Toon posts:

Vloeistof gelagerde Maxtor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn ze te koop. Op de site van Maxtor staan ze maar waar kun je ze in NL kopen ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De mijne komt van MyCom

Oslik blyat! Oslik!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op zondag 20 januari 2002 23:17 schreef dion_b het volgende:
De mijne komt van MyCom
Dat lijkt mij sterk; bij mijn weten verkoopt mycom alleen de 'J' versie , niet de 'L' ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 02:01 schreef linus-1 het volgende:
Waar zijn ze te koop. Op de site van Maxtor staan ze maar waar kun je ze in NL kopen ?
ik ben misschien wel een beetje dom, maar wat is dat?

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 02:01 schreef linus-1 het volgende:
wat zijn vloeistof gelagerde hdd's nou weer dan :?

Verwijderd

hele stille schijven

(ik heb bij gistron ook de j)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 23:49 schreef - het volgende:

[..]

wat zijn vloeistof gelagerde hdd's nou weer dan :?
Stil :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
alternatief voor ball bearing schijven, seagate barracuda IV oa heeft et al, fuitsji heeft ook al fluid bearing. de barracuda is trouwens nog stiller hoor dan de fluid bearing van de maxtor, tenminste volgens seagate :*

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 02:18 schreef smokey het volgende:
alternatief voor ball bearing schijven, seagate barracuda IV oa heeft et al, fuitsji heeft ook al fluid bearing. de barracuda is trouwens nog stiller hoor dan de fluid bearing van de maxtor, tenminste volgens seagate :*
Jah dat zou ik ook zeggen als het mijn product was :)

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:35

Carny

DatDus!

Wat mij interessanter lijkt is deze vraag:

Wat is duurzamer?
- De ball bearing schijven (balletjes kunnen slijten)
- De liquid bearing schijven (vloeistof kan door microscopisch kleine gaatjes verdampen)

Dàt zou ik nu wel eens willen weten... Dat liquid stiller is kunnen we nu zowat wel begrijpen, en waar de schijven verkrijgbaar zijn, sja, daar lijkt me de pricewatch op de main site toch het ultieme zoekmotertje.. ;)

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Dat denk jij .. om hem daadwerkelijk te kunnen bestellen moet hij ook wel daadwerkelijk leverbaar zijn.

Verwijderd

Ik heb de Maxtor D740X-6L, is dit de L die je zoekt!?
Gekocht bij Multi PC.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 15:44
Op maandag 21 januari 2002 03:35 schreef didaaf1 het volgende:
Ik heb de Maxtor D740X-6L, is dit de L die je zoekt!?
Gekocht bij Multi PC.
Dezelfde bij Norrod voor 134 euro

• jopiek
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op maandag 21 januari 2002 11:20 schreef honey het volgende:

[..]

Dezelfde bij Norrod voor 134 euro
Hmmm ik keek ook maar eens en heb dezelfde bij Wintelco voor € 120,00

Is dat nu dus de befaamde Fluid editie of niet :?

Volgens de maxtor site is dit idd de "Fluid Dynamic Bearing Motor" type schijf...

Cogito Ergo Credo

• Harmen
  • Laatst online: 13:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind me barracuda IV al lekker stil, is ie echt zo gelagerd? :?

Whatever.

Verwijderd

Op al die 740 schijven staat een L zoals: 6L040J2
Alleen als er twee L's staan is het de L-versie: 6L040L2. Het gaat dus om die tweede L.
Er zijn hier al heel wat mensen geweest die beweerden de L-versie te hebben maar in werkelijkheid de J-versie hadden.

• jopiek
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op maandag 21 januari 2002 12:01 schreef Proost het volgende:
Op al die 740 schijven staat een L zoals: 6L040J2
Alleen als er twee L's staan is het de L-versie: 6L040L2. Het gaat dus om die tweede L.
Er zijn hier al heel wat mensen geweest die beweerden de L-versie te hebben maar in werkelijkheid de J-versie hadden.
Dat is idd waar, die van mij is gewoon een J...

Cogito Ergo Credo

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 13:06

mvds

Totally awesome!

De J is al lekker stil (eigen ervaringen, kijk maar in sig), en de L schijnt stiller te zijn. Ik heb alleen nog niemand gezien die ook echt die L versie heeft...

