Fan's gaan harder draaien met zware belasting.

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Als ik met mijn muiswieltje in een pagina naar beneden scroll, dan gaan mijn fan's harder draaien, en dat is te horen.

Ik gebruik het programmaatje speedfan, en daar zie ik dat de CPU-usage dan oploopt naar 100%. Is dat normaal ??

En is het normaal dat de fan's harder gaan draaien ?

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

hogere cpu-belasting = meer warmte = sneller draaiende fans (als 't heat-controlled fans zijn dan)

alleen hoe 't kan tijdens 't scrollen snap ik niet helemaal :)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

bugje in windows.
je kan ook de temps in fanspeed anders instellen, die haalt ie trouwens gewoon onder de cpu vandaan hoor.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Als je het scroll wieltje beweegt dan stijgt de cpu belasting dus wordt de 5V lijn zwaarder belast. De 5V lijn is geregeld en gekoppeld aan de 12V lijn die niet geregeld is. Het compenseren van de voeding van de 5V lijn heeft tot gevolg dat de 12V lijn stijgt en dus je fan sneller doet draaien. :9

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Op zondag 20 januari 2002 21:50 schreef jerr het volgende:
Als je het scroll wieltje beweegt dan stijgt de cpu belasting dus wordt de 5V lijn zwaarder belast. De 5V lijn is geregeld en gekoppeld aan de 12V lijn die niet geregeld is. Het compenseren van de voeding van de 5V lijn heeft tot gevolg dat de 12V lijn stijgt en dus je fan sneller doet draaien. :9
Waarom snap ik dit niet echt. Als je een goede voeding heb moet je 5V lijn toch gelijk blijven, ongeacht de belasting?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

De 5V lijn is ook geregeld en de voeding zal die ook gelijk houden. De 12V is gekoppeld aan de 5V en minder goed gestabiliseerd. Dus als de voeding meer power naar de 5V stuurt om aan de vraag te voldoen, gaat de 12V lijn mee. :9

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

En dan nu DE vraag:

kun (of moet) je er iets aan doen?

*ding* Einde bericht *dong*

Pagina: 1