[CM] SuperOrb vervangen door Papst +geluidsopnamen

Pagina: 1
Acties:

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024
Omdat ik helemaal gestoord werd van mn herrie makende Thermaltake Stofzuiger (Ow nee, SuperOrb :)) heb ik eerst al eens mn hele kast (AOpen HQ08) volgestopt met isolatiespul, dit hielp wel iets maar het maakte nog steeds een herrie. Dus toen maar een goedkoop (Fl 25,-) Coolermaster DP5-6I31C-A1 (=zelfde heatsink als EP5-6I11) gekocht en daar een Papst 8412 NGML fan opgezet (met dank aan Mace33 :)). Wat een verschil :z.

Maar toen bleek ik dus eigenlijk alleen nog maar de voeding van mn pc te horen, dus die moeste er ook aan geloven: ook daar een Papst 8412 NGML in en nu is het stil :)

Ik heb die 80x80 Past fan gewoon met tie-wraps op de heatsink (80x60) vastgezet, zit prima.

Hier wat fotootjes (ja, ik weet het een Logitech Quickcam is niet geweldig, maar hij was gratis :+):

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/sdehaas/got/picture10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/sdehaas/got/picture15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/sdehaas/got/picture17.jpg

Ook heb ik nog wat geluidsopnamen gemaakt om het veschil tussen voor en na te kunnen horen. Gemaakt met een MD-walkman + MD-microfoon alleen past hij het opnameniveau aan naar de geluidssterkte, het verschil is dus eigenlijk nog een stuk groter :)

voor:
http://members.ams.chello.nl/sdehaas/got/SuperOrb kast dicht.wav

na:
http://members.ams.chello.nl/sdehaas/got/2x Papst kast dicht.wav

• Garrett
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Wel een verschil inderdaad :)
Maar heb je bij je voeding de draadjes van de fan doorgeknipt en ze vervolgens weer vastgemaakt aan de Papst of zit er een connectortje aan jouw voeding.... voor de fan dan

I love watercooling

Verwijderd

Ik krijg maandag mijn enermax binnen, hoop dat die net zo stil is. Handig idee van die tie-wraps.

Heeft het nog wat uitgemaakt voor je temperatuur?

• te(X)en
Nee, bij mn voeding gewoon knippen + plakken :)

Oftewel 2 draadjes weer aan elkaar solderen en een krimpkousje eroverheen zodat ze zeker geen kortsluiting maken.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook zo'n vette stofzuiger.
Ook al zon herrie, hier.
Dan maar es vervangen! (Bedankt voor de tip(s) )

Koop al mijn ads!

• te(X)en
Op zondag 20 januari 2002 01:21 schreef k1ller het volgende:
Ik krijg maandag mijn enermax binnen, hoop dat die net zo stil is. Handig idee van die tie-wraps.

Heeft het nog wat uitgemaakt voor je temperatuur?
Yep, mn temperatuur is ook nog eens 3 graden omlaag gegaan :)
Die SuperOrb maakt wel veel herrie, maar koelen doet ie niet erg.

En van die tie-wraps: ik wilde hem eerst vastschroeven, maar dan zou hij er maar met 2 schroeven op vast komen te zitten + de koeler zou dan scheef op de heatsink komen en nu komt hij precies in het midden en het zit hardstikke vast (wel goed aantrekken die tie-rips).

• Garrett
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

[mierenneuken]
tie-wraps
[/mierenneuken]

I love watercooling

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Ik kan er niks aan doen maar ik hoor het verschil toch echt niet.. :?

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

allebei geen geluid :?

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:36
Op zondag 20 januari 2002 02:38 schreef florisson het volgende:
allebei geen geluid :?
d8 ik eerst ook .. gewoon ff flink dat volume open zetten :)

• te(X)en
Op zondag 20 januari 2002 02:17 schreef BYM het volgende:
Ik kan er niks aan doen maar ik hoor het verschil toch echt niet.. :?
Hmm bij mij doen ze het toch echt en is het verschil ook wel hoorbaar. Alleen klinkt het zelfs nog een stuk te hard bij de nieuwe situatie, het is nu practisch niet te horen dat de pc aan staat.

Verwijderd

Very nice job te(X)en! Die oase van rust helpt trouwens ook nog tegen agressief gedrag en ander zinloos geweld. :) Maar is die 8x8 fanguard nog van pas gekomen? Kan met name voor je voeding wel eens handig zijn! O ja, en als je nix meer met de 8412 NGM van plan bent, wil ik hem wel voor 6 euro van je overnemen... ;)

• te(X)en
Op maandag 21 januari 2002 20:33 schreef Mace33 het volgende:
Very nice job te(X)en! Die oase van rust helpt trouwens ook nog tegen agressief gedrag en ander zinloos geweld. :) Maar is die 8x8 fanguard nog van pas gekomen? Kan met name voor je voeding wel eens handig zijn! O ja, en als je nix meer met de 8412 NGM van plan bent, wil ik hem wel voor 6 euro van je overnemen... ;)
Thanx!
Nee die fanguard ligt hier momenteel nog werkloos, want in mn voeding zat standaard al een fanguard. Je mag die fanguard wel overnemen voor 6 euro, krijg je er ook nog gebak met slagroom bij :+

Haha, nee ik misschien dat ik die NGM nog eens als casefan ga inbouwen, maar dat moet ik even zien hoe ik dat ga doen. Ben voorlopig al blij met mn complete rust :)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Hoe zet je dat nu precies vast met die tie-wraps?

Iemand een duidelijke instructie voor?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Men neme een tiewrap, die duw je door het gaatje en dan zet je 'm vast. Wat dacht je dan |:(

• te(X)en
Op dinsdag 22 januari 2002 11:10 schreef toastingnow het volgende:
Hoe zet je dat nu precies vast met die tie-wraps?

Iemand een duidelijke instructie voor?
• Men neme 2 tie-wraps
• Men doen de ene tie-wrap door het schroefgat fan de fan en onderlangs de heatsink en doen de tie-wrap weer omhoog door het andere schroefgat en vervolgens trekke men de tie-wrap goed vast (=belangrijk)
• Men herhale punt 2 voor de andere kant en men is klaar :)

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Is er wel genoeg ruimte voor de tie-wraps, staat de heatsink nog wel goed op de core.

https://drinkwaterpunten.nl

• te(X)en
Ja hoor, de heatsink is namelijk een stuk groter dan de socket, waardoor hij dus aan 2 kanten uitsteekt en daar zitten de tie-rips, die zitten dus helemaal niet in de weg voor de socket.
Pagina: 1