet ik. ik zei ook ongeveer. Op dit moment is het wel zo dat het zowat niks scheelt zodat lenen vrijwel niets kost. Uiteraard kost het wel wat. Op dit moment is het dus zeer gunstig om te lenen, dus waarom zou je het laten niet.

Het vervelende is dat als je later in geld problemen komt je verplicht aan die lening zit te betalen.
Als je spaart kun je dat tijdelijk stop zetten.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Waarom begin je niet wat lager en ga je dan langzaam inruilen tot je op een gegeven moment heb wat je hebben wil.

Anders DLK.

Misschien kan je het ook wel leasen (iemand idee?)

BTW je zet wel hoog in... Wat heb je nu voor Audiocollectie?

Vandaag is het feest en morgen ook.

• DasHMauL
Op maandag 21 januari 2002 17:18 schreef GeJe het volgende:
.....
BTW je zet wel hoog in... Wat heb je nu voor Audiocollectie?
3x nix eigenlijk. Op tv na.
Aristona 82WA8414 82cm 100 hz breedbeeld tv
Pioneer DV505 DVDspeler(regiovrij)
Sony STR-DE315 Prologic receiver (met surroundspeakers) -> Oeroud; geen pic van! :)
Interaudio frontspeakers (by Bose) (plaatje klopt niet helemaal)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
niet doen, kan je beter aandelen KPN kopen ;) >:) :+

[on-topic]
ik zou het niet doen, kan je beter geld van een vriend, of van je ouders lenen. daar zit (waarschijnlijk :) ) geen rente op.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 21 januari 2002 18:31 schreef internetinfo het volgende:
niet doen, kan je beter aandelen KPN kopen ;) >:) :+

[on-topic]
ik zou het niet doen, kan je beter geld van een vriend, of van je ouders lenen. daar zit (waarschijnlijk :) ) geen rente op.
Van je ouders misschien wel.

Maar ik zou geen geld van een (goede) vriend of vriendin lenen. Komt vaak ruzie van (ook al denk je van tevoren van niet). Ik spreek uit ervaring.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 21 januari 2002 18:27 schreef DasHMauL het volgende:

[..]

3x nix eigenlijk. Op tv na.
Aristona 82WA8414 82cm 100 hz breedbeeld tv
Pioneer DV505 DVDspeler(regiovrij)
Sony STR-DE315 Prologic receiver (met surroundspeakers) -> Oeroud; geen pic van! :)
Interaudio frontspeakers (by Bose) (plaatje klopt niet helemaal)
Vind je dat niks? Ik vind het heel aardig spul.

Verwijderd

[b]

Welke en voor hoeveel?

• tbusquet
Op maandag 21 januari 2002 02:07 schreef DasHMauL het volgende:

Ja hoor.. mail me maar..

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 09:20
Naar mijn mening is lenen voor zo'n artikelen niet rendabel want de afschrijving van zo'n set is zo groot dat je thuisbioscoop al niets meer waard is als je de lening afgelost hebt.
Pagina: 1