• smokey
als je ff in de pdf files van maxtor en seagate kijkt (te vinden op de sites) kun je dit eruit halen:

Maxtor 740-6L040L2 (Fluid bearing) : idle: 2.7 Bels seek: 3.2 Bels

Maxtor 740-6L040J2 (Ball bearing) : idle: 3.0 Bels seek: 3.5 Bels

Seagate barracuda IV (fluid bearing) : idle: 2.0 quiet seek: 2.4 performance seek: 3.0

maakt nog best wel wat uit dus, de seagate heeft dan ook nog een of andere rubberen foam om de HD

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
Mijn Maxtor maakte wel meer lawaai dan die Seagate Barracuda (IV). beide met fluid bearing.
Maar die Maxtor was sowieso :r

Verwijderd

Je kan ook gewoon een mailtje sturen naar je favo puterboer, en vragen of ie die 6L020L2 of welke dan ook voor je wil bestellen. Meestal willen ze dat wel ;)

btw nog een tip, ik heb vandaag een cheapass mobile rack gekocht, van plastic (nee niet het merk plastic ;)) en dat dempt ook als de neten. Die ik heb, zitten twee koelertjes in aan de voorkant, en mijn 40 Gb 7200 van Maxtor (de J versie, met ballen ;)), is nu muisstil (geen resonantie meer), en hartstikke koud >:)
Alleen nu maken de fans herrie, maar die kan ik ook weer uit zetten. wordt mijn drive weer net zo warm als anders!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 13:06

mvds

Totally awesome!

Je drive gewoon goed vastzetten en een 80mm fan op 5 volt ervoor (of erachter :) ) hangen... Stevige kast helpt ook al.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 17:02 schreef obsidian het volgende:
Je drive gewoon goed vastzetten en een 80mm fan op 5 volt ervoor (of erachter :) ) hangen... Stevige kast helpt ook al.
Kast: zie sig, en hij zat stevig vast, maar je hebt dan nog altijd metaal -> metaal contact, wat altijd tot resonantie kan lijden (woordgrapje). Voordeel van metaal -> metaal is natuurlijk betere geleiding van warmte.
En het verschil was bij mij niet drastisch maar toch hoorbaar stiller (met fans uit).

edit:

bij mij was ie al stil gewoon in de kast, om misstanden te voorkomen ;)

• smokey
Op maandag 21 januari 2002 16:26 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Mijn Maxtor maakte wel meer lawaai dan die Seagate Barracuda (IV). beide met fluid bearing.
Maar die Maxtor was sowieso :r
maxtor fluid bearing is nog niet verkrijgbaar in nl voor zover ik weet, ik neem aan dat je op de 2de L hebt gelet?: fluidbearing: 6L040L2 ball bearing: 6L040J2

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 03:12 schreef carnager het volgende:
Wat mij interessanter lijkt is deze vraag:

Wat is duurzamer?
- De ball bearing schijven (balletjes kunnen slijten)
- De liquid bearing schijven (vloeistof kan door microscopisch kleine gaatjes verdampen)

Dàt zou ik nu wel eens willen weten... Dat liquid stiller is kunnen we nu zowat wel begrijpen, en waar de schijven verkrijgbaar zijn, sja, daar lijkt me de pricewatch op de main site toch het ultieme zoekmotertje.. ;)
Vloeistof zal niet zo snel verdampen hoor. Het kan ook bijvoorbeeld een laagvloeibare olie zijn. Zoiets als een turbo in een motor heeft ook een vloeistof lagering en kan heel lang meegaan.

Ik zou verder niet weten hoe ik in de pricewatch kan zien of een schijf vloeistof danwel kogel gelagerd is. Tips ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
Op maandag 21 januari 2002 18:03 schreef smokey het volgende:

[..]

maxtor fluid bearing is nog niet verkrijgbaar in nl voor zover ik weet, ik neem aan dat je op de 2de L hebt gelet?: fluidbearing: 6L040L2 ball bearing: 6L040J2
Ik meen dat ik een Fluid bearing had, maar dat weet ik niet honder procent zeker meer.
Boeit me eigenlijk ook niet zo heel erg, die Maxtor staat nu een beetje niets te doen (en veel zal ik die hdd ook niet meer gebruiken).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 16:03 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Ik meen dat ik een Fluid bearing had, maar dat weet ik niet honder procent zeker meer.
Boeit me eigenlijk ook niet zo heel erg, die Maxtor staat nu een beetje niets te doen (en veel zal ik die hdd ook niet meer gebruiken).
Waarom is ie dan zo :r
Pagina: 1