Toon posts:

amd duron probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede computer liefhebbers :)

K heb 2 probleempjes met mijn amd kurontje>:) 800

1. mijn 1x 512mb SDram (pc133) wil maar op 100 lopen.. |:( op 133 wil windows niet meer werken en krijg ik de gekste errors :(

2. k zou graag (mits mogelijk) mijn amdtjuh wat sneller laten hollen. je ziet hier wel is topics van ene 800tju op 1.1 ghz enzo maar dat lukt mji nooit.
ik kan alleen mijn FSB opschroeven naar 112mhz x 8 maar dan wil die niet meer booten..
dit alles zit op mijn altijd trouwe ( bij normaal gebruik) trouwe ECS k7vza met bios versie 3.3 :D 3.4 wil die ook niet doen :(

Wie help mij met mijn probleempjes?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

btw: kan ik met mijn versie 3.3 ook de Amd Atlhon XP aan ?
bij de pc boer zijden ze van wel maarja die weten meestal ook niet waar ze over kletsen ( vin ik dan :P )

Verwijderd

let op dat je nieut je proc in bios ook op 133 zet, maar alleen je RAM, anders trekt je duron het niet

als je verder wil dan 112, probeer dan eens wat PCI kaarten uit je kast te trekken

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Heb hetzelfde bordje, zelfde cpu (maar dan de 900mhz), zelfde probleem. Voor OC'en heb je een ander bordje nodig geloof me :) Er zit hier ook pc133 ram in, dat nog niet eens naar de 102 wil ;) Aan me duron zal t niet liggen, aan me ram net zo min. Conclusie: chipset trekt t niet. Het is spijtig maar waar. Ben heel tevreden over het bordje, nooit error's, prima snelheid op default fsb, altijd stabiel, etc, maar OC'en, ho maar...

En ja, flash je bios naar de nieuwste versie en hij kan een AXP hebben :9

Verwijderd

tsja, OCen met een k7s5a wordt moeilijk ;). Zoals Caesartje ook al zegt. Heb je wel de fsb niet verhoogd naar 133 ipv het ram ? Ik weet niet zeker of er zo'n optie in zit, maar op mijn oude msi k7t pro 2 zat die er wel :)

Verwijderd

Topicstarter
neh t was toch echt de ram freq.
of zou dit bordje een lock hebben?
100mmzh FSB dus ook 100mhz rambus ? lijkt me logical :)

hm pci kaarten er uit banjeren :/ ja is te proberen :)

tv kaartje der uit en me 3com fast ethernet er uit :)

kzal is prutsen :)

iedereen nog bedankt voor de info :)

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op zondag 20 januari 2002 12:29 schreef Dannyke het volgende:
neh t was toch echt de ram freq.
of zou dit bordje een lock hebben?
100mmzh FSB dus ook 100mhz rambus ? lijkt me logical :)

hm pci kaarten er uit banjeren :/ ja is te proberen :)

tv kaartje der uit en me 3com fast ethernet er uit :)

kzal is prutsen :)

iedereen nog bedankt voor de info :)
Mijn Athlon600(classic) draaide ook op een FSB van 100Mhz, maar kon wel 133Mhz RAM aan, door die KX133-chipset
ik neem aan dat jij de KT133(A) hebt, dus die moet ook 133Mhs RAM aankunnen.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Volt mod algedaan ?! 1.85v ? Anders trekt ie het ni

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
IK HEB DE TIP VAN DE WEEK!!!

kijk eens op je moederbord. jumper 9 en 10 (jp9 en jp10)
boven de ide poorten. jp9 zet je op 1-2 en jp10 zet je op 2-3. dan staat je fsb opeens op 133!. zo heb ik mijn duron 600 op 800 draaien. (6 x 133= 800) en jij zou de 1066 moeten halen. (8 x 133= 1066!!) probeer dat maar eens ff. en het draait hier retestabiel! en maar 30 graden! :)

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Op zondag 20 januari 2002 12:38 schreef Mathizsias het volgende:
Volt mod algedaan ?! 1.85v ? Anders trekt ie het ni
hoe dan? Geef ff een link :P

Verwijderd

Topicstarter
ff kijken welke ik heb :)

op me doosje staat K7VZA KT133A/686B (supports 133mhz FSB)

en hoe doe ik dan een volt mod ?
en t is inderdaad dat ik geen 112mhz FSB trek omdat me pci kaartjes dat niet leuk vinden en me AGP kaartje ook niet |:(

-----------------------------------------------------------
k word nog wel eens slim :)
-----------------------------------------------------------

Verwijderd

Topicstarter
ok k had dus net ff mijn FSB van 100 op 133 gezet dan wil mijn mobotje niet meer booten |:(
zelfs het powerledje doet nix :( alleem mijn msg ledje stond vrolijk te knipperen |:(

kan het zijn dak mijn cputje teweinig koel ? (lijkt me niet echt)( amd recommered spire koeler(pcboertje had nie anders) 4x80 mm fans in me zijplaat en een hdd cooler van ijsberg))

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Je geheugen op 133 laten lopen moet te doen zijn, aangezien je pc-133 geheugen hebt. Je moet bij je bios misschien kijken of je SPD kan vinden. hieronder moet je als het goed is je geheugen kunnen instellen op 133mhz.

Overclocken kan je ook proberen met de MP. Moet je ff je koeler eraf halen en je Duron unlocken. Als het goed is levert spire koelpasta bij de koeler. Na het unlocken kan je je MP in stapjes van 0.5 verhogen. Zo ben ik ook naar 1Ghz gekomen!!

Dat je FSB niet hoger komt dan 112mhz kan liggen aan verschillende dingen zoals Mobo(chipset), kaarten in de PCI sloten of zelfs de CPU. IIG suc6 met overclocken!!

Verwijderd

Topicstarter
k heb dus geen silverpaste gekregen :( k denk dan toch dat ik ff een andere koeler moet halen |:(

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Ik heb laatst een spire 5e34b3-hh-silver(kweet niet of het nummer 100% goed is) gehaalt, en daar zat een klein spuitje sliver grease bij.

Eerst werd mijn CPU 60+ op 1000mhz en liep ie meteen vast. Nadat is deze spire koeler erop zette werd ie nog maar 48 stressed met koetje.

Owja als je silver grease of andere koelpasta aangaat brengen eerst ff de CPU schoon maken en de stikker/GUM verwijderen met Wasbenzine ofzo......NIET nagellak remover gebruiken dat laat namelijk een laagje achter.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt als een bus
bij mun broer zijn XP moest dat ook >:) maar die moet natuurlijk wel meer warmte wegbakken :)
Pagina: 1